Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lyser fint Squalen så lite lättare blir det nog .Trädgårdsarbete i januari
Inte ens Squalen klarar göra det mysigt...
Ser fint ut! Tyvärr ingen snö vid södra kusten.Lyser fint Squalen så lite lättare blir det nog .
Ingen snö? . Så här vitt är det i Norra Skåne, syns bakom klockan .
Ingen snö här heller. Men solen har varit framme en stund i alla fall.Lyser fint Squalen så lite lättare blir det nog .
Ingen snö? . Så här vitt är det i Norra Skåne, syns bakom klockan .
Ju närmare havet desto mindre snö.Ingen snö här heller. Men solen har varit framme en stund i alla fall.
Jag har ett tropic som hade passat fintHeads up, Panerai-Vostoken var länge slutsåld överallt, men nu finns den i lager här!
Amphibia 170
www.vostok-watches24.com
Jag beställde precis en
(Men 22mm-band... jag har inte ett enda!)
Pics?Jag har ett tropic som hade passat fint
Mitt bidrag till byteslördag. Borealis Isofrane svart 20mm eller annat av intresse. Eller pengar såklart
22mm Waffle från Tid & Ting. Bland de bästa jag testat. 150kr
22mm Tropic från CNS. Kokat för bättre passform. 75kr.
Båda banden i nyskick.
Vilka bilder!Laddar inför bärs och schackturnering med några vänner ikväll. Blev ju tvungen att ta några bilder på nykomlingen.
Originalbandet är lite stelt och bulkigt. Jag satte min på brunt läder som är till våra Skytouchers, och det blev mycket bra!Heads up, Panerai-Vostoken var länge slutsåld överallt, men nu finns den i lager här!
Amphibia 170
www.vostok-watches24.com
Jag beställde precis en
hmm, passar denna gång!
Okhmm, passar denna gång!
Vilka bilder!
Älskar schack, ha nu en trevlig afton!
Själv bygger jag lego för hela slanten.
Den där är sjukt somrig! Du får drömma dig till varmare tiderTrädgårdsarbete i januari
Inte ens Squalen klarar göra det mysigt...
Hur bär den? 15 mm känns ändå rätt högt.
Snygg! Har själv en Garmin venu när jag tränar. Vet du vad dessa skiljer sig?Behövde en smartwatch som var billig, liten, har GPS, mäter puls 24/7 och som hanterar vanliga notiser. Och viktigast: som inte ser ut som en "vanlig" klocka, eftersom de är rätt gräsliga. E Voilà! Garmin Venu SQ för 1590 pix.
Venu är den runda, Venu SQ är denna jag har. Antar att SQ är en förkortning för SquareSnygg! Har själv en Garmin venu när jag tränar. Vet du vad dessa skiljer sig?
I knooow!!Så kul med Lego, jag och ena dottern har börjat samla dessa småbilar
Grymma bilder och snyggt redigerat! Vad använder du för objektiv?Somnade när jag nattade barn igår.
Vaknade pigg som fan och körde en foto session.
Nu dags att åka och köpa lördagsgodis med Squale 1521 på armen.
Trevlig lördag på er gubbs!
Heads up, Panerai-Vostoken var länge slutsåld överallt, men nu finns den i lager här!
Amphibia 170
www.vostok-watches24.com
Jag beställde precis en
Är det inte bara så att de betalat för att få använda det då? Finns det andra "no-brand"-lysmassa att använda annars?Intressant det här med uttryck som "SuperLumiNova by VOSTOK"? Super-Luminova är ju ett registrerat varumärke som togs fram av en japan som äger patentet och har licensierat det till olika märken och tillverkare. Bl.a. har ett schweiziskt företag licensrättigheterna att producera LumiNova under namnet Super-LumiNova (som också är ett registrerat varumärke). Lite snurrigt men...
När Vostok och och andra micromärken lägger till sitt eget namn får man väl hoppas att det är originalet de säljer med rättigheter, annars blir det ju lite som att skriva "Quattro made by Toyota"... Nån mer klocknörd som tänkt på detta?
Det är bara ett klantigt uttryck av tysken som driver Vostok24 sajten, inget som Vostok själva kallar den.Intressant det här med uttryck som "SuperLumiNova by VOSTOK"? Super-Luminova är ju ett registrerat varumärke som togs fram av en japan som äger patentet och har licensierat det till olika märken och tillverkare. Bl.a. har ett schweiziskt företag licensrättigheterna att producera LumiNova under namnet Super-LumiNova (som också är ett registrerat varumärke). Lite snurrigt men...
När Vostok och och andra micromärken lägger till sitt eget namn får man väl hoppas att det är originalet de säljer med rättigheter, annars blir det ju lite som att skriva "Quattro made by Toyota"... Nån mer klocknörd som tänkt på detta?
Vet faktiskt inte. Ska läsa på lite djupare. Men "... by Vostok" känns inte helt korrekt.Är det inte bara så att de betalat för att få använda det då? Finns det andra "no-brand"-lysmassa att använda annars?