• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min sambo går med på de två jag har hittills iaf, blir spännande se vad hon säger när det blir fler (måste ha Ferrarin) då jag gillar dem som ”prydnad” 🤓

Köpt Mclaren Senna med men den följer nog med upp till fjällen som ”något att göra” på kvällen, kanske... 🙈
Grabben har Ferrarin och Camaron 😄
Dålig bild dock 😱
IMG_20210109_184209.jpg

Klockbild för topic 😎
IMG_20210109_184552.jpg

Plexit bygger typ 0,5 mm så höjden så inte så farligt som det kanske låter. Kort l2l på just den boetten så borde passa alla med en...handled 😆

0,5 mm... jävlar 🤣

Kunde inte riktigt låta bli, var ju ingen som högg den, var ju gratis typ :bag: ... skulle ju inte köpa något, fan då :banghead: Dags att ta det lite lugnt :cigar:

PSX_20210109_180452.jpg

Men det där är ett annat ex va?
Var den så fin ångrar jag att jag inte knep den trots att länken nog var för kort...

Monchard Trenchhunter
Me likey! Men så är jag ju så jävla biased man kan bli... dock så måste jag säga att jag tycker designen håller, alltså, när jag ser den ställas mot så mycket annat godis i denna tråden så håller den ändå. Den är enkel, visst. Den har ingen meteorit-tavla, eller supercoating på stålet, eller några ”finesser”. Men den håller. Som sagt, den är min baby, jag har ritat den så jag är biased, så jag köper till 110% om jag får mothugg! :)

Me likey! Men så är jag ju så jävla biased man kan bli... dock så måste jag säga att jag tycker designen håller, alltså, när jag ser den ställas mot så mycket annat godis i denna tråden så håller den ändå. Den är enkel, visst. Den har ingen meteorit-tavla, eller supercoating på stålet, eller några ”finesser”. Men den håller. Som sagt, den är min baby, jag har ritat den så jag är biased, så jag köper till 110% om jag får mothugg! :)
Växer tycker jag. Extra kul när jag såg den i nån youtube-video häromdagen. Snubben skulle göra den till permanent del av samlingen och nån video-recension var visst på g. Heja Sverige!😊

0,5 mm... jävlar 🤣

Men det där är ett annat ex va?
Var den så fin ångrar jag att jag inte knep den trots att länken nog var för kort...
Nej det är samma, var inne i stan ändå och handlade med familjen så jag knep den på "köp nu" och plockade med den hem när vi åkte hemåt :)

Den är hyfsat fräsch för att vara "välanvänd". Många djupa hairlines på spännet, en repa på nedre bandhorn och den polerade glasringen har en hel del repor... men boetten är fin, länk och glas lika så. Fullset, nytt batteri och trycktest i somras. Länken är lite kort helt klart. Jag har 19cm+ och jag kan med nöd och näppe ha den och bära den någorlunda bekvämt på länken. Om jag behåller den så skall jag nog försöka att beställa en länkbit till och polera upp glasringen... då blir den nog riktigt bra :)

IMG_20210109_193606_377.jpg

Senast ändrad:
Kul med micro som kör egen design och som dessutom håller. Lätt på handen, lätt att läsa av och diskret och pålitlig.

Men frågan är om jag ska ”uppgradera” mig till maxi dial. Finns det foton på den? Och gärna bredvid den vanliga.

Nej det är samma, var inne i stan ändå och handlade med familjen så jag knep den på "köp nu" och plockade med den hem när vi åkte hemåt :)

Den är hyfsat fräsch för att vara "välanvänd". Många djupa hairlines på spännet, en repa på nedre bandhorn och den polerade glasringen har en hel del repor... men boetten är fin, länk och glas lika så. Fullset, nytt batteri och trycktest i somras. Länken är lite kort helt klart. Jag har 19cm+ och jag kan med nöd och näppe ha den och bära den någorlunda bekvämt på länken. Om jag behåller den så skall jag nog försöka att beställa en länkbit till och polera upp glasringen... då blir den nog riktigt bra :)

IMG_20210109_193606_377.jpg

Ahh...jag ligger mellan 18.5 å 19 cm (handled... 😅) så mej hade den nog funkat bra åt med andra ord... tänk på mej om den inte tar en fast plats i lådan.

Kul med micro som kör egen design och som dessutom håller. Lätt på handen, lätt att läsa av och diskret och pålitlig.

Men frågan är om jag ska ”uppgradera” mig till maxi dial. Finns det foton på den? Och gärna bredvid den vanliga.
Lätt att läsa, diskret och pålitlig.
Precis som en field-watch ska vara! :)

Jag får fixa fram något i helget i fotoväg. Har ju båda sittandes hemma.

Tillbaka
Topp