• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Parnis i backen :)
C6652BF3-25B6-486F-89D3-9DD9CE38C076.jpeg
Men hej vad jag läste fel i mitt scrollande. Parnis skrev du såklart, inget annat i backen.

Dagens nykomling.
Har knappt hunnit klämma på den än men det känns stabilt som vanligt från San Martin.
Bra finish är dom ju proffs på så inget att klaga på där. Maxi-case så den bärs något större än sina 40mm.
Länk och clasp håller bra kvalitet eller bättre.
Skruvad och bra spår i skruvarna så enkelt att lossa utan att slita.
Bezelen har ingen tillstymmelse till glapp och har en något vassare känsla jämfört med t.ex Tisell men detaljerna blir ju knivskarpa på det viset. Får återkomma efter mer intryck 😊.
PSX_20210107_193003.jpg
Den e bra, riktigt bra till priset sett!
IMG_20210109_111427.jpg
IMG_20210109_111353.jpg
IMG_20210109_111256.jpg

F2396510-9261-46E6-B384-A902BDF81209.jpeg

Byteslördag!
Zelos i gott skick, Tisell använd men god funktion, Wolf winder oanvänd.
bytesvärde i runda slängar 7500, 1800, 2000

Alla kombinationer är möjliga. Eller köp hela paketet så löser jag paketrabatt! Pma så ser vi vad vi kan hitta på🥂

Senast ändrad:
Byterslördag:

Pengar eller förslag... 🙂

Man blir ju sugen med alla bilder. Omega Ploprof 600 är kanske min gral om jag skall välja en. Har varit nära att köpa Helsonen flera gånger, men inte känts rätt med en så exakt kopia. Det här är ju en lika exakt kopia, men shit nu är den ju cool.
Ja jag ångrar inte köpet om man säger så.
Denna baseras ju på reissuen från 2009 så den skiljer sig en del från Helsons, båda är dock helgrymma. Kommer nog aldrig att köpa originalet, kostar ju en stor hög pengar.
Har inget emot homager själv, särskilt inte om dom är byggda så bra som denna. Priset är högst förmånligt, mest pga urverket som är ett NH35 i Steeldivern och inte ETA 2824-2 som i Helsons Sharkmaster. Finishen är riktigt bra så där har dom inte sparat på krutet 👍.

Slog till på en Halios Seaforth Bronze! Just nu tycker jag inte den ser speciellt bronsaktig ut, men lär ändras i takt med att den patineras

20210109_120600.jpg
Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg (varmt) och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämn 👍.

Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämn 👍.
Har ju även ev hört om en viss urin-behandling eller är detta under sekretess fortfarande?

Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg (varmt) och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämn 👍.
Ja, om jag tröttnar på utseendet och att vänta. Tack för tipset!

Dock gillar jag tanken på att låta den åldras omanipulerat och naturligt.

Tillbaka
Topp