Men hej vad jag läste fel i mitt scrollande. Parnis skrev du såklart, inget annat i backen.Parnis i backen![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men hej vad jag läste fel i mitt scrollande. Parnis skrev du såklart, inget annat i backen.Parnis i backen![]()
![]()
Den ser ut att trivas bra hos digKul med schack!
Bidrar också med en bild av betydligt lägre kvalitet.
![]()
Den e bra, riktigt bra till priset sett!Dagens nykomling.
Har knappt hunnit klämma på den än men det känns stabilt som vanligt från San Martin.
Bra finish är dom ju proffs på så inget att klaga på där. Maxi-case så den bärs något större än sina 40mm.
Länk och clasp håller bra kvalitet eller bättre.
Skruvad och bra spår i skruvarna så enkelt att lossa utan att slita.
Bezelen har ingen tillstymmelse till glapp och har en något vassare känsla jämfört med t.ex Tisell men detaljerna blir ju knivskarpa på det viset. Får återkomma efter mer intryck.
![]()
Dagens följeslagare![]()
The Ward’s Gambit!Laddar inför bärs och schackturnering med några vänner ikväll. Blev ju tvungen att ta några bilder på nykomlingen.![]()
![]()
![]()
Ja jag ångrar inte köpet om man säger så.Man blir ju sugen med alla bilder. Omega Ploprof 600 är kanske min gral om jag skall välja en. Har varit nära att köpa Helsonen flera gånger, men inte känts rätt med en så exakt kopia. Det här är ju en lika exakt kopia, men shit nu är den ju cool.
Vi får väl hoppas att den är med i backen också, annars hade jag varit oroligMen hej vad jag läste fel i mitt scrollande. Parnis skrev du såklart, inget annat i backen.
Vad är det för klocka längst till höger?Min uppställning på byteslördag:
![]()
2500/st bytesvärde/pris för de två första, sen en femhundring styck för resten. Gärna försäljning men byten alltid intressant. Särskilt flera mot en.
Fullset och bra skick naturligtvis
Fantastiskt snygg!Slog till på en Halios Seaforth Bronze! Just nu tycker jag inte den ser speciellt bronsaktig ut, men lär ändras i takt med att den patineras
![]()
Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg (varmt) och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämnSlog till på en Halios Seaforth Bronze! Just nu tycker jag inte den ser speciellt bronsaktig ut, men lär ändras i takt med att den patineras
![]()
Har ju även ev hört om en viss urin-behandling eller är detta under sekretess fortfarande?Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämn.
Inget jag har experimenterat med men visst har det varit på tapetenHar ju även ev hört om en viss urin-behandling eller är detta under sekretess fortfarande?
Ja, om jag tröttnar på utseendet och att vänta. Tack för tipset!Om du inte orkar vänta en evighet så ge den en ägg-bastu. Hårdkokt krossat ägg (varmt) och klockan i en burk i 30 min eller längre beroende på hur mycket patina du vill ha. Klockan i ena sidan av burken och ägget i den andra. Torka av klockan noga innan annars blir patinan ojämn.
Är den ganska mörkgrön? Den ser väldigt ljusgrön ut på vissa bilder vilket jag inte gillarDen e bra, riktigt bra till priset sett!
![]()
![]()
![]()
Jag skulle säga att den är mörkgrön, bara i solen som den ljusgröna sunbursten kommer fram!Är den ganska mörkgrön? Den ser väldigt ljusgrön ut på vissa bilder vilket jag inte gillar
Så sant så santTrädgårdsarbete i januari
Inte ens Squalen klarar göra det mysigt...
![]()