• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ture-ah

Omega
G-Shock GW-M5610? Tält året om, får man vara nyfiken varför?😬
Ja de är ett alternativ faktiskt, men kanske lite för stor endå. små handleder och oftast väldigt påpälsad, tror nått som slinker under alla lager med tröjärmar är skönt. men solar är nog smart, hur mycket sol eller annan ljus källa behöver en solar för att ticka några dagar?

Exakt alla anledningar vet jag inte, men hon älskar att vara ute i naturen, och framförallt att ha tid att vara ute i naturen. utmaningen i sig är nog också rätt stor anledning!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Ja de är ett alternativ faktiskt, men kanske lite för stor endå. små handleder och oftast väldigt påpälsad, tror nått som slinker under alla lager med tröjärmar är skönt. men solar är nog smart, hur mycket sol eller annan ljus källa behöver en solar för att ticka några dagar?

Exakt alla anledningar vet jag inte, men hon älskar att vara ute i naturen, och framförallt att ha tid att vara ute i naturen. utmaningen i sig är nog också rätt stor anledning!
Då vetetusan tyvärr, jag tror jag taggar @Fujoor i ärendet isåfall!

Jaså okej, ja det låter ju helt klart vettigt och logiskt :) förutom tält, där drar jag själv gränsen hehe.
 

Ture-ah

Omega
Då vetetusan tyvärr, jag tror jag taggar @Fujoor i ärendet isåfall!

Jaså okej, ja det låter ju helt klart vettigt och logiskt :) förutom tält, där drar jag själv gränsen hehe.
jag tackar för tipset iallafall, ska föra det vidare till henne i vilket fall!

jo tält är lite extremt, men det är en tipi med kamin och relativt stor yta för en person (+ hund och katt). väldigt mysigt en helg men längre än så är jag inte tuff nog för!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Då bestämde jag att det här fick bli Final Edition av min измученная шлюха (betyder ungefär shabby chic på svenska 👀 )
Taskiga ljusförhållanden i min grotta så lika taskiga bilder men skitsamma. Min första handmålade minutvisare ever för övrigt, kan bli bättre men det var kul.
dAXRcyS.jpg

oj4I2n9.jpg

sFTqONr.jpg

qwbA6k1.jpg

Ser att du inspirerats av senaste modet med klockan utanpå tröjan... 🤣👌
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Då bestämde jag att det här fick bli Final Edition av min измученная шлюха (betyder ungefär shabby chic på svenska 👀 )
Taskiga ljusförhållanden i min grotta så lika taskiga bilder men skitsamma. Min första handmålade minutvisare ever för övrigt, kan bli bättre men det var kul.
dAXRcyS.jpg

oj4I2n9.jpg

sFTqONr.jpg

qwbA6k1.jpg

Inspirerande! 😄 Har provat lite på en sekundvisare, det är inte lätt. Snyggt jobbat! Älskar stuket, kan man kalla det Chernobylromantik? 🤔
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tackar! 🙏🏼🍻

På en skala av 1 - 10 hur mycket glans är det i nylonet skulle du säg? 🤔😅

När jag köpte likadana första gången (fast i ett par gröna nyanser) så hajjade jag till att de hade relativt mycket glans mer än t.ex Zuludiver och CWC. Svårt att ange vart på skalan de ligger eftersom vi inte fastställt referenserna men säg 7-8? 😅

Hursomhelst är de ju inte jättedyra och frakten är gratis så testa iallafall. 😁
 

v0n

Patek
2-Faktor
Inspirerande! 😄 Har provat lite på en sekundvisare, det är inte lätt. Snyggt jobbat! Älskar stuket, kan man kalla det Chernobylromantik? 🤔
Tackar tack, ja du vet ju vad små grejer det handlar om när man väl sitter där, tog några försök tills jag kom på att konsistensen på lacken behövde vara tjockare för att ens fästa på skiten haha. Kör en översättning på det jag döpt den till vettja, romantik var ordet :pirate:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja de är ett alternativ faktiskt, men kanske lite för stor endå. små handleder och oftast väldigt påpälsad, tror nått som slinker under alla lager med tröjärmar är skönt. men solar är nog smart, hur mycket sol eller annan ljus källa behöver en solar för att ticka några dagar?

Exakt alla anledningar vet jag inte, men hon älskar att vara ute i naturen, och framförallt att ha tid att vara ute i naturen. utmaningen i sig är nog också rätt stor anledning!
Det beror på vad det är för modell men inte särskilt mycket. På många analoga klockor så räcker det med någon dags laddning i sol för att ladda upp dem fullt och det håller sedan i 6-12 månader i totalt mörker. Perfekt för svenska förhållanden med andra ord! 😁
 

Ture-ah

Omega
Det beror på vad det är för modell men inte särskilt mycket. På många analoga klockor så räcker det med någon dags laddning i sol för att ladda upp dem fullt och det håller sedan i 6-12 månader i totalt mörker. Perfekt för svenska förhållanden med andra ord! 😁
okej, då låter ju solar som de man ska leta efter, några timmar sol bör hålla ju då hålla i några dagar iallafall! 🤔 :)
 

Weberg

Audemars
Jag har postat bilder förut redan men måste verkligen slå ett slag för Cadisens datejust. Iaf. om man vill "testa en datejust" ännu billigare än San Martin. Gillar personligen designen bättre med mindre bezel. Kvalitén känns bättre än andra mikros jag provat som kostar betydligt mer. Visst sämre urverk, generellt får man säga för min går galna +/-0sek/d, mätt den ofta men känns lite "skör" när man hanterar kronan. Men det är ett snyggt urverk och kul med nåt annat än NH35/36. Sämre på säkert de flesta punkter men skulle GISSA att den är ännu mer prisvärd.

Så mitt tips till en som vill testa en DJ: börja med Cadisen och jobba dig uppåt.

Såg nu att den du citerade inte var intresserad av DJ men värt att skriva lite tankar ändå.
20210119_153206.jpg
Annars kan man ju ta ett sms-lån och köpa originalet direkt hos Uret Vintage. Det här skräpet, förlåt klassikern, är din för JÄTTEBILLIGA 47 985 kr 😆🔫

Screenshot_20210119_223005.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
okej, då låter ju solar som de man ska leta efter, några timmar sol bör hålla ju då hålla i några dagar iallafall! 🤔 :)
Lite oklart vad det var hon var ute efter (är det en ersättare för smartklockan som bör ha liknande funktioner eller är det bara en vanlig klocka som menas?) men annars finns det gott om quartzmodeller som bara kräver ett batteribyte med några års mellanrum.
 
Topp