Tack och välkommen till finrummetSjukt cool ju!![]()
![Winking face :wink: 😉](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Är riktigt nöjd med den. Liten nätt sak
![Grinning face :grinning: 😀](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack och välkommen till finrummetSjukt cool ju!![]()
Vet egentligen ingetGamla Inex kan väl inte vara samma märke som nya eller vad vet du? Slösurfade in på hemsidan för att mötas av inte så värst high end grejer som fått namn som Bjarne, Otto, Verner, Kristian osv, inget fel med namnen i sig men fick iaf mig att småfnittra till![]()
Alltså, jag gillar din som tusan bara så att jag inte missförståsVet egentligen ingetmisstänker att det är något annat.. Denna är inte direkt high end heller men lite charmig
![]()
Tror det finns 5-10 st här som föredrar 44 mm i alla fall.Hade varit nåt! Men 44mm skrämmer nog de flesta här inne
Edit: Undra vad de vill ha för kalaset?
42,5 kan fungera. Mindre än så och man hamnar i damterritorium gällande storlek. Vore intressant att se vad det skulle vara för priser för en KS Limited Edition.Wow...
![]()
44 är lite magstarkt tycker även jag, nedanstående kan jag dock tänka mig. Roligt med olika färgkombinationer.
![]()
Racing Chronograph Swiss Watch - Swiss Branded Watches | CHRONO AG
Racing Chronograph Swiss Watch - Branding on a high quality Swiss watch. Buy directly from our factory. Short delivery time. Quantity of 25 pcs only. Order now!www.chronowatch.ch
![]()
Ocean 200 Automatic Watch - Swiss Branded Watches | CHRONO AG
Ocean 200 Automatic Watch - Branding on a high quality Swiss watch. Buy directly from our factory. Short delivery time. Quantity of 25 pcs only. Order now!www.chronowatch.ch
42,5 kan fungera. Mindre än så och man hamnar i damterritorium gällande storlek. Vore intressant att se vad det skulle vara för priser för en KS Limited Edition.![]()
Absolut ingen risk för missförståndAlltså, jag gillar din som tusan bara så att jag inte missförståsFinns ju superfina vintagepjäser därav frågeställningen.
Tur att majoriteten av oss är såpass säkra i vår maskulinitet att vi kan bära damklockor.42,5 kan fungera. Mindre än så och man hamnar i damterritorium gällande storlek. Vore intressant att se vad det skulle vara för priser för en KS Limited Edition.![]()
I den här tråden dömer vi inte!Tur att majoriteten av oss är såpass säkra i vår maskulinitet att vi kan bära damklockor.
![]()
Där var jag kl07:00 imorse. Blev ingen bra dag..Upp till bevis för biljäveln![]()
Kör samma som dig fast på nato idag.Microtrådens egen klocka på ett Tropic. Fantastisk kombination!
![]()
Den gör sig väldigt bra på svarta bandKör samma som dig fast på nato idag.
![]()
![]()
Ja, oväntat bra måste jag säga. Såg väldigt bra ut på tropic också.Den gör sig väldigt bra på svarta band![]()
Natoband måste vara klockvärldens motsvarighet till glesbygdskavajen! Mjuk och skön, praktisk och mångsidig. Och glöm inte snygg!Kör samma som dig fast på nato idag.![]()
![]()
![]()
Gullig liten groda på baklocket, ser nästan ut som målgruppen är...barn@Von jag kände inte igen dig med den nya avataren. Kul att du äntligen har blivit en av oss, bubben!
![]()
A Week On The Wrist: The Casio 'Master Of G' G-Shock Frogman GWF-D1000B
The Master of G watches are some of the toughest on planet Earth, and with this one Casio might have truly outdone itself.www.hodinkee.com
Ha ha, allt är väl relativt antar jag. Borde kanske finnas någon annan formel där man tar hänsyn till handledsomkrets i förhållande till klockstorlek för att få fram en mer relevant siffra. en 38 mm kan ju se enorm ut på en späd handled och en 44 mm kan se liten ut på The Mountains handleder.Tur att majoriteten av oss är såpass säkra i vår maskulinitet att vi kan bära damklockor.
![]()
The Rock?Ha ha, allt är väl relativt antar jag. Borde kanske finnas någon annan formel där man tar hänsyn till handledsomkrets i förhållande till klockstorlek för att få fram en mer relevant siffra. en 38 mm kan ju se enorm ut på en späd handled och en 44 mm kan se liten ut på The Mountains handleder.![]()
Alltid intressant det där. Vad man uppskattar och känner att man passar i. Själv tycker jag mig märkt att för just mig är l2l-måttet samt luggarnas utformning/vinkling det viktigaste i hur jag upplever passformen. Samt att om jag tightar till länk så kommer jag lite mer undan med ett lite högre l2l (tycker jag själv asså). Men handleder är ju så olika. I vilket led är grovleken liksom. Måste väl alltid prova sig fram helt enkelt. Det viktigaste är ju hur man själv gillar hur det sitter, inte vad som är ”rätt”.Ha ha, allt är väl relativt antar jag. Borde kanske finnas någon annan formel där man tar hänsyn till handledsomkrets i förhållande till klockstorlek för att få fram en mer relevant siffra. en 38 mm kan ju se enorm ut på en späd handled och en 44 mm kan se liten ut på The Mountains handleder.![]()
Som föredar 44 mot vad? 34, 40, 43 eller 47?Tror det finns 5-10 st här som föredrar 44 mm i alla fall.![]()
Passed in flying colours! Carspect öppnade faktiskt ny station 400m från mitt hus. Nu är man ju bara där en gång per år så ingen big deal men skönt att kunna riva av en besiktning på 20 min totti.Där var jag kl07:00 imorse. Blev ingen bra dag..Hur gick det för dig?
![]()
100%. Sen får man inte glömma bort veteranerna * läs @FOQ * som köper klockor efter band! FOQ mått med andra ordSom föredar 44 mot vad? 34, 40, 43 eller 47?
Tror det finns många som skulle kunna tänka sig 44, mig själv inräknad. Beror också lite på hur boetten är utformad.
Poängen var att jag tror att ett stort antal intressenter faller bort till följd av storleken, inte att det inte finns intressenter.
Jag har postat bilder förut redan men måste verkligen slå ett slag för Cadisens datejust. Iaf. om man vill "testa en datejust" ännu billigare än San Martin. Gillar personligen designen bättre med mindre bezel. Kvalitén känns bättre än andra mikros jag provat som kostar betydligt mer. Visst sämre urverk, generellt får man säga för min går galna +/-0sek/d, mätt den ofta men känns lite "skör" när man hanterar kronan. Men det är ett snyggt urverk och kul med nåt annat än NH35/36. Sämre på säkert de flesta punkter men skulle GISSA att den är ännu mer prisvärd.Annars har ju San Martin sin DJ i blått och på jubilee
![]()