Lovade återkomma med lite första intryck av Oak & Oscar Olmsted. Here goes....
Klockan är 38mm och en av dess största fördelar är de superbra proportionerna. Storlek, höjd, luglängd och glaset storlek....allt hänger ihop perfekt. Passform och bekvämlighet på armen är också superbra. Fit n Finish är riktigt bra. Inte riktigt Montaklass kanske men samtidigt hänger allt ihop bättre som helhet och nivån är lätt bättre än Sinn 556/104 som ligger i samma prisklass. Länken är superbekväm och har i mitt tycke en riktigt cool design. Den är helt "Platt" och har något längre avstånd än vanligt mellan länkarna. Det gör dels att den påminner lite om typ en Rolex Oyster Quartz utseendemässigt men också att den faller väldigt följsamt på armen.
Dock är länken jättelång....jag har 16,5 handled och har nu tagit bort alla länkbitar och har ett par hål kvar att tighta till det på mikrojusteringen. Men innersta hålet blir inte riktigt snyggt så i praktiken ett hål från minimal omkrets. Det kan vara värt att notera....på mig sitter den dock som en smäck.
Tavlan håller riktigt hög klass men väldigt exakt utskärningar och ett elegant egenutvecklat typsnitt som är coolt. Visarna likaså. AR är sådär. Den har en hel del "blänk" men är också glasklar i bra ljus så helt OK. Ingen sån mjölkig känsla som dålig/ingen AR kan ge.
Nu vet jag också efter lite ytterligare mailväxling men min kompis Chase vad det orange datumet står för men det är endast för de invigda att känna till så det kräver ett inköp för att bli insläppt in the know.
Bifogar lite bilder såklart!