Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är så sjukt bra!Ny Vostok! Den är väldigt läcker, men jag upplever den nog lite för stor för min smak egentligen. Jag lockas oftare av mindre storlekar.
(bandet är ett 20mm som jag lyckades klämma in de extra tjocka 22mm-stiften i så länge)
![]()
Ja men det är ju där omkring jag också ligger. Då kanske den kan se lika snygg ut på mig också om jag har turTack så mycket!Ja jag var också lite rädd för det men den upplevs relativt nätt och bandhornen är lite nervinklade. Jag har bara 16,5-17cm och jag gillar verkligen både hur det ser ut och känns på handleden.
![]()
Ja men det är ju där omkring jag också ligger. Då kanske den kan se lika snygg ut på mig också om jag har turHittar du oyster eller jubilee bracelet som passar så får du gärna upplysa mig
Namoki jobbar väl på nåt annars om jag inte missminner mig.
Skulle klippt den direkt om jag hade haft medlenMånga va sugna på en 39mm Steinhart Vintage GMT tidigare. Ingen som vill hugga på denna? Skalar av ett par hundralappar för folk i tråden!
![]()
Avslutad - Prisbump - Steinhart Vintage GMT Limited Edition 39 mm
Denna limiterade modell togs fram tillsammans med en urhandlare i Tyskland i 100 ex, varav endast 50 med "Old Radium" lume. Proportionerna är helt perfekta till skillnad från den enorma 42mm varianten aka dasslocket. Länkar, med tillåtelse, till @M26 annons. Kika där för utförligare info och...klocksnack.se
Men den var jäkligt bra på wåffla. Snyggt jobbat!Ser fram emot vad du får till med denna boetten. Det kanske går att få dit något om man filar till några vikta ändlänkar... men det är säkert så att Namoki har något på g. Jag kommer nog också vilja ha en passande länk så småningom. Har en sådan här boett till....![]()
JanuariSkulle klippt den direkt om jag hade haft medlen![]()
Men den var jäkligt bra på wåffla. Snyggt jobbat!
Grejen med Sinn-exemplet är att man vid beställning kan välja safir istället för akryl, och det blir då ända skillnaden, för €500 extra!Det är ju inte direkt en glasbit som gör att Speedmastern kostar 10k mer heller.
(Enda skillnaden förutom glas fram och bak är så vitt jag vet en minimal dekoration på verket)
Jag vet inte om det förekommer fler skillnader på Sinns modeller som kanske delvis kan motivera prisskillnaden men med Speedmastern så är det uppenbart att man gör det bara för att man kan och försöker utmåla safir som något slags premium.
Vill minnas att någon hyllat Royal Straps bandstift. Jag har köpt från Cousins. Dom är bra och billiga men skickar från UK med allt vad det innebär nu.Någon som har bra tips på bandstift.
Vill ha bra kvalitet![]()
Härliga färger på den!![]()
Ja länk blir alltid där jag landar till slut. På bilder tycker jag alltid att det ser jäkligt snyggt ut med andra straps men när jag själv ska använda det blir det max en dag innan jag går tillbaka till länkSer fram emot vad du får till med denna boetten. Det kanske går att få dit något om man filar till några vikta ändlänkar... men det är säkert så att Namoki har något på g. Jag kommer nog också vilja ha en passande länk så småningom. Har en sådan här boett till....![]()
Någon som har bra tips på bandstift.
Vill ha bra kvalitet![]()
Tack, ska kolla därVill minnas att någon hyllat Royal Straps bandstift. Jag har köpt från Cousins. Dom är bra och billiga men skickar från UK med allt vad det innebär nu.
Ja länk blir alltid där jag landar till slut. På bilder tycker jag alltid att det ser jäkligt snyggt ut med andra straps men när jag själv ska använda det blir det max en dag innan jag går tillbaka till länk
I ärlighetens namn kommer den bli ganska lik din, går också för svart + guld på tavla, insert och visare. Kommer dock vara lite rött med i bilden också![]()
Ja jag hoppas på det. Tyvärr var vissa delar slutsålda på Namoki så har inte alla delar. Och jag kan inte bestämma mig vilken bezeltyp jag ska ha. Gillar nog coin edge bäst men det har jag på min förra mod så funderar på en knurled. Beslutsångest!Kommer bli hur bra somhelst!Vi håller ögonen öppna efter en länk då.
![]()
Den modellen är riktigt snygg! 170-case väl?Ny Vostok! Den är väldigt läcker, men jag upplever den nog lite för stor för min smak egentligen. Jag lockas oftare av mindre storlekar.
(bandet är ett 20mm som jag lyckades klämma in de extra tjocka 22mm-stiften i så länge)
![]()
Grattis på bröllopsdagen. Undrar vilken klocka du ska fåBröllopsdag idag så fick bli en present till frugan. Mycket pang för pengarna måste jag säga
![]()
@Triumf rekommenderas![]()
Bröllopsdag idag så fick bli en present till frugan. Mycket pang för pengarna måste jag säga
![]()
Allt är väl vännen, stort tack för omtanken! Jag har bara varit så innerligt trött på allt flippande på senare tid och valt att ta en välbehövlig paus, enda sättet att göra det tyvärr är om man loggar ut helt och hållet@M26 allt väl? Inte sett dig på länge :/
Ja jag hoppas på det. Tyvärr var vissa delar slutsålda på Namoki så har inte alla delar. Och jag kan inte bestämma mig vilken bezeltyp jag ska ha. Gillar nog coin edge bäst men det har jag på min förra mod så funderar på en knurled. Beslutsångest!
Ja det får vi göra. Jag vet inte om länkar för 62mas original funkar eller ej.
Bröllopsdag idag så fick bli en present till frugan. Mycket pang för pengarna måste jag säga
![]()
Stor skillnad mellan Pagani och San Martin.Jag har en liten udda fråga till affordable communityn härJag har köpt 2 pagani design 1651 som jag tänkt modda om. Nu funderar jag lite på om jag skulle köpt San Martin 40mm sub istället då jag förstått att de håller högre kvalitet. Vet dock inte om jag är sugen på att lägga mer pengar utan att ha klämt och känt på en innan för att se om de håller så pass mycket högre kvalitet med tanke på priset jämfört mot pagani. Finns det någon här som befinner sig i närheten av Malmö-området som har en 40mm San Martin sub jag skulle kunna få komma och hälsa på och klämma på?
Kan ses på allmän plats om man är orolig att jag ska vara en Ted Bundy typ
![]()
En polsk Rondo Ruut är det i soffan. Singular blir nog mitt favoritnato. Tunnt och flexibelt med svetsade hålPuh, skönt att jag inte lurat dig
Snygg cykel, helt rätt placering, är det en Rose?
Glömde skriva det. De i mocka är Fluco från Ebay. Billigt och helt okejSnyggt.. vad är det för mockaband?
Är singularstras frtf aktiva? Har inte sett/hört så mycket om dem på forumet på länge.
Skönt att höra att allt är bra (förutom dippen då)! Ta hand om dig, är säker på att du är tillbaka framöverAllt är väl vännen, stort tack för omtanken! Jag har bara varit så innerligt trött på allt flippande på senare tid och valt att ta en välbehövlig paus, enda sättet att göra det tyvärr är om man loggar ut helt och hålletJag har dock fortfarande notiserna på så jag kan svara när jag blir taggad
Förhoppningsvis så vänder det snart men jag verkar vara inne i en riktigt djup dipp just nu när inget alls väcker mitt intresse..... nåja senaste Oris Carl Brashear höll på att ställa allt tillrätta häromdagen men jag lyckades stå emot
Ha det bäst Microtråden!
Viktig fråga innan du försvinner, jag vet ju att du köpte 2st A13 varav jag köpte den blå. Fråga: är A13 +A13 = M26?Allt är väl vännen, stort tack för omtanken! Jag har bara varit så innerligt trött på allt flippande på senare tid och valt att ta en välbehövlig paus, enda sättet att göra det tyvärr är om man loggar ut helt och hålletJag har dock fortfarande notiserna på så jag kan svara när jag blir taggad
Förhoppningsvis så vänder det snart men jag verkar vara inne i en riktigt djup dipp just nu när inget alls väcker mitt intresse..... nåja senaste Oris Carl Brashear höll på att ställa allt tillrätta häromdagen men jag lyckades stå emot
Ha det bäst Microtråden!