• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Påminner om en SNKK47 också :)

bbce8275-3d46-47d2-88c3-1986381a7b7d__06279.1448951563.500.750.jpg

Säljer en ny fin flieger klocka på 40mm från watchgecko, ni hittar min annons på tradera sök följande sökord: 40MM GECKOTA K1 L03 (Flieger klocka)

/Sigmabeta

Senast ändrad:
Snacka om lyckat kickstarterprojekt! Riktigt koola tycker jag. Ser ut att vara fin finish rakt igenom. Sandwichtavla i härliga färger, schysst boett och trusty ol’ ETA 2824. Vill ha!:woot: Något stort logga kanske, men inte mycket att klaga på.
D8DACD4C-AD41-493C-B059-6B5419CD3E20.jpeg

FF1FE852-8A5B-4C9C-BC29-56EDFBA4A7C7.jpeg

F2E62A1B-5275-4948-B853-06E85BE648B8.png
Snygg, hur går det till att köpa en sån? Försökte leta på kickstarter och företaget men lyckades inte...

Tacksam för svar

Håller med, skulle vilja ha en brun. Men läste att alla är slutsålda tyvärr och att det inte kommer tillverkas nå fler, men hörde att det kommer släppas nya modeller nu under 2018.

Den bruna var min tanke med...
De som släpps under nästa år har väl en nota på 1000 pengar mer i deras valuta tyvärr.. (Om jag förstått det rätt:(:banghead:o_O)

Ville bara påminna om en riktigt fin klocka som tyvärr inte görs längre. Var först avskräckt av att det var Meca Quartz. Men med tiden har jag fått upp ögonen för det. Synd att jag inte köpte när möjligheten fanns. Någon som vet varför de slutade göra den?

Klockan jag pratar om är Prototipo av Autodromo. En gullig och runt liten äggboett. Inte allt för stor kontrast mellan subdials och resten av urtavlan. Mjuka runda subdials. En fin logga. Och quartz som är tål mer. Vill ha!!!!! :sorry::nailbiting::nailbiting::hungover:
_img.jpg
maxresdefault (4).jpg
AUTODROMO_PROTOTIPO_ALL_DIALS3.jpg
Autodromo-Prototipo-2.jpg
(bilderna har jag stulit som en liten bandit)

Samma här, var också sugen på den när det begav sig. Men tvekade för länge och sen var det för sent. Har lärt mig av det misstaget och köpt både Geckota C1 och Straton Curve innan det är för sent.

Nej tyvärr, och därav det låga priset. Subdialsen på den här var vanliga på 70-talet (Sicura, Chateau etc) men förstår vad du menar :)

Känner tyvärr inte till några andra alternativ.

Senast ändrad:
Den är riktigt bra för priset! Tachymeterringen är snyggt matt och armbandet fint oxå. Blir nog lite mjukare efter lite användning....har bara haft den på mig 1 dag ännu. Boetten känns fin o välgjord med borstade sidor och polaerade ovandelar. Synd att den inte är vattentät till mer än 5ATM för då ska man väl inte bada med den!? Annars hade ett nataband eller ett cordura gjort den till en fin sommar/bad/resekkocka.

Badar ni med 5 ATM klockor?? Det borde väl funka!
Svar JA! Innan var jag tveksam, tyckte det borde vara 10atm. Sedan läste jag på Longines rekommendation att 5atm = bad och snorkling. Utöver detta så är det väldigt vanligt att när du lämnar in klocka och gör ett trycktest tex vid batteri byte, så görs det bara till 5atm om du inte skulle kräva mer. 3atm = NEJ! 5atm = Bada på. 10atm = Är du proffs eller är du bara sjukligt orolig ;) Sedan ska man ju inte glömma att en klocka som inte trycktestats kan vara otät vare sig den har 5atm eller 60atm, det är ju inte så att en som bara har 5atm blir otät lättare eller snabbare

Ville bara påminna om en riktigt fin klocka som tyvärr inte görs längre. Var först avskräckt av att det var Meca Quartz. Men med tiden har jag fått upp ögonen för det. Synd att jag inte köpte när möjligheten fanns. Någon som vet varför de slutade göra den?
Klockan jag pratar om är Prototipo av Autodromo. En gullig och runt liten äggboett. Inte allt för stor kontrast mellan subdials och resten av urtavlan. Mjuka runda subdials. En fin logga. Och quartz som är tål mer. Vill ha!!!!! :sorry::nailbiting::nailbiting::hungover:
_img-jpg.713424
maxresdefault (4).jpg
Skön(a) tavla/-or! (Gillar den med ett orange område i botten riktigt mycket.):) Boettformen är dock inget för mig (mitt problem:sorry:)!
Men det går väl alltid att jaga fatt dessa på andrahandsmarknaden?

Skön(a) tavla/-or! (Gillar den med ett orange område i botten riktigt mycket.):) Boettformen är dock inget för mig (mitt problem:sorry:)!
Men det går väl alltid att jaga fatt dessa på andrahandsmarknaden?
Lite väl svårt. Såg en på watchrecon men 500 dollar är lite mycket. Tycker om de flesta. Den med vit tavla plus orange visare är min favorit

_img.jpg
maxresdefault (4).jpg
Jag har haft en Prototipo. Mecha-quartz-versionen var väldigt tunn och platt, låg inte speciellt bra på handleden tyvärr, men gick att göra en del kul med vad gäller band. Jag provade den mekaniska specialversionen som då istället var oproportionerligt tjock. Kvalitetsmässigt tycker jag inte att de var speciellt bra heller, tyvärr, men det var kul att ha en 70-tals Heuer-homage ett litet tag. När det kommer till Barrel-cases så har jag gått igenom några stycken och tycker nog mest att Sinn (eller för den delen JanisTrading Spectre) och Straton Curve-chrono är de som känts mest gedigna, förutom den något dyrare Oris Chronoris då. :)
Oh well, mycket text, för lite bilder, här kommer't:
IMG_9005.png
IMG_2557.jpg
IMG_5219.jpg
IMG_1429.JPG
AutodromoPrototipo.jpg
IMG_0654.JPG
IMG_4757.jpg

Jag har haft en Prototipo. Mecha-quartz-versionen var väldigt tunn och platt, låg inte speciellt bra på handleden tyvärr, men gick att göra en del kul med vad gäller band. Jag provade den mekaniska specialversionen som då istället var oproportionerligt tjock. Kvalitetsmässigt tycker jag inte att de var speciellt bra heller, tyvärr, men det var kul att ha en 70-tals Heuer-homage ett litet tag. När det kommer till Barrel-cases så har jag gått igenom några stycken och tycker nog mest att Sinn (eller för den delen JanisTrading Spectre) och Straton Curve-chrono är de som känts mest gedigna, förutom den något dyrare Oris Chronoris då. :)
Oh well, mycket text, för lite bilder, här kommer't:
IMG_9005.png
IMG_2557.jpg
IMG_5219.jpg
IMG_1429.JPG
AutodromoPrototipo.jpg
IMG_0654.JPG
IMG_4757.jpg

Hmm.. kanske fanns en anledning att de slutade göras trots allt!

Straton curven var riktigt fin. Skulle nog köpa den med blå tavla ifall jag skulle köpa en sån.

Då sitter den på armen..
Riktigt nöjd med klockan, bra kvalité, gedigen. Får känna lite mer men än så länge så får min gamla SKX lite kämpigt att få se ljuset igen.
Passar på att slänga med ett tack till @Jax som jag köpte den av, tackar och bockar.
Slänger naturligtvis med ett wristshot.

Nu ska det bara inhandlas ett NATO som passar.

20180116_222358.jpg

Tillbaka
Topp