Några tips på dykare som är 40 mm och mindre som inte är sub-kopior?
Helson Shark diver 40mm, CW trident 38mm, nodus Trieste är väll 40 tror jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några tips på dykare som är 40 mm och mindre som inte är sub-kopior?
https://danhenrywatches.com/products/1970-automatic-diver-watchNågra tips på dykare som är 40 mm och mindre som inte är sub-kopior?
Ja bra klocka för vettiga pengar!Den där var cool faktiskt, men storleken dödade den för mig
Såg du att den finns i både 44mm och 40mm??Den där var cool faktiskt, men storleken dödade den för mig
Nej det missade jag. Såg bara 44. 40 mm är ju humanareSåg du att den finns i både 44mm och 40mm??
Samma här! De verkar riktigt intressanta.Hej, alle!
Är det nån här som har en Farer-klocka? (farer.com)
Upptäckta just at dom hade nån GMT-klockor jag tyckte om, men skulle gärne höre om nån redan har erfarenhet med dom.
Brutal!!Nästa klocka är på väg. Boldr Odyssey Vintage Black. Nya märken är alltid lite osäkra, men det är onekligen mycket för pengarna. Schweiziskt automatverk, safirglas och wr på 500m. Jag gav 3400kr.
Den hade jag ingen koll på. Riktigt niceNu är vi inne på ett känsligt område.
Först kom väl Deep Blue med sin Seiko SKX-hyllning på 44 mm.
Sedan var det Manchester Watch Works med sin ”hyllning” till 52 Mas innan Seiko levererade sin SLA017.
Nu kommer DP (David Paul) från Down Under med sin hommage till 6105-8110. Den har ett Seikoverk NH35A. Formatmässigt tror jag det enda som skiljer år luggarna som var 19 mm på originalet och nu 20 mm.
Söker man på Ebay dyker det upp ytterligare en hommage med en hajlogo, men den har jag ingen koll på.
Landade DP:n i dag som kom med läderband, nato, allt packat i en klockrulle av mocka. Spontana känslan så här länge är att den känns som en riktigt välgjord beater för små pengar.
Jag ser mycket fram emot mer bilder på denna! Tycker den är asgrym, men är lite rädd för storleken.Nästa klocka är på väg. Boldr Odyssey Vintage Black. Nya märken är alltid lite osäkra, men det är onekligen mycket för pengarna. Schweiziskt automatverk, safirglas och wr på 500m. Jag gav 3400kr.
Hur är kvalitetskänslan på deras grejer?Postade i paketöppningstråden men kan lika bra posta här med.
Årets första klocka damp ner idag. Jag som skulle ha en vit månad... :/ Men är så svag för kronografer i stil med de från 60- och 70-talet så det fick bli en C1 efter några månaders sug. Nåja, här kommer lite bilder:
Asfet! Jag gillar verkligen den där, har varit nära den vita varianten flera gånger.Postade i paketöppningstråden men kan lika bra posta här med.
Årets första klocka damp ner idag. Jag som skulle ha en vit månad... :/ Men är så svag för kronografer i stil med de från 60- och 70-talet så det fick bli en C1 efter några månaders sug. Nåja, här kommer lite bilder:
Fel modell. Detta är den rätta.Nästa klocka är på väg. Boldr Odyssey Vintage Black. Nya märken är alltid lite osäkra, men det är onekligen mycket för pengarna. Schweiziskt automatverk, safirglas och wr på 500m. Jag gav 3400kr.
Hur är kvalitetskänslan på deras grejer?
Asfet! Jag gillar verkligen den där, har varit nära den vita varianten flera gånger.
Jag avbokade min preorder faktiskt, men har köpt flera armband av dem så jag kan intyga om att den kvalitén är högre än de flesta andra tillverkare.Bara känt som snabbast då jag skulle på fest och annan klocka fick åka med, men finishen är fin och alla detaljer ser bra ut. Känns välbyggd. Bandet är tjockt och fint. Tiden får utvisa hur den är Det är ngn här som också har en som kanske kan berätta mer (@mårt ?).
Denna var ju faktiskt riktigt ball, Hur tjock är den?Postade i paketöppningstråden men kan lika bra posta här med.
Denna var ju faktiskt riktigt ball, Hur tjock är den?
Haha. Sickna korkskallar som inte mäter ordentligt, och tack för att du gjorde det. Det där var ju klart bättre mått för min handled!12,75 mm säger skjutmåttet (står dock 12 mm på deras hemsida). Lika bra att mäta resten nu när skjutmåttet är framme. Diameter 42 mm exkl krona, och 48mm lug to lug (står dock 45 mm på deras hemsida). Så den känns inte så klumpig trots allt.
Haha. Sickna korkskallar som inte mäter ordentligt, och tack för att du gjorde det. Det där var ju klart bättre mått för min handled!