Helson eller Armida om man ska prova mässingsdykare?
Helson tycker jag är roligare. Men en smaksak. Ägt både A1 (gillar) & A8 (hatade) samt Shark diver 42mm i mässing.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helson eller Armida om man ska prova mässingsdykare?
Xicorr har alltså höjt priserna. De brukade ju vara lagom billiga förr.Denna var ju lite udda och cool (väldigt stor dock), men vad motiverar priset 750$? Inget speciellt verk, WR 1000m etc. Känns som 350$ hade varit mer i linje med andra tillverkare eller?
![]()
http://xicorr-online.xicorr.com/category/en/
Synd för rätt udda annars! Udda är ju trevligt![]()
Xicorr har alltså höjt priserna. De brukade ju vara lagom billiga förr.
Lilla klockan! 52 mm! Jag gillar dock stora klockor . Ska surfa in och kolla vidareDenna var ju lite udda och cool (väldigt stor dock), men vad motiverar priset 750$? Inget speciellt verk, WR 1000m etc. Känns som 350$ hade varit mer i linje med andra tillverkare eller?
![]()
http://xicorr-online.xicorr.com/category/en/
Synd för rätt udda annars! Udda är ju trevligt![]()
Lilla klockan! 52 mm! Jag gillar dock stora klockor . Ska surfa in och kolla vidare
Dessvärre blev jag tvungen att sälja den för att täppa till lite i plånboken efter köpet av en annan klocka, Krypton Dragonfish.@LennyK får en fråga vad du tycker om din Kuraburi såhär någon månad efter köp?
Börjar bli känna visst sug efter en när de kommer tillbaka i lager i vår![]()
Dessvärre blev jag tvungen att sälja den för att täppa till lite i plånboken efter köpet av en annan klocka, Krypton Dragonfish.
Ja jag vet, otroligt dumt kanske. Men hursomhelst , även om khuraburin inte hann få någon direkt handledstid så kan jag säga iom att jag även ägt deras andra modell Vanuatu, att det är jävligt bra klockor! Skall titta på en ny framöver!! Du gör rätt i att köpa en.
Supersnygg! Extra roligt att det är svenskt märke. Hur är den? Orkar du skriva några rader om den?Denna kom i veckan....hade glömt att jag beställt den för flera månader sen
Snygg o bra storlek för mig med sina 40mm.
![]()
![]()
YOU FORGOT!!!!!!Supersnygg! Extra roligt att det är svenskt märke. Hur är den? Orkar du skriva några rader om den?
Hahaha when I forget about 20mio EUR I will get you a NezumiYOU FORGOT!!!!!!
Can you lend me 20, 000,000€ and I will pay you back in a few months
Den är riktigt bra för priset! Tachymeterringen är snyggt matt och armbandet fint oxå. Blir nog lite mjukare efter lite användning....har bara haft den på mig 1 dag ännu. Boetten känns fin o välgjord med borstade sidor och polaerade ovandelar. Synd att den inte är vattentät till mer än 5ATM för då ska man väl inte bada med den!? Annars hade ett nataband eller ett cordura gjort den till en fin sommar/bad/resekkocka.Supersnygg! Extra roligt att det är svenskt märke. Hur är den? Orkar du skriva några rader om den?
![]()
Har beställt en LMM-01 från Merci som borde komma i veckan. Bild stulen från deras hemsida. Inte sett den i IRL men den har skrivits om i Gearpatrol och Hodinkee, se länkar
https://gearpatrol.com/2017/09/08/merci-lmm-01-watch/
https://www.hodinkee.com/articles/merci-lmm-01-paris-introducing
Spännande att se hur den är i verkligheten!
Merci är en grym butik. En av mina favoriter i Paris. Klockan ser riktigt fin ut. Det enda jag kan sakna är lume, men det är ju en smaksak. Grymt med lug holes.![]()
Har beställt en LMM-01 från Merci som borde komma i veckan. Bild stulen från deras hemsida. Inte sett den i IRL men den har skrivits om i Gearpatrol och Hodinkee, se länkar
Är ett klick ifrån att beställa hem en Maranez Layan i stål. Någon som vet när de brukar dra till med rabatter? Inget i mellandagarn? efter nyår?
Tack på förhand!
(bild lånad)
![]()
Vill återkoppla ang. Maranez.Nästan säker på att nästa rabatt är vid påsk.. Men du kanske kan mejla dem och säga att du missade det dealen vid jul..Ska du köpa den borstade eller den polerade?
![]()
Snacka om lyckat kickstarterprojekt! Riktigt koola tycker jag. Ser ut att vara fin finish rakt igenom. Sandwichtavla i härliga färger, schysst boett och trusty ol’ ETA 2824. Vill ha!Något stort logga kanske, men inte mycket att klaga på.
![]()
![]()
![]()
Hand wound eller quartz? Kul med hand wound only! Jag även tycker om dateless. Kul klock![]()
Sant, sant.. hade varit bättre utan! Dock tycker jag om att symmetrin är bibehållen.Datumet var ju dock inte så fagert tycker jag, skulle dock bära den ändå![]()
Tänkte det vore roligt se vilka mikromärken ni köpte i år och era korta tankar om dem? Så vi får inspiration för 2018
Gruppo Gamma Vanguard (brons)
![]()
Min första Gruppo Gamma, och brons, men inte min sista. Grym kvalite på alla sätt och vis, lite klen lume bara. Lär diskutera återköp 2018 med nya ägaren
Precista prs-3
![]()
Kom när cwc-suget var som störst. Uppenbar homage men på steroider. Som vanligt fin kvalite från timefactors. Perfekt som res- och sommardykare. Borde kanske behållit som beater då de åldras snyggtGula tavelvarianten kanske vore något sommar 2018!
Helson Shark diver
![]()
Velat testa en Helson SD länge. Och den gjorde mig inte besviken kvalitetsmässigt. Grym lume, fin känsla i bezel och härligt industriell design/rå finish. Blått är dock inte flått hos mig, inte ens vid andra försöket
CW trident 43mm
![]()
Blev så glad när denna fick köpas till ett fyndpris. Bra på alla sätt, finns inget dåligt. En klocka som kommer stanna
Obris Morgan Aegis
![]()
Köptes för ca en månad sedan och suttit på större delen av den tiden. Perfekt storlek, tunn och upplever den som gedigen och lumetavlan är välgjord och annorlunda. Här för att stanna? Känns faktiskt så
Steinhart nav b 47mm
![]()
Steinhart får mkt skit för sina homager. Med rätta tycker jag. Flygarna är dock trevliga, både i finish och karaktär. Denna var årets första köp och kom helt fel in (behövde egentligen något ~38mm...). Såldes således bara efter någon dag. Men har köpts tillbaka och är påväg igen för en mer ärlig chans, känns roligt!
Överlag har jag insett att mikromärken är det jag verkar uppskatta mest. De säljs ofta till bra priser och kvaliten blir bättre och bättre. Får jag önska ser jag fler egna designer men 2017 tycker jag vi har fått se en rejäl satsning på det så känns bra inför framtiden!
Potentiella mål 2018:
Gruppo Gamma vanguard 42mm (stål)
Steinhart Triton 45mm
Benarus moray
![]()
Undra om de sneglat lite på Nautilus...Snacka om lyckat kickstarterprojekt! Riktigt koola tycker jag. Ser ut att vara fin finish rakt igenom. Sandwichtavla i härliga färger, schysst boett och trusty ol’ ETA 2824. Vill ha!Något stort logga kanske, men inte mycket att klaga på.
![]()
![]()
![]()
Hand wound eller quartz? Kul med hand wound only! Jag även tycker om dateless. Kul klock
Ja det har de nog absolut, o även AP om man tittar på bandhornen. Men tycker inte att det är alltför mycket o likheterna till AP/Patek eller andra märken slutar ju där vad jag kan se. Trots att det utstickande partiet på kl 9-sidan ger en Nautilusvibb är det samtidigt snyggt med den symmetriska boetten tycker jag (iom att andra sidan utgör kronskydd).Undra om de sneglat lite på Nautilus...
Denna kom i veckan....hade glömt att jag beställt den för flera månader sen
Snygg o bra storlek för mig med sina 40mm.
![]()
![]()