• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

”Quality is very good enough!” Eller hur var det? 😂

E940414E-C07A-45AD-8062-9AC0C90E2F6A.jpeg
 
Min krona snurrar också trögt men det går att snurra timmar. Trycker man in den fastnar den så man får dra ut den. Alltså, det är ingen höjdare till klocka. Platt mineralglas, 36mm vilket känns fjuttigt samt löjligt låg vikt. Men kostade mellan en 3-4K nya då vill jag minnas, det var väl verket som kostnaden låg i mycket tror jag.

Nä den är ingen höjdare, trevlig om man vill prova de flesta av funktionerna hos en Aerospace men inte så mycket utöver det.

Jaha är det mineralglas, trodde det var safirglas, där ser man!
 
Nä den är ingen höjdare, trevlig om man vill prova de flesta av funktionerna hos en Aerospace men inte så mycket utöver det.

Jaha är det mineralglas, trodde det var safirglas, där ser man!
Jag har trott det sökt på ref och Kaplans mfl säger safir, dom borde väl ha koll? ref T65.7.488.61 stämmer iaf med min.
Det känns tunt och jag får inte den där safirkänslan men så är det nog, skulle väl varit repigare annars.
Får väl backa på det antar jag...
 
Sannerilgen! Fin klocka och allt men vill även nämna hur dina bilder har lyft med några hundra procent på sistone, top notch :snaphappy:
Tack Mäster, det värmer! Tog åt mig av kritiken kring bilderna i annonsen och har därefter försökt att dels lägga en sekund på presentation men också på små-redigering. Inget avancerat, bara typ vitbalans osv, men det har gjort underverk. Har aldrig riktigt tyckt det varit kul att fota innan, men nu blir det roligare hela tiden. :D
 
Tack Mäster, det värmer! Tog åt mig av kritiken kring bilderna i annonsen och har därefter försökt att dels lägga en sekund på presentation men också på små-redigering. Inget avancerat, bara typ vitbalans osv, men det har gjort underverk. Har aldrig riktigt tyckt det varit kul att fota innan, men nu blir det roligare hela tiden. :D
Ingen orsak, är själv en urusel fotograf så du får det ta det för vad det är 😂 samma här...fortfarande i någon utvecklingsfas men det är sjukt kul när man lyckas få till bra ljus och allt det där.
 
Sedan jag börjat luta mer åt kvartsverk än automatiskt dito har jag hållit låg profil här. De flesta mikrodykare jag gillar är automatiska tyvärr...

Inga mikros kvar, dock flertal affordable i form av G-shock. Sugen på att prova Seiko Arnie eller andra kvartsdykare.


Nuvarande uppställning:
Breitling Colt 41
Traser Commander Pro
Casio G-shock GW-7900
Casio G-shock GW-5000
Casio G-shock GMW-B5000

IMG_20210216_114243.jpg
IMG_20210126_135239.jpg
IMG_20210216_105033.jpg
IMG_20210215_081516.jpg
IMG_20210212_151235.jpg
 
Den är bra den, riktigt bra! Nästan så jag börjar misstänka att du blivit owg, vilket iofs hade varit förståeligt med den pjäsen. Personligen lutar jag dock åt att den var ännu bättre på mesh, men det är bara jag :) Har något emot oyster, utan att kunna sätta fingret på det (och har flera klockor med oyster också... )
Tackar tackar 🙂
Ja den kommer inte åka ned i lattjolajbanlådan än på länge !
 
Sedan jag börjat luta mer åt kvartsverk än automatiskt dito har jag hållit låg profil här. De flesta mikrodykare jag gillar är automatiska tyvärr...

Inga mikros kvar, dock flertal affordable i form av G-shock. Sugen på att prova Seiko Arnie eller andra kvartsdykare.


Nuvarande uppställning:
Breitling Colt 41
Traser Commander Pro
Casio G-shock GW-7900
Casio G-shock GW-5000
Casio G-shock GMW-B5000

IMG_20210216_114243.jpg
IMG_20210126_135239.jpg
IMG_20210216_105033.jpg
IMG_20210215_081516.jpg
IMG_20210212_151235.jpg
Colten asså😍
 
Jag har trott det sökt på ref och Kaplans mfl säger safir, dom borde väl ha koll? ref T65.7.488.61 stämmer iaf med min.
Det känns tunt och jag får inte den där safirkänslan men så är det nog, skulle väl varit repigare annars.
Får väl backa på det antar jag...

Jag har också läst att det ska vara safirglas på den modellen, https://www.watchuseek.com/threads/tissot-t-sport-multifunction-watch.36146/, men det är svårt att hitta en officiell specifikationslista från Tissot. Lite synd dock att det är safirglas. Har en ordentlig repa på min och mineralglas är 10 ggr billigare :hilarious:
 
Tillbaka
Topp