• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Några till sen byter jag till finläder och ser om det passar...
F8FD8104-D6F5-4BC4-B38D-DD9C39086EC4.jpeg

393A6A19-71B8-4336-B25B-23FF1CA1E70B.jpeg

Riktigt härlig profil, ligger lågt på handleden utan att kronan känns.
344257FA-9932-4C5E-9E39-920770ADE1E0.jpeg

Grattis @Lindellc det där är det mest underbara!
Den är sjukt sexig den där! Älskar de knivskarpa linjerna! 😍
Hoppas hitta mig något med pastelltavla snart..

En sån här lär beställas! Äntligen lite nyheter och datum kring den.

"Hi guys! This June 5th we will launch our campaign for the Narval here is a photo of the colors that will be available and the specs.
-Movement: Automatic
-Caliber: Miyota 9015
-Glass: Single Dome Sapphire
-Width (without crown): 40mm
-Thickness: 12.5 mm
-Lugs: 22mm
-Lug to lug: 43.5mm
-Water resistance: 200m
-Case Material: 316L Steel
-Bracelet material: 316L Steel
-Bezel Insert: Ceramic and Metal (depends on the color).
Limited to 500 units
Price: 399 for the KS Super Early Birds, 499 for the Meteorite Super Early birds.

More info at www.divingarmour.com"
FB_IMG_1618246229549.jpg

Det var dags.
Trodde inte det blev av. Måste vara ett halvår sen senaste uppdateringen.
Bara att välja färg kvar :)
Grå kansje?

Say whaaaat?! 😱 Klart du gör som du vill och används den inte så självklart ska du ju sälja den. Men den är jäkligt trevlig 😍
Den är JÄVULSKT bra på alla sätt men tenderar att välja en annan orange ryss när jag rullar upp rullen. :confused:
För superdamp och dåligt samvete när jag har för mycket att välja mellan så känner att den måste få gå. Du vet hur man säger, “Om du verkligen älskar någon, släpp den fri.” Önskar verkligen att jag kunde ha många klockor som vissa av er har men mår typ dåligt när det blir fler än fem (?!)

Edit och den andra orangea har oxå typ 4 sidor PM-konversation med @Von i ryggen. Så jag intalar mig att detta blir bra. 😱
Står redan ett namn på fraktsedeln tyvärr! 🙂

Senast ändrad:
Den är JÄVULSKT bra på alla sätt men tenderar att välja en annan orange ryss när jag rullar upp rullen. 😙
För superdamp och dåligt samvete när jag har för mycket att välja mellan så känner att den måste få gå. Du vet hur man säger, “Om du verkligen älskar någon, släpp den fri.” Önskar verkligen att jag kunde ha många klockor som vissa av er har men mår typ dåligt när det blir fler än fem (?!)

Edit och den andra orangea har oxå typ 4 sidor PM-konversation med @Von i ryggen. Så jag intalar mig att detta blir bra. 😱

Jag förstår precis hur du menar ✌🏻 Har lite samma huvudbry egentligen men hur jag än gör så finns det fler bra klockor än vad jag egentligen klarar av så det får bli fler 🤷🏻‍♂️ Min låda har plats för 10st om jag har band i nedre, 20st annars 😄 Kanske får bli en separat låda till banden vart det lider 😂

12 dagar tog det. Klockan stannade 00:15 1 April och har legat sedan dess. Fick på ett Bonetto 328 NATO, riktigt nöjd ✌🏻😊
IMG_20210412_200935.jpg
IMG_20210412_200829.jpg

En liten fundering kring Steinhart men är nog snarare Aluminium bezel vs Keramik bezel.
Är sugen på att köpa mig antingen
eller

Skillnaden verkar mestadels vara bezeln och open-caseback, och svart urtavla vs helt grön
Finns väl ingen praktisk skillnad i beezeln annat än utseendet right ? Tänker mer tålig med keramik än aluminum?
Keramisk bezel är mycket mer reptåligt än aluminium.
Vem i tråden var det som köpte en Nezumi? 🙃
Jag vet inte riktigt vem/vad du syftar på men vet i alla fall att @Meraborsten har/har haft ett flertal om det var honom du tänkte på? ☺️
40 mm och 43,5 l2l är väl lite väl smått... men snygga!
Jag tror ändå att det upplevs som större än måtten antyder p.g.a. boettens utformning. Den vanligaste storleken på tank från Cartier är väl ca 30mm om jag inte minns fel och kan bäras upp av de flesta. Jämför här med ca 30mm rund boett: https://klocksnack.se/threads/nu-har-jag-gjort-bort-mig.134978/ 😅

a4faa193-ec86-428a-88f9-9934dc3c35a2-jpeg.1488466

Tissot PRX har totalsågats av väldigt många p.g.a. storleken och den mäter "bara" 44mm men bärs väldigt stort. Den har visserligen MEL som förlänger L2L men ändå.

IMG_20210121_154502.jpg

Ingenting är omöjligt! ;)

pdf.png

Börjar veckan med Dan Henry samt bebis, Henry. Just nu tre timmar gammal 🥰🥰
IMG20210412161221.jpg
IMG20210412152110.jpg
Oj! Vad härligt! Grattis till er♥️
Presenterar mitt mest korkade spontanköp någonsin, Joseph Bonnie 1953 läderband, deras hemsida är livsfarlig. Löjligt dyrt men jag tror den ska funka bra på den mörkblå Universan.

Vad tycker ni, funkar?
2E447A30-14A8-4D55-8F65-C1332B634ACA.jpeg

046B7FEC-7A94-41A8-98FC-04B4865875BF.jpeg

EF59DB6D-75DC-45CB-B460-F4E52A8DE3A1.jpeg
Det där var snyggt! Bandet med! Jag skippade Universean för att jag skulle köpa en gammal Breitling men det har varit omöjligt att hitta en som är helt rätt. Skulle bara köpt den där istället🙈

Keramisk bezel är mycket mer reptåligt än aluminium.

Jag vet inte riktigt vem/vad du syftar på men vet i alla fall att @Meraborsten har/har haft ett flertal om det var honom du tänkte på? ☺️

Jag tror ändå att det upplevs som större än måtten antyder p.g.a. boettens utformning. Den vanligaste storleken på tank från Cartier är väl ca 30mm om jag inte minns fel och kan bäras upp av de flesta. Jämför här med ca 30mm rund boett: https://klocksnack.se/threads/nu-har-jag-gjort-bort-mig.134978/ 😅

a4faa193-ec86-428a-88f9-9934dc3c35a2-jpeg.1488466

Tissot PRX har totalsågats av väldigt många p.g.a. storleken och den mäter "bara" 44mm men bärs väldigt stort. Den har visserligen MEL som förlänger L2L men ändå.

IMG_20210121_154502.jpg

Ingenting är omöjligt! ;)

pdf.png

Har en PRX. Fattar inte tjatet om storlek. Sitter bra på mina 17-17, 5 armar. 34- 36mm är för litet enligt min ödmjuka mening.

Tycker dom flesta reviews på nätet är överlag positiva. Är väl här på KS den sågas där normen är 30mm 🤣

För övrigt är jag nästan OWG med min PRX. Det jag saknar är ett gummiband.

Har en PRX. Fattar inte tjatet om storlek. Sitter bra på mina 17-17, 5 armar. 34- 36mm är för litet enligt min ödmjuka mening.

Tycker dom flesta reviews på nätet är överlag positiva. Är väl här på KS den sågas där normen är 30mm 🤣

För övrigt är jag nästan OWG med min PRX. Det jag saknar är ett gummiband.
Nja, jag upplever att väldigt många tar upp storleken som en nackdel även om klockan som helhet får ett positivt omdöme och det har mycket att göra med den dumma utformningen av länken vilket ger klockan ett väldigt långt L2L-mått (tror att någon i passaroundtråden mätte det till 52-53mm?) och den hade burits betydligt bättre om man bara hade haft en skarpare sluttning från bandhornen. Sen handlar det så klart mycket om personligt tycke och smak och jag har inga problem med större klockor men tycker inte att storleken passar modellen.

Jag har också funderat på någon typ av gummi men har inte sett några exempel. Något officiellt band från Tissot lär vi aldrig se röken av men det borde finnas gott om tänkbara alternativ om man är villig att karva lite. 😊

Jag funderar på att beställa en meshlänk till min CW Trident. Yay/nay? Tar gärna emot tips på trevliga mesh. Har kikat lite på Hadley Roma som Strapped säljer men det ser lite grövre ut än det på bild?

2a5a917c4897835ad5fb5881b2d821b8.jpg
2l2l0gu58iv51.jpg

Kör med Watchgeckos på min c60 mk2 en sällan gång :)
Lite grövre en ditt exempel.
Gillar den enkla justeringen av längden och spännet.
Sjukt prisvärd.

EDIT, första bilden verkar faktiskt vara med Squalemeshet...

1618287129510.png

1618287262375.png

1618287413707.png

Inte så olikt Squales mesh i struktur och känsla, fast spännet är ett helt annat.
Otippat att det råkade finnas ett arkivbild av dessa tillsammans :)

1618287702465.png

Tillbaka
Topp