• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En GTG och ett glas rött? Själv försöker jag hitta så mycket som möjligt i ett givet pris. Tex mesta möjliga man kan få ut av en kvartsare på 37-39 mm, mörk tavla under 3000. Eller bästa pepsi på jubilee under 10000. Sånt pular jag med😂
Snarare öde ö och ett sexpack Valium! 🤣

Ja, den där inte så dumt. Själv letar jag efter en bra 24 mm länk till min Aqualand, vad som helst förutom originalet som är i särklass det värsta jag haft runt handleden! Beställde hem 3-4 st från Kina idag, så får vi se om nåt passar...
 
Jag är för gammal för esc men hoppas Island tar det. Bäst helt klart♥️

Jag fick återbetalning för Nodusen inatt. Hann nog bära den en dag på länk. Synd.
PXL_20210226_123851295.jpg
 
Snarare öde ö och ett sexpack Valium! 🤣

Ja, den där inte så dumt. Själv letar jag efter en bra 24 mm länk till min Aqualand, vad som helst förutom originalet som är i särklass det värsta jag haft runt handleden! Beställde hem 3-4 st från Kina idag, så får vi se om nåt passar...
Är lite sugen att testa en Monta Noble, men fan det är lite mycket på en chansning. Samt väntar på ett grönt gummi till en BB58 (som aaaaaaaaaaldrig tycks skeppa). Köper klockor till familjemedlemmar som jag tycker ska passa. Frugan fick ett dressur från Raymond Weil, farsan en Vostok och en krono, systerson en gymCasio. Funderar på syrran nu...
 
D6166457-7029-4C71-B5A0-2A69AA8CBA5F.jpeg

Fick tvättat morfars gamla Certina (tyckte det immade oroväckande på insidan) samt ultraljudstvättat gammel-meshet. Satan vad skitigt vatten🤮. Avslutar kvällen på ett läder. Funkar väl riktigt bra? Får ta en stänkare efter väl uträttat värv?
 
Är lite sugen att testa en Monta Noble, men fan det är lite mycket på en chansning. Samt väntar på et grönt gummi till en BB58 (som aaaaaaaaaaldrig tycks skeppa). Köper klockor till familjemedlemmar sommar tycker ska passa. Frugan fick ett dressur från Raymond Weil, farsan en Vostok och en krono, systerson en gymCasio. Funderar på syrran nu...
Du är lite som jag; liksom tvingar på hela släkten att bli intresserade av klockor. Lite som när langaren bjuder på första fixen...
 
Kronan gick sönder. Sedan tyckte jag den kändes för tjock för mina spagettistrån och Nodus gick med på retur istället för service trots att jag hade repat den. Superschyssta😊
Jag fattar. Trist men riktigt bra hanterat av Nodus! 👍Många skulle kunna lära sig ett och annat av hur vissa mikromärken behandlar sina kunder och hanterar garantiärenden. ☺️
 
Jag vill ha nåt hårt och manligt den här gången. Är sååå trött på mina fjösiga vintage-Omegor.
Typ Helson 38 mm. Synd att de blir så dyra med moms bara...

Screenshot_20210522_230528.jpg

$599 + moms 🙄
Har oxå kollat Marathon, men stör mig på "djupet" i tavlan. Svårt att förklara...

Läs noga på Helsons sajt... dom skriver gärna ett lägre värde på paketet.
Så moms är inget större problem 😀
 
God morgon i tråden. Ni glömmer väl inte att matcha klockans färg med motorcykelns?
A259F232-A863-4583-BE55-3F22457BCF86.jpeg
Jag letar fortfarande efter matchande band. Jag tänker nog ett gummi i samma lite dova blåfärg som bezelringen och ett lite gladare blått Nato. Tacksam för tips!
 
Tillbaka
Topp