• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon i tråden. Ni glömmer väl inte att matcha klockans färg med motorcykelns?
A259F232-A863-4583-BE55-3F22457BCF86.jpeg
Jag letar fortfarande efter matchande band. Jag tänker nog ett gummi i samma lite dova blåfärg som bezelringen och ett lite gladare blått Nato. Tacksam för tips!
Det du påpekar viktigt, och en bra anledning till att skaffa fler hojar.
 
God morgon i tråden. Ni glömmer väl inte att matcha klockans färg med motorcykelns?
A259F232-A863-4583-BE55-3F22457BCF86.jpeg
Jag letar fortfarande efter matchande band. Jag tänker nog ett gummi i samma lite dova blåfärg som bezelringen och ett lite gladare blått Nato. Tacksam för tips!
Det här från Cheapestnatostraps kanske? Inte världens mest bekväma, men har en trevlig dovare blå färg.

cheapestnatostraps_blue_2.jpg
 
Den är uppenbart upphetsande, iaf om man ska tro på index kl 12... 😉

Skämt å sido så tycker jag den ser riktigt schysst ut! Du vet vad som gäller.... Köööööp!
 
Kan inte låta bli att uppskatta mina härmapor. Jag är inte direkt sugen på att lägga 165k på en hulk, så denna Tisell får fylla dom skorna.
Tråkigt egentligen med så ren designstöld, men som sagt. Jag gillar dom ändå :)

Wigc3wS.jpg
Stöld?! De har ju bara använt vissa designelement. Som om inte alla klockor såg nästan likadana ut på 50- och 60-talen ...
Jag tror inte att jag haft nån riktig ”håll käften-klocka” sen jag sålde min gula bratte. Saknar den ibland.
4CF8E94A-F3FF-4545-B73C-1EC954B7E775.jpeg
FB4552AF-B190-4770-AFBE-D3C42D113043.jpeg
Väldigt fin. Vad får man ge för en sån?
 
Fast nu gick ju Finland om 😍

Men antagligen ett rövband om man frågar @Von
Maken till rövband har sällan skådats, italienarna hade i alla fall lärt sig några tuffa riff och det räckte uppenbarligen ganska långt.
Roligaste var när Björkman besviket konstaterade att det var en "utveckling av rocken" när det var total 60-tals rip off rakt igenom 😂 OT and out
 
Skapligt krispig bild!
Hur faen gör du? Utbilda mig!
Är nog inte rätt man att utbilda någon i detta fallet, är bara en glad amatör 😊.
Nr 1 för mig är bra ljus. Kör man som jag med enbart mobilfoto så tycker jag att det är det som gör det mesta. Hyfsad kamera i mobilen skadar inte och eventuellt en lätt redigering av exponeringen och temperaturen på bilderna. Blir lätt för gult annars vid otillräckligt ljus.
Du har väl en S21:a så där har du ju en grym start redan där 👍.
 
Denna har jag varit riktigt jäkla nära att klicka hem i snart två månader, vad har ni för tankar kring den?

Screenshot_20210523_104727.jpg
Som många redan skrivit så är den grym, men jag sammanfattar ändå
Långa snygga bandhorn: kööööp!
Snygg i 38 mm och 39 bidirektionell bezel: kööööp!
Grym länk, går att välja lite olika: köööööp!
Jag ska också kööööööpa en sån, fast med funky datum kl 12, i höst.
 
Som många redan skrivit så är den grym, men jag sammanfattar ändå
Långa snygga bandhorn: kööööp!
Snygg i 38 mm och 39 bidirektionell bezel: kööööp!
Grym länk, går att välja lite olika: köööööp!
Jag ska också kööööööpa en sån, fast med funky datum kl 12, i höst.
Tack för input!
Vadå datum kl 12??

Förresten, det är väl den manuella man ska ha va?
 
Tillbaka
Topp