• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nice! Intryck? Hur stora handleder har du?
Funderat länge på den, gillar verkligen stilen men tycker 42mm har groteskt långa bandhorn.. Rädd att 36mm känns lite för klen dock.
Tycker den är riktigt bra. Funderade först på 42mm versionen också men det groteska lug to lug måttet avskräckte. Denna är bättre men kan kännas lite liten emellanåt. Funkar bra som dressklocka också tycker jag då stilen inte skriker dykare.
Jag har 17,5cm handleder.
 
Min favoritaffordable
Screenshot_20210528-202816_Gallery.jpg

Snygg! Hur stor är den?
 
20210528_213738.jpg

Är lite ledsen över att jag inte hittar fler tillfällen att lufta Blue Moon. Tavlan är ju ändå helt jävla magisk.

Men när man kommer hem efter några timmar på stan, slänger på sig mörkblå mjukiskläder och häller upp något fint i glaset sitter hon fint även om det faktiskt råkar vara en cocktail eller ej!
 
Konstigt med handlare som inte vill sälja...
Sjukt irriterande. Jag kollade på den på Yemas hemsida typ precis när de kom och tänkte köpa men kände till rabatten hos zackrissons så skrev dit och bad de ta in den modellen. Vilket sen gjordes och då beställde jag den men klockan kom aldrig och tog nästan 2v. innan jag fick svar. Men då hade jag bestämt mig för Dan Henryn istället plus att jag var sur så bad z att inte skicka Yeman alls. Sen kommer UPS och slarvar till det med min beställning från Dan Henry... Så då frågade jag z om de kunde skicka ut en ny ändå och fick inget svar så då bestämde jag mig helt för bojkott.

Blev förvånad över att se Klarna som betalningsalternativ hos Yema och genomförde köp men funkade tydligen inte med Klarna. Efter de två senaste köpen ville jag betala med det mtp. att de inte kom och hört dåligt om leverans från Yemas sida också. Men nu är jag där inne och kikar och är nära att trycka på köp. Kostar typ 450kr mer där än hos z men det får det vara värt. Vill helst se vad Dan Henry säger först dock, de kanske ger nån kompensation eller nåt om det visar sig att det är de som klantat till det och inte UPS.

Eller så köper jag en till Casio haha.
 
Med allt det jag skrev innan har jag börjat spana in en Casio eller Seiko att köpa istället. Typ en Seiko SNK809 eller en G-shock eller nåt. Men sjukt nog är jag mest inne på att isf. köpa en grå version av den nedan och originalet. För att... Ja varför inte? Haha. Kör höger arm på kvällarna för trots att den bara väger 21 gram(!) så känner jag av det lite i min skadade vänsterarmen när jag vaknar. Helt sjukt.
20210529_053849.jpg


Den här var ju lite cool annars haha:
https___hypebeast.com_image_2021_05_budweiser-casio-g-shock-dw-5600-bud20-info-2.jpg
 
Med allt det jag skrev innan har jag börjat spana in en Casio eller Seiko att köpa istället. Typ en Seiko SNK809 eller en G-shock eller nåt. Men sjukt nog är jag mest inne på att isf. köpa en grå version av den nedan och originalet. För att... Ja varför inte? Haha. Kör höger arm på kvällarna för trots att den bara väger 21 gram(!) så känner jag av det lite i min skadade vänsterarmen när jag vaknar. Helt sjukt.
20210529_053849.jpg


Den här var ju lite cool annars haha:
https___hypebeast.com_image_2021_05_budweiser-casio-g-shock-dw-5600-bud20-info-2.jpg
Partyklockan! Jag hade ett par shorts i den stilen på det glada 90-talet vilket par det blivit....
 
Nån som sitter på en clasp för mycket? Gärna strapcode😀 Länken är 18 vid spännet

Isåfall är jag spekulant👍
Tror att jag har ett par oanvända liggandes, troligtvis Geckota men kan kolla :)

Bortslänkes eller ännu hellre bytes mot något trevligt gummi i 21 eller 22mm 😀
 

Bilagor

  • 1C3C2C23-A0F9-445F-AD83-A33C3400C99F.jpeg
    1C3C2C23-A0F9-445F-AD83-A33C3400C99F.jpeg
    814.8 KB · Visningar: 3
  • B9AED2CA-F0A7-45C6-B5D1-0600C22BACF3.jpeg
    B9AED2CA-F0A7-45C6-B5D1-0600C22BACF3.jpeg
    738.5 KB · Visningar: 3
  • 44FE7F1B-1F33-426E-9126-46AF7611BBDF.jpeg
    44FE7F1B-1F33-426E-9126-46AF7611BBDF.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 4
Tycker den är riktigt bra. Funderade först på 42mm versionen också men det groteska lug to lug måttet avskräckte. Denna är bättre men kan kännas lite liten emellanåt. Funkar bra som dressklocka också tycker jag då stilen inte skriker dykare.
Jag har 17,5cm handleder.
Ah, precis som jag då. Har ungefär lika stora handleder så då kanske jag skulle ge 36mm en chans framöver 🤔 tack för input!
 
Tillbaka
Topp