• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Angående Zelos. Ni som följer dom på Facebook. Har ni sett videon på den nya urtavlan för GMT modellen? Urtavlan som ser ut som en Stjärnhimmel. Den ser helt galet bra ut !!
Försökte länka facebookvideon för er som vill se, och för er utan FB. Men det gick inte. :shifty:
Var hittar du den? Det finns bara två klipp på deras officiella Facebookprofil varav den senaste är från 2017.

Zelos timekeepers limited edition måste jag ha alltså :D
Tavlan såg bra ut. Om jag förstod det rätt så blir den här klar ett par veckor efter de ordinära modellerna? (eller missade jag något där?) Då blir frågan om man passar på dem först....

Senast ändrad:
Jag är sjukt glad att jag faktiskt vågade välja den guldfärgade varianten av denna klocka.:) Har aldrig varit ett stort fan av guldklockor, men just denna med den grönfärgade tavlan gifter sig riktigt bra med med färgen på boetten!:cool:
jhk01a.jpg

Borealis är kvalle, det är ett som är säkert! Riktigt fin klocka!
Tack! Ja Borealis har mycket bra kvalité. En rolig detalj är ju att tillverkaren inte trodde dessa skulle sälja så bra och tillverkade endast 100 ex totalt i fyra utföranden. 25st av just denna version med sunburst tavla och C3X1 lume som sålde slut först, 25st med samma tavla men med vit lume, 25st av en mattsvart tavla och C3X1 lume och de sista 25st med mattsvart tavla och vit lume, samtliga sålde slut på 24h :D

Tack! Ja Borealis har mycket bra kvalité. En rolig detalj är ju att tillverkaren inte trodde dessa skulle sälja så bra och tillverkade endast 100 ex totalt i fyra utföranden. 25st av just denna version med sunburst tavla och C3X1 lume som sålde slut först, 25st med samma tavla men med vit lume, 25st av en mattsvart tavla och C3X1 lume och de sista 25st med mattsvart tavla och vit lume, samtliga sålde slut på 24h :D
Har haft några borealis innan och har en Bullshark i samlingen just nu. Tycker dom är fantastiska. Hade norpat den där av dig om det inte var så att jag inväntar en ny Helm i dagarna.

• Like
Reactions: M26
Ber om ursäkt för dubbelpost, men det är ju här jag vill hänga :)

Jag måste ju ha en ny mikroklocka, samlingen känns så naken utan någon.

Därför funderar jag på att kanske sälja min Orient Star WZ0021er ”Explorient” då den antagligen är ganska lättsåld. Den har lång originallänk, nyservad och är i okej skick. Vad tror ni att den kan vara värd på köp&sälj?

AC180932-6567-489B-96BF-1E9F6B5F6A2B.jpeg

Jag köpte en Superman Heritage blue, supernöjd efter att ha haft den en vecka. Väldigt vintage, skön vikt och den bygger mindre än t ex Lorier Neptune.
0B8BE9C8-D7C6-4492-843F-9FECCF9A65EE.jpeg

C7DD5CC8-C158-4AE0-B923-C7563F4B3A3A.jpeg

9365B41F-B39F-4109-9289-471942E5B9FF.jpeg
Den ser riktigt fin ut. Jag är inte helt såld på hur länken ser ut. Gillar den andra mer men den går bara att få till heritageklockorna då det skiljer 1mm mellan bandhornen på de andra modellerna, 19 vs 20mm.

Visst vrider man upp urverket manuellt?
Första modellen var väl det iallafall?
Det är ett automatiskt Selitta SW300 urverk med manuell uppdragning.
Ja en 330 som är en klon på eta 2893. Men den "gamla" har ett eta 2893-2. Skall visst bli allt svårare att få tag på eta verk så Sellita och STP och kanske andra gör kloner. Automatiska med hacking, gmt och manuell uppdragning (som man enligt rykte skall använda så lite som möjligt).

Ok såg nu att man har en ny automatiskt c65 diver samt gmt:n som också är automatiskt.
Nja även c60 har i de flesta versioner ett ETA men det finns en eller några varianter med inhouseverk SH21 (tror jag det heter) som är manuellt och COSC. Det tror jag finns till både c60 och c65 och malvern och.... Betygligt dyrare dock, börjar väl så där på £2000 och uppåt... tror jag.

Tillbaka
Topp