• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

"Gymklockan" får börja denna dag. Byta till brons sen dagen till ära?
20190327_104757.jpg

Är inte säker på om dessa varit uppe tidigare eller inte. Dolphin Watches, en fransk klocktillverkare med militärt och ffa marint tema som jag tycker har en hel del riktigt fräcka modeller, även om de kanske vare sig är affordable eller räknas som ett mikromärke. Som jag förstår det görs de i limiterade utgåvor och sannolikheten att få tag på en språjlans ny är nog låg till obefintlig, men begagnade finns till och från, bla på Chrono24. Sorry om det är lite väl många bilder :rolleyes:...

agasm.jpg
cephismer-200-metres.jpg
cephismer-2000-metres.jpg
cephismer-2000-metres-PLD.jpg
chronographe-58-RA.jpg
chronographe-APNADF-prototype.jpg
montre-chrono-gmt-mistral.jpg
montre-chrono-gmt-mistral-cosc.jpg
montre-nuclear-warship.jpg
PLH-200-metres.jpg
plongeurs-demineurs-2000-metres.jpg
s600-alfost.jpg
s600-titane.jpg

Vi kör en bild till! Tog en sväng ner till stranden för att kolla badtemperaturen och råkade med min klocka skymma en anka som jag tänkte fota. Så kan det gå, ankan.

Vilka färger den här klockan har! Den djupaste blå jag sett på en urtavla! Klockan sitter dessutom som en smäck tack vare länken och boettens utformning. Länken är som många vet ganska biffig men det funkar väldigt bra! Låset är STORT och matchar därmed både länk och klocka.

B5312068-B78C-442C-9CC9-BC08C1D1EFB4.jpeg

Vi kör en bild till! Tog en sväng ner till stranden för att kolla badtemperaturen och råkade med min klocka skymma en anka som jag tänkte fota. Så kan det gå, ankan.

Vilka färger den här klockan har! Den djupaste blå jag sett på en urtavla! Klockan sitter dessutom som en smäck tack vare länken och boettens utformning. Länken är som många vet ganska biffig men det funkar väldigt bra! Låset är STORT och matchar därmed både länk och klocka.

Så jävla bra i solen! Inser att om jag valt blå eller turkos hade min nog inte sålts

Hört mycket om låset men pic or it is oklart

Passande miljö, ruskigt fin klocka (när kommer den där gmt) och mycket bra bild. Så ska det va.

Ser ut som ett likadant som sitter på min M&S. Bumligt men fungerar. Satt på en Smith 36 mm också, lite stor där. Varit uppe tidigare i tråden ett par gånger och i min jämförelse.
Yes, det måste vara samma modell, men på Smiths är det väl ett 20 mm brett spänne? Det här är väl 24 mm brett iaf. Exklusive tryckknapparna.

Kan det vara så att Christopher Ward GMT pepsi varianten på länk sålt slut på CWs hemsida ?
Finns inte det alternativet längre vad jag kan se.

Kan det vara så att Christopher Ward GMT pepsi varianten på länk sålt slut på CWs hemsida ?
Finns inte det alternativet längre vad jag kan se.
Verkar så, ingen av modellerna finns på länk. Däremot kan du köpa länken separat, finns på hemsidan. Dyrare antar jag 150€ och med polerad mittlänk och borstade sidolänkar...

Yema superman, är det någon som har en eller har beställt en? Jag snubblar in på sidan lite då och då men har svårt att bestämma mig. Är nyfiken på nya Halios och Zelos gmt också.

Tillbaka
Topp