Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
försök inte, ser ju tydligt att du bränner fram i 180Min Tempest Carbon från tider då kolfiber boetter inte var så tillgängliga (Nej, jag kör inte utan står vid väggrenen)
Avslöjadförsök inte, ser ju tydligt att du bränner fram i 180
Ha haförsök inte, ser ju tydligt att du bränner fram i 180
@M26 Skoda?försök inte, ser ju tydligt att du bränner fram i 180
Nej det var en Audi på den tiden, men har sedermera nöjt mig med en Skoda
Jag jagar en Yema och velar lite. Hur känns finishen kontra pris? Hur presterar deras inhouseverk?Jag köpte en Superman Heritage blue, supernöjd efter att ha haft den en vecka. Väldigt vintage, skön vikt och den bygger mindre än t ex Lorier Neptune.
Jag tycker den första ser riktigt trevlig ut men som vanligt klarar mina spagettihandleder förmodligen inte bära upp 49 mm L2L.Nya Meccaniche Veneziane Nereide 3.0, kommer i 15 nya utföranden pre-order €599 om knappt 21 dagar. Dessa fyra har släppts hittills med ett nytt släpp per dag
TECHNICAL DETAILS
- CASE: Ø42 mm, 316L SS
- MEASURES: Lug width 22mm, lug to lug 49mm, thickness 13mm
- MOVEMENT: Swiss Made MV285
- CRYSTAL: Antireflective Domed Sapphire Glass
- LUME: C1 Swiss Superluminova®
- BEZEL: Unidirectional rotatable, Enamelled Aluminium
- WR: 20ATM = 200mt
- STRAP: Real vintage leather Made in Italy
- PACKAGING: Durmast wood Made in Italy
Jag jagar en Yema och velar lite. Hur känns finishen kontra pris? Hur presterar deras inhouseverk?
49mm L2L är ändå överkommligt men hade helst velat se en 40mm x 46-47 L2L, nåja det kanske kommer en vacker dagJag tycker den första ser riktigt trevlig ut men som vanligt klarar mina spagettihandleder förmodligen inte bära upp 49 mm L2L.
Ber om ursäkt för dubbelpost, men det är ju här jag vill hänga
Jag måste ju ha en ny mikroklocka, samlingen känns så naken utan någon.
Därför funderar jag på att kanske sälja min Orient Star WZ0021er ”Explorient” då den antagligen är ganska lättsåld. Den har lång originallänk, nyservad och är i okej skick. Vad tror ni att den kan vara värd på köp&sälj?
Ser trevliga ut. Vet du om det går att köpa länk till? Jag vet att de haft det som tillval vid något tillfälle tidigare.Nya Meccaniche Veneziane Nereide 3.0, kommer i 15 nya utföranden pre-order €599 om knappt 21 dagar. Dessa fyra har släppts hittills med ett nytt släpp per dag
TECHNICAL DETAILS
- CASE: Ø42 mm, 316L SS
- MEASURES: Lug width 22mm, lug to lug 49mm, thickness 13mm
- MOVEMENT: Swiss Made MV285
- CRYSTAL: Antireflective Domed Sapphire Glass
- LUME: C1 Swiss Superluminova®
- BEZEL: Unidirectional rotatable, Enamelled Aluminium
- WR: 20ATM = 200mt
- STRAP: Real vintage leather Made in Italy
- PACKAGING: Durmast wood Made in Italy
Tack så mycket Klurar fortfarande.Ingen aning om vettigt pris, antagligen är dina 3k i köp och sälj rimliga. Jag kämpar lite mot mig själv här då jag för ett par år sedan letade febrilt efter just ett exemplar av denna. Nu när jag har en bb36 känns dock inte behovet lika stort, även om suget finns. Lycka till med försäljningen, det är en av de snyggaste klockor jag vet. Om den hade hack and wind etc så hade det varit givet.
Tack för inputDet sitter en ETA 2824-2 (inhouse hos ETA) i den modell jag köpte. Så jag vet tyvärr inte hur deras egna verk funkar.
Jag tycker finishen är bra, svårt att bedöma hur bra den är relativt pris ur någon annans synvinkel. Det är en bra design helt enkelt, jag gillar att den inte är hög som många nya Mikromärken, dvs verket sticker inte ner så mycket och lyfter klockan. Jag gillar länken som är väldigt bra designad och passar boetten utmärkt. Framförallt känns den mer vintage än jag var beredd på, dvs på riktigt och inte bara inspirerad.
Ser trevliga ut. Vet du om det går att köpa länk till? Jag vet att de haft det som tillval vid något tillfälle tidigare.
Edit: Jag har skrivit till dem och frågat.
Riktigt fin i det ljuset!dagens klocka
Hade inte heller släppt den
Vem försöker jag lura... den här skall ingenstans. 100% keeper.
Helt rätt val.
Såg den här häromdagen, supercool sommar klocka
Sweet lord!!Såg den här häromdagen, supercool sommar klocka
Tack!Riktigt fin i det ljuset!
Arvegods!
Hahaha,försök inte, ser ju tydligt att du bränner fram i 180
Så sjukt jävla snygg! Hade dock önskat att den var lite mindre och att den haft en stål-länk..H2O Tiburon släpps imorgon, svart eller blå tavla med 2 varianter av index, öppen eller stängd bakboett, safir bezel, keramisk bezel eller stål bezel
Jag håller med, men jag misstänker att den bär väldigt bra ändå pga. Dess vinklade luggar, lite grann som Maurice LaCroix AikonSå sjukt jävla snygg! Hade dock önskat att den var lite mindre och att den haft en stål-länk..