OK, jag behöver lite snabb hjälp. Vad är det för micromärke/klocka som i princip rakt av kopierade Squales klassiska 1521-boett?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var väl Helberg?OK, jag behöver lite snabb hjälp. Vad är det för micromärke/klocka som i princip rakt av kopierade Squales klassiska 1521-boett?
OK, jag behöver lite snabb hjälp. Vad är det för micromärke/klocka som i princip rakt av kopierade Squales klassiska 1521-boett?
Där var den! Tackar! Jag har funderat hela dagen men inte lyckats komma på det...Krypton Rockfish?
Absolut. Också lik men Krypton slår rekordet.Tycker ju att Helberg CH8 är rätt lik också men Krypton Rockfish var nog snäppet värre håller jag med om.
Varför skulle man vilja köpa en homage (Krypton) när den kostar lika mycket som originalet?Absolut. Också lik men Krypton slår rekordet.
Lite så. Jag fick ju för mig att det var en ganska billig klocka...Varför skulle man vilja köpa en homage (Krypton) när den kostar lika mycket som originalet?
Varför skulle man vilja köpa en homage (Krypton) när den kostar lika mycket som originalet?
Lite så. Jag fick ju för mig att det var en ganska billig klocka...
Vet att Undone har lyfts tidigare i tråden men jag tycker deras nya limited i samarbete med Simple Union är väl värd att nämnas, framförallt för bandets skull som är gjort av 150+ år gammalt japanskt tyg.
Modellen släpptes igår, är limiterad i 40 exemplar och såldes slut ganska omgående.
Har aldrig testat någon klocka från dem tidigare men har varit sugen flertalet gånger så igår när jag fick mail om släppet så passade jag på att klicka hem en.
Jag förväntar mig verkligen inga stordåd men den ska bli spännande att få hem!
https://www.undone.com/en/undone-simpleunion
Och så har man sparat bilderna i telefonen från fb helt i onödan...Zelos Timekeepers GMT
Den var riktigt cool. Ser fram emot bilder!Vet att Undone har lyfts tidigare i tråden men jag tycker deras nya limited i samarbete med Simple Union är väl värd att nämnas, framförallt för bandets skull som är gjort av 150+ år gammalt japanskt tyg.
Modellen släpptes igår, är limiterad i 40 exemplar och såldes slut ganska omgående.
Har aldrig testat någon klocka från dem tidigare men har varit sugen flertalet gånger så igår när jag fick mail om släppet så passade jag på att klicka hem en.
Jag förväntar mig verkligen inga stordåd men den ska bli spännande att få hem!
https://www.undone.com/en/undone-simpleunion
Cool. Blir roligt att lyssna vad du tycker sen!I går landade två mikrodykare här hemma. Båda tydligt inspirerade av gamla Rolexmodeller men de står på egna ben tycker jag.
Ska känna på dem i helgen så kan jag lämna omdöme sen.
Fan vad fin!! Grattis till ett grymt köpVar och hämtade ut ett litet paket precis. Concordian som jag väntat på!
Känns riktigt schysst hittills. Köpte med både tygband och länk. Länken känns gedigen, lite ”Oyster”-feeling. Gillar designen på klockan skarpt. Påminner om BB36 i känslan på handleden, bärs något större. So far so good!
Snygg klocka! Grattis!Var och hämtade ut ett litet paket precis. Concordian som jag väntat på!
Känns riktigt schysst hittills. Köpte med både tygband och länk. Länken känns gedigen, lite ”Oyster”-feeling. Gillar designen på klockan skarpt. Påminner om BB36 i känslan på handleden, bärs något större. So far so good!
Inte särskilt mycket kupning men här kommer en sidobild iafSchysst. Kan man få en bild från sidan där man ser kupningen på glaset?
/ P
Jättefin, stiligtVar och hämtade ut ett litet paket precis. Concordian som jag väntat på!
Hojta till om du vill säljaInte särskilt mycket kupning men här kommer en sidobild iaf
Wow! MKII:an är så bra! EXPII med Coin edge bezel! Ser fram mot fler bilder. Var fick du tag på den?I går landade två mikrodykare här hemma. Båda tydligt inspirerade av gamla Rolexmodeller men de står på egna ben tycker jag.
Ap-läckraI går landade två mikrodykare här hemma. Båda tydligt inspirerade av gamla Rolexmodeller men de står på egna ben tycker jag.
Också riktigt snygg Var det den som hade kvarts med svepande sekundvisare?Var och hämtade ut ett litet paket precis. Concordian som jag väntat på!
Knep den som @Eurenius sålde här på KS faktiskt. Rätt ovanliga så lika bra att testa när jag fick chansen.Wow! MKII:an är så bra! EXPII med Coin edge bezel! Ser fram mot fler bilder. Var fick du tag på den?
Knep den som @Eurenius sålde här på KS faktiskt. Rätt ovanliga så lika bra att testa när jag fick chansen.
Fräckt! Nu blev jag också sugen. Funderar dock över vad de menar med storlek på länk (S/M/L/XL)?Också riktigt snygg Var det den som hade kvarts med svepande sekundvisare?