• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vad har ni era Mako på för band? Jag provade länken direkt när jag fick hem den men upptäckte rätt omgående att den är närmast livsfarlig med sitt sylvassa spänne och bara efter någon timme åkte länken av då jag lyckats rispa både sambo och soffa...

Jag slängde på den på ett brunt gammalt nato och tycker att färgerna gjorde sig riktigt bra tillsammans. Hur gör ni andra? Kör ni på origonallänken eller använder ni läder, gummi eller kanske någon eftermarknadslänk?

20190407_123626.jpg
Jag kör på länken och gummit. Kan tänka mig att ett svart läder hade suttit fint på min med.

1h sedan, om någon är sugen så är det först till kvarn!

FS: Halios Seaforth Abyss Blue. New. 2 years warranty. No leather pouch, but an extra brown leather Halios strap. Euro 690 plus shipping. Only delivery in Europe. Send Email to [email protected]. First come, first serve.

FB_IMG_1554646346255.jpg
FB_IMG_1554646354007.jpg
FB_IMG_1554646351499.jpg
Jo för en sekund men sedan släppte det :D Jag vet dock att den har ett stort följe och då den är ny och från Halios AD för EU så tänkte jag att jag skulle slänga ut den här om någon skulle känna sig manad, hoppas någon från KS han fånga den :)
Är det bara jag, eller ser indexen vid 12 inte ut att vara i samma höjd?

Är det bara jag, eller ser indexen vid 12 inte ut att vara i samma höjd?

F7E6BDB1-0855-46CA-A898-958F27637800.jpeg

Här är samma klocka rakt framifrån. Jag tycker mig inte kunna se något snett på den här bilden. Eller är det det? Mindfuck. Vad säger ni?

Stephan på Forasec säger sig inte kunna se någonting som inte stämmer. Angående det saknade läderfodralet skriver han att det beror på att ett fodral var defekt vid leverans. Därför väljer han/de att skicka med ett extra band istället.

F7E6BDB1-0855-46CA-A898-958F27637800.jpeg

Här är samma klocka rakt framifrån. Jag tycker mig inte kunna se något snett på den här bilden. Eller är det det? Mindfuck. Vad säger ni?

Stephan på Forasec säger sig inte kunna se någonting som inte stämmer. Angående det saknade läderfodralet skriver han att det beror på att ett fodral var defekt vid leverans. Därför väljer han/de att skicka med ett extra band istället.
Tror också att det mer var vinkeln tidigare, den sista bilden i OP där man ser mer framifrån eller uppifrån ser också allt kosher ut.

Skönt att det löste sig men helt ärligt så kunde jag inte tänka mig annat, det var ju en klar defekt på en helt ny klocka. Valde du att byta mot en likvärdig eller returnera?
Sorry, missat att du skrivit. Jag valde att byta mot en likadan. Det kom en snubbe från DHL (CW står för all frakt) idag och plockade upp klockan. CW sa att de ska inspektera klockan så fort de fått den. Denna inspektion ska ta 1-2 dagar. Sen skickar de en likadan fast utan skönhetsfel förhoppningsvis. Jag fick helt fritt välja om jag ville ha en ny eller pengar tillbaka. Så deras service kan jag inte klaga på för den här gången.

Sorry, missat att du skrivit. Jag valde att byta mot en likadan. Det kom en snubbe från DHL (CW står för all frakt) idag och plockade upp klockan. CW sa att de ska inspektera klockan så fort de fått den. Denna inspektion ska ta 1-2 dagar. Sen skickar de en likadan fast utan skönhetsfel förhoppningsvis. Jag fick helt fritt välja om jag ville ha en ny eller pengar tillbaka. Så deras service kan jag inte klaga på för den här gången.

Härligt att det löste sig!

OT: är det en Berimbolo på bilden?

Det råkar inte vara någon som fått tag på en svart Concordia och är sugen på att byta till blå? :angel:
Jag lyckades beställa en svart men fem minuter senare var den bortplockad från hemsidan och tidigare idag fick jag mail om att någon tydligen lyckats beställa sista exet bara minuter innan mig...

CF8EAC3C-05D1-4475-AE8C-6F5BD65BC1C2.jpeg

Mors! Då testar vi denna då. Endast Nato på just nu, skall dra på antingen länken eller gummit senare. Denna Komodo är tro det eller ej den minsta dykare jag haft (40mm) men känns riktigt cool på armen. So far so good, återkommer med mer av mina intryck och bilder framöver

Mors! Då testar vi denna då. Endast Nato på just nu, skall dra på antingen länken eller gummit senare. Denna Komodo är tro det eller ej den minsta dykare jag haft (40mm) men känns riktigt cool på armen. So far so good, återkommer med mer av mina intryck och bilder framöver
Ser hård ut! Jag ser fram mot att se den på länk.

Wow! Bara wow! Helm gör riktigt grymma klockor!

Tillbaka
Topp