Jäklar vad fin den är och vilken kvalitetskänsla dessutom! Jag har alltid haft svårt för gröna klockor och Makon var inget undantag. Jag var dock väldigt sugen på att testa en och älskade detaljer som texturen i tavlan, den smidiga mikrojusteringen/förlängningen, kronan med lyspasta osv. men var helt inställd på en blå. Sen såg jag lite bilder på den kommande gröna sumon i yonssons tråd (visserligen ingen SLA019 men betydligt billigare) och började mjukna lite inför den gröna färgen och när den här dök upp på k&s var jag bara tvungen att nappa.
Helnöjd än så länge. Det enda jag har att anmärka på är att kanterna på spännet är ganska skarpa och därmed vassa så det lär väl hända att man skrapar i en och annan gång men bortsett från det är det en fullpoängare. Jag har aldrig haft en klocka med lumad bezel (eller lyspastaförsedd vridring som
@yonsson hade uttryckt det
) men det skapar verkligen ett helt annat djup och är en häftig detalj, liksom de blå minutmarkeringarna och de yttre timmarkeringarna precis innanför bezeln.