• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

99EAD0A9-CC8F-4652-B1CC-C6F842AFC8C7.jpeg

Siesta.

5ECC1032-5CAD-491B-9F08-075FA1C5699F.jpeg

Hej alla
Ny i skrivare i tråden, har dock följt denna väldigt aktiva tråd ett tag.
Tänkte göra ett försök på byteslördag. Grävde lite i gömmorna och hittade en Marloe Lomond, som jag tror är relativt ovanlig på forumet.

Handuppdragen mikrokronograf. Klockan är ungefär 3,5 år gammal, använd ett fåtal gånger. Originallädret är helt oanvänt. Dock saknas låda, cert, etc.

Spec:
*43 mm diameter, 13,5 mm hög (inkl. glas), *22 mm armband
*Glasbaksida
*Seagull ST1901 21,600bph column-wheel manual mechanical movement
*5 ATM / 50M water resistance

Bytesförslag:
*Traska Commuter
*Traska Freediver
*Lorier Falcon series 2
*Lorier Hydra series 2
*Sinn 556 I M/RS (med pengar upp från min sida)
*Något annat i liknande stil

I övrigt fortsatt trevlig helg
Sicken entré, varmt välkommen :D

Boetten är från Aliexpress, timelee store.$ 22,40 med frakt och moms. Tavla och visare är från Ebay, raffles-time i Singapore, $50,62 med frakt och moms. Värket, Miyota 8215 samt länken hadde jag redan, män värken ligger runt $30.

Handlar hälst från Singapore, snabbare frakt och ingen transit.
Ok, tack för svar! 🙂 Kul, den var jättefin!
Tänker att jag borde kunna skruva ihop en sån där. Det enda jag måste googla fram är hur man ska veta hur lång kronstammen ska vara (för jag antar att den måste kapas i förhållande till den boett man har..)..

Tillbaka
Topp