• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20210717_141930.jpg

button-push.gif
Haha 😁
Tänkte mera ett passivt "se mellan fingrarna", inte ett aktivt ställningstagande.
Fördelen är ju så klart att jag nu kan skriva vad jag vill om dig 😆😎

Hej alla
Ny i skrivare i tråden, har dock följt denna väldigt aktiva tråd ett tag.
Tänkte göra ett försök på byteslördag. Grävde lite i gömmorna och hittade en Marloe Lomond, som jag tror är relativt ovanlig på forumet.

Handuppdragen mikrokronograf. Klockan är ungefär 3,5 år gammal, använd ett fåtal gånger. Originallädret är helt oanvänt. Dock saknas låda, cert, etc.

Spec:
*43 mm diameter, 13,5 mm hög (inkl. glas), *22 mm armband
*Glasbaksida
*Seagull ST1901 21,600bph column-wheel manual mechanical movement
*5 ATM / 50M water resistance

Bytesförslag:
*Traska Commuter
*Traska Freediver
*Lorier Falcon series 2
*Lorier Hydra series 2
*Sinn 556 I M/RS (med pengar upp från min sida)
*Något annat i liknande stil

I övrigt fortsatt trevlig helg

Bilagor

• 20210715_084100.jpg
    20210715_084100.jpg
    333.8 KB · Visningar: 11
  • 20210715_084107.jpg
    20210715_084107.jpg
    223 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:
Tror jag ska köpa ett oranget band. Inte till min Smiths, men till min blåa Lorier. Visst var Barton elite Silicone bäst? Tyckte jag såg en recension här för någon dag sedan.
20210717_154043.jpg

Jag är klart förtjust i Barton Elite. Tror annars åsikterna är lite delade - de mera hardcore real-divers gruppen tycker nog att de är lite för taniga. För mig, som tycker Seiko-gummin, Isofrane etc etc är lite för tjocka/otympliga, så känns modellen rätt perfekt.

Ett band för desktop-divers m.a.o :)

Doxa_Searambler_orange_barton_2.jpg

Doxa_Searambler_orange_barton_1.jpg

Snabbfästen för bandstiften är ett klart plus. Gillar också att man får med två längder på spännesdelen - det gör att även jag, som har taniga handleder, kan slippa att se den förhatliga flärpen när man tittar på klockan framifrån.

Jag är klart förtjust i Barton Elite. Tror annars åsikterna är lite delade - de mera hardcore real-divers gruppen tycker nog att de är lite för taniga. För mig, som tycker Seiko-gummin, Isofrane etc etc är lite för tjocka/otympliga, så känns modellen rätt perfekt.

Ett band för desktop-divers m.a.o :)

Doxa_Searambler_orange_barton_2.jpg

Doxa_Searambler_orange_barton_1.jpg

Snabbfästen för bandstiften är ett klart plus. Gillar också att man får med två längder på spännesdelen - det gör att även jag, som har taniga handleder, kan slippa att se den förhatliga flärpen när man tittar på klockan framifrån.
Grymt, tack för svaret! Du gjorde det lätt för mig, det får bli ett Barton! Och, jäääkligt snygg Doxa!

Tror jag ska köpa ett oranget band. Inte till min Smiths, men till min blåa Lorier. Visst var Barton elite Silicone bäst? Tyckte jag såg en recension här för någon dag sedan.
20210717_154043.jpg
Jag är försiktig med Barton Elite efter att ett slets av vid quickreleasen, där har de en svag punkt med hål mitt på det stället som ska hålla när man fastnar med klockan i något.
Använder tropic från Joseph Bonnie/Woolbook istället eller annat, dvs hellre gummi än silikon och inga QR.

Var har du köpt delarna? Är alla delar från samma ställe?

Var har du köpt delarna? Är alla delar från samma ställe?
Boetten är från Aliexpress, timelee store.$ 22,40 med frakt och moms. Tavla och visare är från Ebay, raffles-time i Singapore, $50,62 med frakt och moms. Värket, Miyota 8215 samt länken hadde jag redan, män värken ligger runt $30.

Handlar hälst från Singapore, snabbare frakt och ingen transit.

Tillbaka
Topp