• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

20210617_220222.jpg
20210617_220207.jpg

Kvällens ”guldiga men inte äkta guld-klocka” från Jubghans. Härlig 80-talare som tickar på fint med stadigt gammalt Quartz-verk
Spexig :) Tror du inte den är äldre? Jag skulle nog gissa en liten bit in på det ljuva 70-talet :) Är det min gamla?

EDIT: Fun fact, sitter ett 667.70 i den, tillverkades mellan 78 och 81 :D
R1060447.JPG

Senast ändrad:
Spexig :) Tror du inte den är äldre? Jag skulle nog gissa en liten bit in på det ljuva 70-talet :) Är det min gamla?

EDIT: Fun fact, sitter ett 667.70 i den, tillverkades mellan 78 och 81 :D
R1060447.JPG
Tror inte det. Hittade den på en Second Hand. Enda jag hittat om den är 80-talet men kan ju självklart vara en 70-talare. Du verkar ha större koll än vad jag har 😊

Den är verkligen hemsk, bra köp med andra ord 😄
Seikos moodboard när det begav sig 👇🏼
wooly-elephant-large-legs.jpg

eller hur, varit nyfiken på den pga just den är så knepig. Och till det priset den kostade måste man ju testa! 🤓
Min gissning är att det är en klocka som designades till nästa Ridley Scott film, efter Alien II. Där Seiko Giugiaro användes på Ripleys arm:
seiko-x-giugiaro.jpg

Nästa film var Alien, fast under vatten och därmed behövdes en dykarklocka, och vips så var ovan nämnda klocka designad! 😊

Tillbaka
Topp