• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

wink wink
20210705_110949.jpg
Jag vet, men jag vill ha fet-index (som ingen annan gillar).

Håller på och packar inför en dryg veckas bortavarande och har av nån anledning fått nån fix idé om att jag väl ändå ska kunna klara mig på två klockor. Men HUR ska detta gå?!

Jag vet, men jag vill ha fet-index (som ingen annan gillar).
Gillar också dem. Kanske blir en i framtiden. Lite dyrt bara om man bestämmer sig för att flippa. Billigaste klockan ligger på drygt 16kSEK.

Såg att Jura nu är AD för MAT

Senast ändrad:
Gillar också dem. Kanske blir en i framtiden. Lite dyrt bara om man bestämmer sig för att flippa. Billigaste klockan ligger på drygt 16kSEK.

Såg att Jura nu är AD för MAT
Jo, det blir lite för dyrt, därför har jag vänt blicken åt en lite mer mainstream självsäljande klocka (not)
Skärmavbild 2021-07-20 kl. 23.09.50.png

ZRC ska släppa en 38 mm så småningom, prototyp från deras insta (hoppas på brunare lume, den gröna är ganska ful på en svart klocka):
Skärmavbild 2021-07-20 kl. 23.11.23.png

Den nya 38an borde bli ett nysläpp av den här:
Skärmavbild 2021-07-21 kl. 08.29.39.png

YT-tips:

Senast ändrad:
Nytt in från watchwear! Måste säga att detta är det bästa ”tropic on a budget” jag testat. Mjukt och följsamt, tjockare mot boetten och smalnar av ner mot spännet. Väl utformad hårdvara med bra passform/funktion. Doftar vanilj. Taper 22/20. Riktigt bekvämt. Tycker de sitter snyggt i mötet mot boetten, även om de inte är mönstrade på kortsidorna. Ska jag klaga på något så kunde det varit lite tjockare bandstift (QR). De som sitter i glappar lite. Inget dealbreaker dock. Det orangea hade jag gärna haft lite mer fylligt i valören, inte neon, men mer åt borealis iso, men det är ju en smaksak. Blixtsnabb leverans. Såhär sitter de på mina 17,5 cm.
Om gud vill kommer det ett par bilder oxå.
BC53DFF2-5306-4E88-AA7E-B8E8787845FA.jpeg
862D7189-16E9-441E-879C-AC1FAB18B617.jpeg

Senast ändrad:
Testar CNS budget gummin. För dryga 60kr/st måste jag ändå medge att dom är helt okej. Väldigt mjuka och matta utan att bli trubbiga i materialet. Skulle jag komma med någon invändning skulle det väl vara tjockleken. Hade för min del kunnat vara någon mm tunnare.

2EC5F958-36BD-4749-8E74-EF6FCCD2A50F.jpeg
8AEEFFE9-9472-4554-AF74-C81816FDC679.jpeg

Hur är friktionen mot huden?
Nu var det nåt halvår sen jag köpte mitt så det kanske har ändrats något. Men min upplevelse var att det var det sämsta gummit jag provat. Silicon rakt igenom, svettigt, samlade otroligt mycket smuts, för tjock och jag var tvungen att göra ett extra hål för att få dem att passa på min handled. Vilket blev skitfult eftersom bandet är tjockt och sprinten bred.

Nytt in från watchwear! Måste säga att detta är det bästa ”tropic on a budget” jag testat. Mjukt och följsamt, tjockare mot boetten och smalnar av ner mot spännet. Väl utformad hårdvara med bra passform/funktion. Doftar vanilj. Taper 22/18. Riktigt bekvämt. Tycker de sitter snyggt i mötet mot boetten, även om de inte är mönstrade på kortsidorna. Ska jag klaga på något så kunde det varit lite tjockare bandstift (QR). De som sitter i glappar lite. Inget dealbreaker dock. Det orangea hade jag gärna haft lite mer fylligt i valören, inte neon, men mer åt borealis iso, men det är ju en smaksak. Blixtsnabb leverans. Såhär sitter de på mina 17,5 cm.
Om gud vill kommer det ett par bilder oxå.
BC53DFF2-5306-4E88-AA7E-B8E8787845FA.jpeg
862D7189-16E9-441E-879C-AC1FAB18B617.jpeg

håller med, de är grymma och mjuka dessutom. watchwear blir bara bättre och bättre 😊

Tillbaka
Topp