• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Von Har oysterlänken på bilden, från watchgecko.

20210605_100055.jpg

Wotd. Blåser hyfsat fast frånlandsvindar så inga vågor. Imorgon skall båten upp igen. Höst. Skit också. Dags att skaffa något på kanarieholmarna att flytta till. Gammal kompis som fortfarande får tid på armen trots att den varit nära att ryka några gånger. Behövs en c63 gmt med blå safirtavla...
IMG_20210828_183243.jpg

Det tycker du va? 😉 Borde använda den mer istället, det är en väldigt trevlig klocka. Brukar använda den mer under vinterhalvåret när det inte är badsäsong. Vilket iofs också är jäkligt konstigt med tanke på att den är tät till 200m. 🤨
Bra sugen på en 104, jag som inte ens gillar daydate 😮 men den måste isf ha h-länk ☺️

Bra sugen på en 104, jag som inte ens gillar daydate 😮 men den måste isf ha h-länk ☺️
Brukar inte heller gilla daydate men dels så är det så snyggt integrerat och sen är ju tysk dagskiva sjukt coolt. Jag köpte min utan länken för att jag inte gillade den när jag testade på en passaround men sen slutade det ändå med att jag köpte till länk och det ångrar jag inte en sekund. 😊

Det här med Red Star/Sea-Gull/21 Zuan...är det någon som orkar dra det lite snabbt? 🙈

Det ska väl finnas någon typ av original som är betydligt dyrare och att alla dessa billiga varianter är någon slags designkopia/homage på denna, eller är det samma klocka bara att de dyra exemplaren är vintage? Var köper man dem enklast/billigast utan att bli pålurad någon kopia? Det känns sådär att beställa från Aliexpress som dök upp som första sökresultat men det kanske inte är några konstigheter?

Ja, ni ser ju vilken jävla dålig koll jag har så hjälp skulle uppskattas. 😅 Är lite sugen på den här blåa varianten med 45h PR vid "fullt snöre", 30m livs-vattentäthet och artificiell bordsspegel (?!).

FB_IMG_1630172598514.jpg
FB_IMG_1630172625383.jpg

Smiths Everest i NTH Näckenboett. 😬 Jag vet inte om den passar men det hade varit roligare att se näckendelarna i Smithsboetten.

Edit: Jag vill poängtera att bilden är ärligt stulen från en mikrogrupp på Facebook innan någon får för sig att skjutsa upp mig till psykakuten. 😂

FB_IMG_1630170068240.jpg

Tillbaka
Topp