• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ja du ser det fanns några olika alltså! Har inte tagit mig tid att läsa på så var ett antagande från min sida då priserna jag sett på beg. varierar så väldans!
Om man bara vill ha looken och struntar i funktioner vilken ska man välja då?
GG-1000 är den enklaste av dom men du bör kumma hitta en GWG-100 för ungefär samma priser. Nya kostar dom från 2,5k 🙂
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hijackar denna kommentaren lite för att kolla om du tycker att denna ser legit ut.
16301523877367592767947716816724.jpg
Omöjligt att se på det fotot eftersom det är suddigt. Men tänker oavsett inte lägga massa tid på detta så fråga i seikotråden om du är tveksam.
 

Kalvin

Rolex
2-Faktor
Fortsätter med denna groteska tingest, bara älskar den, för mycket av allt 😍
86EEB9C4-A836-4F27-9402-18094766E3EA.jpeg

Undertecknad har alltid skytt skelettklockor som pesten. Men du har med din tidmätare fått mig så smått på andra tankar vilket jag vill tacka dig för 🙂

Sneglar på denna modell:
2A099B58-D776-46B2-B3D0-BDD3DD053687.jpeg

Och visst är det som du säger att de är ’för mycket av allt’.
Mae West sade:
-Too much of a good thing is wonderful !

haha samma här, jäkla @Andy7750 , sneglar på denna jag 👇
main_silver_800x800.jpg
Instämmer med er övriga. Detta har verkligen inte varit något som tilltalat mig innan. Men börja så sakta tycka att de är lite fräcka. Så tack som fan😅🤗

Sen drog min chef hem en sådan
Som var mkt fräckare i verkligheten än på foto.. Dock är ju inte den affordable, i min värld iallfall😀

Nä jobbigt att bli utmanad när man tro sig hittat sitt hörn😅
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Heads up
Byes mot något kul eller en swish
20210729_175703.jpg

 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Undertecknad har alltid skytt skelettklockor som pesten. Men du har med din tidmätare fått mig så smått på andra tankar vilket jag vill tacka dig för 🙂

Sneglar på denna modell:
2A099B58-D776-46B2-B3D0-BDD3DD053687.jpeg

Och visst är det som du säger att de är ’för mycket av allt’.
Mae West sade:
-Too much of a good thing is wonderful !

haha samma här, jäkla @Andy7750 , sneglar på denna jag 👇
main_silver_800x800.jpg

Haha vafan, jag ställer mig också i ledet som börjat kolla på dessa 😂
Hehe, jag verkar ha satt igång något vackert här 🤗
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Är den Samuin med i heads up lördag? :D

Ni som haft både vanliga och Vintage Samui, hur upplever ni skillnaderna? Finns kanske några jmf på nätet?
Det är väl som 300T kontra 300 om man ska tala Doxa-språk. Fast jag tycker skillnaden mellan de två Samui modellerna känns mindre än vad de gör mellan de två Doxorna. Vet inte om du blev så mycket klokare av det här :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är den Samuin med i heads up lördag? :D

Ni som haft både vanliga och Vintage Samui, hur upplever ni skillnaderna? Finns kanske några jmf på nätet?
V2 är vad jag förstår den vanliga Samui som säljs just nu och V3 är alltså vintage.

(Det blev generiska länkar men de går till två olika jämförelser)

Det var ett tag sen jag hade den gula Samuin och det var i och för sig v1 (har inte riktigt orkat läsa hela artikeln ovan men tror att skillnaden främst är visarna, borttagna lug holes och lite tunnare boett) men det som slår en som en uppenbar skillnad mellan dem är det kupade glaset som gör väldigt stor skillnad för helhetsintrycket och gör hela klockan mer levande. I övrigt lika välgjord som tidigare med riktigt skön BOR osv.

Kanske mer ett ämne för copagetråden men jag slänger med en arkivbild ändå för att försöka illustrera känslan i det kupade glaset. 😊

PSX_20210814_135323.jpg
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
V2 är vad jag förstår den vanliga Samui som säljs just nu och V3 är alltså vintage.

(Det blev generiska länkar men de går till två olika jämförelser)

Det var ett tag sen jag hade den gula Samuin och det var i och för sig v1 (har inte riktigt orkat läsa hela artikeln ovan men tror att skillnaden främst är visarna, borttagna lug holes och lite tunnare boett) men det som slår en som en uppenbar skillnad mellan dem är det kupade glaset som gör väldigt stor skillnad för helhetsintrycket och gör hela klockan mer levande. I övrigt lika välgjord som tidigare med riktigt skön BOR osv.

Kanske mer ett ämne för copagetråden men jag slänger med en arkivbild ändå för att försöka illustrera känslan i det kupade glaset. 😊

PSX_20210814_135323.jpg
Vad köstar en sån där? 🤔
 
Topp