• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Krigsstigen019

Breitling
Höst och Helm!
 

Bilagor

  • 317AB933-816F-4BBC-A668-F63A51DA2055.jpeg
    317AB933-816F-4BBC-A668-F63A51DA2055.jpeg
    590.6 KB · Visningar: 9

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
När det är 25 grader i luften så badar man! För att inte göra @Von besviken nu när jag har Kingsley på armen så blev det 25 minuter snorkling i 15-17° vatten UTAN våtdräkt. Frös faktiskt förvånansvärt lite men det kan bero på att jag körde utan fenor idag så jag fick simma på rätt ordentligt. 😊
PSX_20210909_192944.jpg
PSX_20210909_193005.jpg
PSX_20210909_192814.jpg
PSX_20210909_192735.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
När det är 25 grader i luften så badar man! För att inte göra @Von besviken nu när jag har Kingsley på armen så blev det 25 minuter snorkling i 15-17° vatten UTAN våtdräkt. Frös faktiskt förvånansvärt lite men det kan bero på att jag körde utan fenor idag så jag fick simma på rätt ordentligt. 😊
PSX_20210909_192944.jpg
PSX_20210909_193005.jpg
PSX_20210909_192814.jpg
PSX_20210909_192735.jpg
Ah du din gottegris :woot: Tror faktiskt du har vant dig med temperaturen bara. Tänkte dra en sväng till havs imorgon, man blir inte direkt mindre peppad av dina vackra bilder 🤙
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ah du din gottegris :woot: Tror faktiskt du har vant dig med temperaturen bara. Tänkte dra en sväng till havs imorgon, man blir inte direkt mindre peppad av dina vackra bilder 🤙
Man måste ju lyxa till det! Ja, förr ett år sen så tyckte jag att 20° var kallt men nu är 15° inga problem. Tänker bara på snubben i My Octopus Teacher som plaskade runt utan våtdräkt när det var 10° i vattnet... 🥶 Har ni inte sett den filmen så ska ni göra det, riktigt bra! 👌
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Vad är detta? Den har gått mig förbi.

Edit hujedamig, 20 min utan svar. Får googla då. Vad är den inspirerad av?
Du ser min bild lite högre upp i tråden, Kan upprepa den här:

syncron_maranez.jpg


Jag tycker att den är inspirerad av Syncron Military, men det är ju inget som någon har sagt officiellt. Det är ju inte helt osökt i alla fall - det var ju säkert ett hundratal som beställde Maranez Samuis BOR-länk eftersom den råkade passa till Synconen. Så rimligtvis var de medvetna om den.

Men det är ju på inget sätt en kopia utan jag tycker nog det kan kallas en egen design.
 

Kreacon

Audemars
Du ser min bild lite högre upp i tråden, Kan upprepa den här:

syncron_maranez.jpg


Jag tycker att den är inspirerad av Syncron Military, men det är ju inget som någon har sagt officiellt. Det är ju inte helt osökt i alla fall - det var ju säkert ett hundratal som beställde Maranez Samuis BOR-länk eftersom den råkade passa till Synconen. Så rimligtvis var de medvetna om den.

Men det är ju på inget sätt en kopia utan jag tycker nog det kan kallas en egen design.
Missade den bilden! Vridningen kan jag hålla med om men tavla och visare känns mer som lite mishmash av annat. Cool!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Missade den bilden! Vridningen kan jag hålla med om men tavla och visare känns mer som lite mishmash av annat. Cool!
Indragningen av tim-markören är snarlik också, men Syncronen har ju den härligt galna färgswitchen på vägen där markören byter från ljus till mörk färg. Det blir lite rouletthjulseffekt av det. Maranez tavlan blir lugnare tack vare att de skippat den. Sen har Maranez adderat den extra, inre cirkeln som jag tycker är jäkligt snygg.

Nåja - känner att jag börja zona ut här :)
 

Kreacon

Audemars
Indragningen av tim-markören är snarlik också, men Syncronen har ju den härligt galna färgswitchen på vägen där markören byter från ljus till mörk färg. Det blir lite rouletthjulseffekt av det. Maranez tavlan blir lugnare tack vare att de skippat den. Sen har Maranez adderat den extra, inre cirkeln som jag tycker är jäkligt snygg.

Nåja - känner att jag börja zona ut här :)
Gillar båda! Kul att de kör lite eget! Tycker dock de kunde haft en med svart tavla för oss tråkmånsar. 😁
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Fredag!
Dagen och tråden till ära blir det mikro-Squale till morgonkaffet idag.
Superfin klocka.

Är man inte så förbannat märkesfixerad/fanatisk kan man njuta av en klassisk dykarboett och ändå få fungerande antireflexbehandling och snygga visare
(Obs, ingen uppmaning till att ta den diskussionen igen, bara konstaterande av fakta ;))

20210910_060149.jpg
 
Senast ändrad:
Topp