• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

JoelD

Rolex
2-Faktor
När det är 25 grader i luften så badar man! För att inte göra @Von besviken nu när jag har Kingsley på armen så blev det 25 minuter snorkling i 15-17° vatten UTAN våtdräkt. Frös faktiskt förvånansvärt lite men det kan bero på att jag körde utan fenor idag så jag fick simma på rätt ordentligt. 😊
PSX_20210909_192944.jpg
PSX_20210909_193005.jpg
PSX_20210909_192814.jpg
PSX_20210909_192735.jpg

100% OT från klockor, men jag vet en som brukade dyka i mer tropiska vatten och hon dissar nu att dyka i Sverige pga "tråkigt" och "inget att se". Men tänker att du väl ej håller med! Jag som har noll koll på både det ena och det andra, vad är det man ser/letar efter när man snorklar/dyker där borta på västkusten :)?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nae, inte ens lite kul, trist utveckling...
tycker jag ☹

där är vi två! Även fast jag inte har något emot homager, har ju en själv på nu, känns det som Maranez borde ha tillräckligt mkt intressenter nu för att mer våga gå sin egen väg. Plus skillnaden mellan en begagnad synchron och denna är ju inte enorm (ok dubbla typ men inte som ex. SM vs sub) 🤔
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
100% OT från klockor, men jag vet en som brukade dyka i mer tropiska vatten och hon dissar nu att dyka i Sverige pga "tråkigt" och "inget att se". Men tänker att du väl ej håller med! Jag som har noll koll på både det ena och det andra, vad är det man ser/letar efter när man snorklar/dyker där borta på västkusten :)?
Att snorkla på västkusten kanske inte ska jämföras med att snorkla på reven i Key West men jag tycker ändå att det är good enough för att jag ska tycka att det är kul. Finns massor med kul att se, bara inte så färgglatt som på mer exotiska platser och man måste vara mer uppmärksam för att hitta dem. För någon vecka sen hittade jag skal från Islandssnäckor som sannolikt är flera hundra år gamla, bara en sån grej! För övrigt när vi är OT så är det ett av världens äldsta djur och kan bli över 500 år. 😊 När det kommer till dykning är det lite annorlunda. Finns en del ställen i Sverige som är kul (Kullen och Strömstad) men annars kommer man inte i närheten av "utomlands".
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Att snorkla på västkusten kanske inte ska jämföras med att snorkla på reven i Key West men jag tycker ändå att det är good enough för att jag ska tycka att det är kul. Finns massor med kul att se, bara inte så färgglatt som på mer exotiska platser och man måste vara mer uppmärksam för att hitta dem. För någon vecka sen hittade jag skal från Islandssnäckor som sannolikt är flera hundra år gamla, bara en sån grej! För övrigt när vi är OT så är det ett av världens äldsta djur och kan bli över 500 år. 😊 När det kommer till dykning är det lite annorlunda. Finns en del ställen i Sverige som är kul (Kullen och Strömstad) men annars kommer man inte i närheten av "utomlands".
Coolt!
Men svårt att konkurrera med glasklart, turkost vatten och havssköldpaddor kanske 😁
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med. Tråkigt att de går denna vägen. De har till och med kopierat logotypen som är på bakboetten :banghead:
Screenshot_20210910-112203_Chrome.jpg

76778215d96e48346744542d3550ae63c0a654e9.jpg
Jag får ändå säga att baklocket på Maranez är bra mycket snyggare än Synchron som ser sjukt billig ut. Det är enda stället där jag tycker att Synchron kunde ha gjort ett mycket bättre jobb. 500kr Pulsar-baksida typ.

Såhär såg originalet ut.
p1130826.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag får ändå säga att baklocket på Maranez är bra mycket snyggare än Synchron som ser sjukt billig ut. Det är enda stället där jag tycker att Synchron kunde ha gjort ett mycket bättre jobb. 500kr Pulsar-baksida typ.

Såhär såg originalet ut.
p1130826.jpg
Där är jag beredd att hålla med. Även kronan var trevlig med den logon. De hade även logon på länken så köper man en maranez military för länk så blir det nästan orginal på Synchron :hilarious:
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Införskaffade lite bling bling.. 😀 Nu behöver jag bara en länk i guld. Har ni något tips eller nåt blingit i 22mm o sälja?
6DD5849A-4F4F-474B-B8C9-007B2D7938ED.jpeg
98925483-D43C-4695-85AA-F0CA66BE3B67.jpeg


Sen undrar jag om det är nån idé o försöka polera bort repa på mineralglas eller byta glaset på min silverbrorsa till den ovan? Eller ska man köpa en ny då den är <1k vid inköp?
repan syns som en hairline mellan 20-30..
87D9C71A-34BA-4F34-A92A-C6CB278773BB.jpeg
 
Topp