Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dyrt med 5k för en kvartsare med mineralglas. När jag googlar verkar det vara en typ pennan&svärdet-produkt som då alltså är en militärinspirerad klocka men utan riktig koppling till någon armé. Men jag kan ha fel.Vad tycker / tror ni om denna ?
Endast 299 stycken tillverkade och finns i lager.
Kampfschwimmeruhr 13-03 | Klockshoppen.nu
Limited edition from 001-299 special edition• Original movement cal. 13, quartz controlled• Combat swimmer watch stainless steel case IP black with rotating ...www.klockshoppen.nu
Dyrt med 5k för en kvartsare med mineralglas. När jag googlar verkar det vara en typ pennan&svärdet-produkt som då alltså är en militärinspirerad klocka men utan riktig koppling till någon armé. Men jag kan ha fel.
Så är det säkert, vilket isf är skoj för den intresseradeMmm ... lite dyrt ja. Själva märket härstammar från DDR, och det gillar jag.
Uhrenwerke Ruhla – Wikipedia
de.wikipedia.org
Dök över norska Straum i flödet. 41mm och Sellita SW-200A. Modellen heter Opphav. Pris runt 8k. Ser onekligen trevliga ut.
Mondaine har väl någon finurlig lösning där lumen lyser upp underifrån på något sätt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar men antar att de laddas som vanligt men har något filter på ovansidan för att inte läcka ljus.Fick lite hjärnsläpp och tänkte för mig själv att det vore ballt att lägga lume under visarna, men sen kom jag på att de trots allt behöver laddas upp på nåt sätt...
Väldigt generöst av din arbetsgivare att avvara den i två år för ett klockpatineringsprojekt!Det är en Atlas Ci5000 Weather-Ometer. Inget man i hemmakontoret
Maskinerna går dygnet runt året runt men är nog aldrig mer än halvfull om jag får gissa Till vridringen användes en maskin som och hade regncykel i programmet medans tavla och visare i torr kammare Så tog upp två slots av kanske hundra i varje maskin. Hade någon velat göra ett stort prov och behövt alla slots hade vi fått flytta på oss men tror det är sällsynt att man behöver så många slots.Väldigt generöst av din arbetsgivare att avvara den i två år för ett klockpatineringsprojekt!
Mondaine har vit urtavla så ljuset studsar i den och laddar lumen som sitter på baksidan av visarna. Smart och enkelt.Mondaine har väl någon finurlig lösning där lumen lyser upp underifrån på något sätt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar men antar att de laddas som vanligt men har något filter på ovansidan för att inte läcka ljus.
@MaBr kanske kan bjuda på en bättre förklaring?
P.S. God morgon @MoHaha! För många Mythos igår kväll?
Den där gillade jag! Vad är det för ref?God morgon! Kände mig så jäkla macho igår och är inte helt redo att släppa känslan
Den där gillade jag! Vad är det för ref?
GodmorgonGod morgon @HSK @KlockTotte och alla andra mikrovänner
Vad passar väl bättre idag än en beater som fått rejält med stryk.
Veckans tredje nykommare är en lagom sliten Zelos.
Älskar känslan av att ta på sig en ny klocka som redan är repig. Bara att köra på hårt från start utan bekymmer
Har ju haft några Zelos tidigare, men inte fått den där riktiga beaterkänslan av dom. Lite för fina, färggranna och blänkande.
Denna var dock helrätt.
Svart, vitt, matt och repig är dagens finaste ord
Tack! Den är riktigt trevligDen där gillade jag! Vad är det för ref?
Då vill jag passa på att åberopa trådmottot.Det lutar kraftigt åt att jag idag, beroende på dagsform, beställer en blå Draken Tugela från Nya Zeeland.
Klockmärket är döpt efter Drakensberg i Sydafrika. Grundaren kommer från början därifrån.
Tugela 3.0 – Blue – Draken Watches
www.drakenwatches.com
Vad tycker ni? Finns i rött och svart också. 42 mm ska tilläggas.
Ja, precis... tänkte i och med att det är 1-12, om det var tänkt att man ska hålla koll på annan tidzon? Samt om den är uni- eller bi-directional?Ingen GMT men du kan ju hålla koll på en andra tid med den, dock så visar den ju inte om det är för eller eftermiddag som på en GMT-bezel (1-24). Kräver ju också en 24 timmarsvisare för att det ska gifta sig om man säger så.
Härlig mod!Varken termobyxor eller kaffeost trots september. Motar bort dem med vitt gummi. Som inhandlats efter trådtips, givetvis.
Läckert band! Vart hittar man ett sådant?Ojojoj, stort grattis tråden! Vilken tur att jag fick hem en ny affordable igår som jag kan fira med! Grym klocka för övrigt så tack @KlockTotte för att jag fick ta över den.
Det hittar man på Watchwear! Sjukt bra band tycker jag.Läckert band! Vart hittar man ett sådant?
Ojoj, välkommen! Du är bara 1,5km från mig där.Hälsar på i härliga Halmstad idag, jag, klockan och cykeln.