• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vostok, onsdagsstout och Indiana Jones, sämre kan man ha det! 😁
PSX_20210908_203217.jpg
PSX_20210908_203257.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Vad tycker / tror ni om denna ?
Endast 299 stycken tillverkade och finns i lager.

Dyrt med 5k för en kvartsare med mineralglas. När jag googlar verkar det vara en typ pennan&svärdet-produkt som då alltså är en militärinspirerad klocka men utan riktig koppling till någon armé. Men jag kan ha fel.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fick lite hjärnsläpp och tänkte för mig själv att det vore ballt att lägga lume under visarna, men sen kom jag på att de trots allt behöver laddas upp på nåt sätt...
Mondaine har väl någon finurlig lösning där lumen lyser upp underifrån på något sätt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar men antar att de laddas som vanligt men har något filter på ovansidan för att inte läcka ljus.

@MaBr kanske kan bjuda på en bättre förklaring? 😊

P.S. God morgon @MoHaha! För många Mythos igår kväll? 😉

20210909_054955.jpg
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
God morgon @HSK @KlockTotte och alla andra mikrovänner 😄

Vad passar väl bättre idag än en beater som fått rejält med stryk.
Veckans tredje nykommare är en lagom sliten Zelos.
Älskar känslan av att ta på sig en ny klocka som redan är repig. Bara att köra på hårt från start utan bekymmer 😀
Har ju haft några Zelos tidigare, men inte fått den där riktiga beaterkänslan av dom. Lite för fina, färggranna och blänkande.
Denna var dock helrätt.
Svart, vitt, matt och repig är dagens finaste ord

20210909_061238.jpg
20210909_061148.jpg
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Väldigt generöst av din arbetsgivare att avvara den i två år för ett klockpatineringsprojekt! 😁

96a054c518571eb2a87e1f6c9bd480c4_crop_north.jpg
Maskinerna går dygnet runt året runt men är nog aldrig mer än halvfull om jag får gissa 👍🏼 Till vridringen användes en maskin som och hade regncykel i programmet medans tavla och visare i torr kammare 😊 Så tog upp två slots av kanske hundra i varje maskin. Hade någon velat göra ett stort prov och behövt alla slots hade vi fått flytta på oss men tror det är sällsynt att man behöver så många slots. 😄
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Mondaine har väl någon finurlig lösning där lumen lyser upp underifrån på något sätt? Jag vet inte riktigt hur det fungerar men antar att de laddas som vanligt men har något filter på ovansidan för att inte läcka ljus.

@MaBr kanske kan bjuda på en bättre förklaring? 😊

P.S. God morgon @MoHaha! För många Mythos igår kväll? 😉

20210909_054955.jpg
Mondaine har vit urtavla så ljuset studsar i den och laddar lumen som sitter på baksidan av visarna. Smart och enkelt. 😊
BLACKSTOP2GO_1800x1800.jpg
MST.4101B.LB_S_dark_1800x1800.jpg
 
Jag gillar min Dugena Diver Xl. Dugena är inget mikromärke, men affordable. Tydligen ett tyskt "folkmärke".

Så vill man ha en fet 44 mm kvartsdykare till ett bra pris kan jag rekommendera den. Finns i grönt, blått och svart. Jag köpte en blå och den är riktigt snygg tycker jag. Har kommit att bli en av mina favoriter som jag ibland har veckovis på mig.

IMG_20210909_075707216_HDR.jpg


 

TotteH

Patek
2-Faktor
God morgon @HSK @KlockTotte och alla andra mikrovänner 😄

Vad passar väl bättre idag än en beater som fått rejält med stryk.
Veckans tredje nykommare är en lagom sliten Zelos.
Älskar känslan av att ta på sig en ny klocka som redan är repig. Bara att köra på hårt från start utan bekymmer 😀
Har ju haft några Zelos tidigare, men inte fått den där riktiga beaterkänslan av dom. Lite för fina, färggranna och blänkande.
Denna var dock helrätt.
Svart, vitt, matt och repig är dagens finaste ord

20210909_061238.jpg
20210909_061148.jpg
Godmorgon 🥳
Börjar arbetsdagen på bästa sätt 😎
IMG_20210909_081253.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Fan , vad svårt valet är. Jag ska beställa nåt från Nya Zeeland. Men nu lutar jag åt en orange Komrade istället för en Draken....
Komrade har jag haft kontakt med redan och ska få en bonusgåva av....


f80dd7_918ff24ac3a04685acd74181b05704a5_mv2.jpg
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Ingen GMT men du kan ju hålla koll på en andra tid med den, dock så visar den ju inte om det är för eller eftermiddag som på en GMT-bezel (1-24). Kräver ju också en 24 timmarsvisare för att det ska gifta sig om man säger så.
Ja, precis... tänkte i och med att det är 1-12, om det var tänkt att man ska hålla koll på annan tidzon? Samt om den är uni- eller bi-directional?
 
Topp