• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har äntligen rotat fram ett gummi till min femma
guldgummi.jpg
O sen ett läder på den lilla...

eiko.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kul! Helt klart intressant. Men får man bara välja nått tryck på tavlan?
Kolla sidan jag länkade.. allt går att välja, tom paketering. Frågan är vad totala kostnaden blir dock. De skriver att de är samma som standardmodellen om man kommer upp till beställningsantalet.
Låter riktigt proffsigt om man tittar på upplägget :) gäller bara att dra ihop 25 personer.
Är ju perfekt till 5års jubileet av tråden :D
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Kolla sidan jag länkade.. allt går att välja, tom paketering. Frågan är vad totala kostnaden blir dock. De skriver att de är samma som standardmodellen om man kommer upp till beställningsantalet.
Låter riktigt proffsigt om man tittar på upplägget :) gäller bara att dra ihop 25 personer.
Är ju perfekt till 5års jubileet av tråden :D
Vore ju sjukt ballt!😳
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om att dra ihop ett gäng och göra en micro II-klocka? ChrWard erbjuder den tjänsten om man kommer upp till 25st.
Kul idé men jag tror nog tyvärr att det blir svårt att få till med tanke på att de knappt fick ihop gruppköpet i CWE. 🙁
Chrille W skrev:
Select a watch from our range. This determines your base price and styling
Base price avser nog bara minimala ändringar bland det befintliga utbudet (typ annan bezel) eller till och med grundmodellen utan ändringar och att allting utöver det kostar extra så man får nog räkna med 10k och uppåt beroende på hur mycket man vill ändra.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Kul idé men jag tror nog tyvärr att det blir svårt att få till med tanke på att de knappt fick ihop gruppköpet i CWE. 🙁
Base price avser nog bara minimala ändringar bland det befintliga utbudet (typ annan bezel) eller till och med grundmodellen utan ändringar och att allting utöver det kostar extra så man får nog räkna med 10k och uppåt beroende på hur mycket man vill ändra.
Varför inte låta @JohnMonchard fixa det, det ska ju komma en dykare (någon gång ;) ) Roligare med märke som har faktisk anknytning till tråden kan jag tycka
 

Waldorf

Audemars
Wotd. Lite annorlunda stuk idag. Mikro? Nix. Affordable? Ja för att vara det märket i alla fall. Vintage? 54 år gammal i riktigt bra skick, var går gränsen? Homage/kopia? Finns säkert nåt som liknar... Baserad på nån San Martin kanske? Fanns inte då nehä. Rätt tråd? F*n vet jag.
IMG_20210910_181555.jpg
 

Jox

Rolex
2-Faktor

HSK

Patek
2-Faktor
Det måste ändå ses som väldigt prisvärt. Det är väl inget påslag alls nästan? :)
Nja, basmodellen kostar väl £845 om jag inte minns fel (och går dessutom att köpa med £100 rabatt) så + £200/300 men ändå prisvärt. 😊

Jag vet dock inte om de fick någon CWE-rabatt på det priset med tanke på deras nära samarbete och att de tidigare har tagit fram en exklusiv modell och blivit sponsrade med välgörenhetsgrejer från CW osv.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Nja, basmodellen kostar väl £845 om jag inte minns fel (och går dessutom att köpa med £100 rabatt) så + £200/300 men ändå prisvärt. 😊

Jag vet dock inte om de fick någon CWE-rabatt på det priset med tanke på deras nära samarbete och att de tidigare har tagit fram en exklusiv modell och blivit sponsrade med välgörenhetsgrejer från CW osv.
Billigaste chronometern är C65 Dartmouth och den går på £945. C60 #tide (som denna är mest lik) går på £1000. Så c.a £150 dyrare om man inkl. rabattkoden. Det är ändå helt ok. Enl. CW "A bespoke watch costs no more than a regular watch from our core range, once the minimum quantity is met."
Vårat problem är dock kvantiteten 🤷‍♂️ :hilarious:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Billigaste chronometern är C65 Dartmouth och den går på £945. C60 #tide (som denna är mest lik) går på £1000. Så c.a £150 dyrare om man inkl. rabattkoden. Det är ändå helt ok. Enl. CW "A bespoke watch costs no more than a regular watch from our core range, once the minimum quantity is met."
Vårat problem är dock kvantiteten 🤷‍♂️ :hilarious:
Det är i grunden en vit C60 med bl.a. annan bezel, egen baksida och customtavla men jag förstår hur du tänker. Grundpriset var £870 utan COSC men jag misstänker som sagt att de fick en del rabatt då det låter som ett väldigt litet påslag för den typen av ändringar (det var bl.a. de absolut sista 30 exen av denna unika bezel, därav antalet) men det skadar ju aldrig att inleda en konversation och fråga om eventuellt pris i alla fall. 😊

Just uttrycket "base price" låter dock lite oroväckande och antyder att saker och ting kostar extra. 😬

 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Välbehövlig energikick mitt i gråa hösten...nä, ingen höst vad jag kan se och så värst kallt i vattnet var det inte heller 🥳
QeWDwbK.jpg

cWNxxO4.jpg

dAXmxcn.jpg

eIBISDT.jpg

YQOmhZL.jpg

rruccHu.jpg
Underbart @Von! 😍 Jag har också plaskat idag men det var tyvärr nästan mörkt när jag kom ner till stranden. En stund blev det i alla fall i vattnet. 😊
PSX_20210910_195423.jpg

PSX_20210910_195950.jpg


Fuskade med boots och handskar idag. Boots är iofs mest för att fenorna inte passar annars. Hade med våtdräkten men det var inte lönt, var ju varmt i vattnet idag.
PSX_20210910_195849.jpg


Körde fridykningsfenorna idag bara för att det var längesen jag använde dem. Jäklar vilken fart man kan få upp med dem utan någon större ansträngning. 😁
PSX_20210910_195303.jpg


Dagens skräpfynd på botten i form av fiskedrag och plastlock samt lite snäckor till dottern.
PSX_20210910_195358.jpg
 
Topp