• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kanske bara jag, men ytterst konstigt sätt att uttrycka sig på, dessutom för en f.d. lärare. 👇

Blir dock svårt att tolka som att det var välmening och hjälp till lättare försäljning. Finns dessutom en separat tråd för frågor och funderingar kring annonser.
Får dock ändå tacka alla inblandade för all gratisreklam 😁

Avslutar med en bild till. Fortfarande samma grymma mikro (de är förresten åter i lager - rekommenderas) Serica 4512. Länken (Bonklip) ser inte mycket ut för världen men är fantastiskt bekväm.
FD8F18FB-5B28-4B2A-B049-CB611B1E9797.jpeg

Jag är inte lärare.

Nu tycker jag vi tar ett steg tillbaka och analyserar situationen.

Du har skrivit en annonsrubrik med en väldans massa olika parenteser och vi är då några stycken som tyckte att den var svårtolkad.
Jag skrattade åt din kommentar om att texten var "väldigt tydlig" då jag trodde du var ironisk.

Ingen (absolut inte jag iaf.) vill dej något annat än bara gott.
Överväg noga hur du bemöter detta, annars kan meningen ovan komma att ändras.
 
Ingen (absolut inte jag iaf.) vill dej något annat än bara gott.
Då får jag tacka istället. Det kan bli svårttolkat i skrift även om jag precis som du drog mina egna slutsatser.

Överväg noga hur du bemöter detta, annars kan meningen ovan komma att ändras.
Hur ska jag tolka detta?

Apropå parenteser och att jag på riktigt tyckte att det var tydligt (jag var inte ironisk) klipper jag in detta från Wikipedia:

Rundparenteser ( )
Rundparenteser används i löpande text runt ord, meningar eller delmeningar som förtydligar, kommenterar, förklarar eller innebär ett sidospår från den övriga texten. (Uppstår behovet av en parentes inuti en parentes använder man klamrar, [som här], som inre parenteser.)


Bjuder på ännu en bild.
15DC2660-98E3-4C7E-AB02-FA6C390BEE8B.jpeg
 
Då får jag tacka istället. Det kan bli svårttolkat i skrift även om jag precis som du drog mina egna slutsatser.


Hur ska jag tolka detta?

Apropå parenteser och att jag på riktigt tyckte att det var tydligt (jag var inte ironisk) klipper jag in detta från Wikipedia:

Rundparenteser ( )
Rundparenteser används i löpande text runt ord, meningar eller delmeningar som förtydligar, kommenterar, förklarar eller innebär ett sidospår från den övriga texten. (Uppstår behovet av en parentes inuti en parentes använder man klamrar, [som här], som inre parenteser.)


Bjuder på ännu en bild.
15DC2660-98E3-4C7E-AB02-FA6C390BEE8B.jpeg


Ok, då vänder vi blad 👍
 
Redo för jobb.

OT: denna klocka har enligt specc 100m WR. Kan det stämma utan skruvad krona? Kan man lita på det?
20210920_074450.jpg

Så länge du inte försöker ställa tiden under vattnet så ska det inte vara några problem. Finns flera tillverkare som var 100m utan skruvad krona.

Själva skruvkronan är inte det som tätar (Inte på WR 100m iaf.) utan är endast till för att man inte skada vrida eller dra ut kronan.
Jag har haft en klocka med WR200 m som inte hade skruvkrona 😅
 
Jag förstår inte heller varför squale är kvar i rubriken. Kuggade för övrigt inledande. programmering på tiden det begav sig.

Trevligt med påminnelsen att jag är smuts under din sko som ej kan datorspråk. Tipsar om grundläggande hyfs på lågstadiet som du bör gå om.
Lägg av nu, ingen har kallat någon smuts. En diskussion om annonsform där man inte är ense bara. Du behöver inte dra igång något. I övrigt önskar jag dig, övriga och särskilt @MoHaha en god morgon!
 
Tillbaka
Topp