• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Apropå CW c60, idag efter nästan 2 månaders väntan på transport från Australien dök denna upp. Ersättaren för den 43 mm jag hade nån månad men tyckte var för stor: en 38 mm med röd insert. Sitter mycket bra på min smala arm, som förväntat, detta är storleken för mej. Yesss :D Kvalitet och känsla är ju som vanligt med CW ovanligt bra och tycker det är en av de snyggare med sina visare och guilloche våg-tavla. Ursäkta entusiastiska, snabba och kassa bilder.
Kartongen i hyfsat skick, ingen ny klocka (finns ju inte att köpa!)
IMG_20190422_203321_6.jpg

Innehåll, allt med inklusive putsduk i litet kuvert.
IMG_20190422_203423_0.jpg

Klockan med plast på glaset.
IMG_20190422_203429_2.jpg

Och på armen.
IMG_20190422_203516_9.jpg

Grattis till en fin klocka. Bra fångat och väntat!!!

Jakten går vidare så nu avyttras denna godingen, en Christopher Ward C65 vintage 38mm om någon är intresserad. Mycket fint skick.
Kan ångra detta men det är inte första gången isåfall :D.
Edit: Såld
PSX_20190423_113247.jpg

Senast ändrad:
Satt och slöskummade igenom TZ-trådar och det verkar som att det rör på sig hos timefactors. De två vit-tavlade versionerna av Everest 36an samt lösa länkar om man har en gen1 kommer antagligen att dyka upp snart. Dock kommer inte gen2 med svart tavla förrens gen1 med svart tavla är slutsålda. Skrev förut att det var torsdag morgon man var tvungen att vara snabb, men det var visst tisdag morgon som man kan lägga beställningar, har för mig att det var typ kl08 engelsk tid. Lyckades dock inte klura ut om dem nya kommer nu eller om ett par veckor.
”I don't expect the white dial before September/October.

Eddie”

Får ringa GW! Det här är inget vi lekmän kan ta reda på själva
*60 minuter knorrande*
”Ja, såna här mysterier brukar ju visa sig ha väldigt rimliga förklaringar. Oftast dyker objektet upp igen i allmänhetens ljus, förslagsvis hos en kumpan eller åtminstone någon som delar samma särintresse som de andra inblandade. Det brukar så att säga lösa sig självt för till sist kan helt enkelt inte alla inblandade hålla sig utan det är bara en tidsfråga innan någon börjar posta bilder på objektet på något forum på nätet.”
*37 minuter tunga andningar*

Robert As

*60 minuter knorrande*
”Ja, såna här mysterier brukar ju visa sig ha väldigt rimliga förklaringar. Oftast dyker objektet upp igen i allmänhetens ljus, förslagsvis hos en kumpan eller åtminstone någon som delar samma särintresse som de andra inblandade. Det brukar så att säga lösa sig självt för till sist kan helt enkelt inte alla inblandade hålla sig utan det är bara en tidsfråga innan någon börjar posta bilder på objektet på något forum på nätet.”
*37 minuter tunga andningar*
Hahaha bästa på bra länge. Kommer i hans senaste deckare: Klockflipparen: en odyssé i bestående sinnesförvirring

Nyförvärv för mig men den har figurerat i tråden förut. Känns solid och mycket klocka för pengarna. Jag jämförde med min speedy och den har ju inte riktigt samma kvalitet i spännet tex men kostar också mindre än en tiondel av speedmaster. Tackar @Andy7750 för en smidig affär!

/ P

6E032F70-4821-42F2-8C1F-CAF55470924A.jpeg

Nyförvärv för mig men den har figurerat i tråden förut. Känns solid och mycket klocka för pengarna. Jag jämförde med min speedy och den har ju inte riktigt samma kvalitet i spännet tex men kostar också mindre än en tiondel av speedmaster. Tackar @Andy7750 för en smidig affär!

/ P

6E032F70-4821-42F2-8C1F-CAF55470924A.jpeg
Grym, grattis! Jag har länge hovrat på köpknappen av en sån

Tillbaka
Topp