Dags att klicka hem en ny scurfa, lutar åt den svarta då jag redan har en gul seikodykare, men gillar ju den gula också.. Är man knäpp om man har två gula dykare?![]()
![]()
![]()
Snygg... Skulle behöva en badklocka!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dags att klicka hem en ny scurfa, lutar åt den svarta då jag redan har en gul seikodykare, men gillar ju den gula också.. Är man knäpp om man har två gula dykare?![]()
![]()
![]()
Med det resonemanget är vi alla totalt dumma i huvudet... varför äga mer än en klocka öht???Är man knäpp om man har två gula dykare?
Mmm... MummaMako stannar på armen flera dagar i sträck! Galet kompetent liten klocka!
![]()
Den där på min handledSpammar på och bjussar på en soffhängsbild så här på kvällskvisten.
![]()
Bara ös på. Mycket trevlig så det kan inte bli förmycket bilder. Förresten nu när den är ganska gammal så kanske du vill sälja den? Jag kan lätta på dina bördor om du villLägger upp lite bilder på
Borealis Bull Shark hoppas det är ok,den är ju ingen nyhet.
Taget med IPhone 7,väntar på ny telefon min andra pajade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gula är riktigt cool och somrig men den svarta skulle jag kört på!Dags att klicka hem en ny scurfa, lutar åt den svarta då jag redan har en gul seikodykare, men gillar ju den gula också.. Är man knäpp om man har två gula dykare?![]()
![]()
![]()
Galet fint skick!!Lägger upp lite bilder på
Borealis Bull Shark hoppas det är ok,den är ju ingen nyhet.
Taget med IPhone 7,väntar på ny telefon min andra pajade.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Körde du med härdat stål?Efter mycket velande och funderande så har jag beställt en Hamtun Nanok!
Från början gillade jag den inte alls men Nanok har sakta, sakta vuxit och nu tycker jag den är helrätt på alla sätt. Bra storlek (39 mm och 10,6 mm tjock) och riktigt snygg! Den är ett välkommet tillskott i mikromärkesvärlden (som ju verkligen tokälskar dykarklockor - inget fel alls i det) med sin field/dress look med fullt utskriven dag och datum. Klockans design och färgerna på urtavlan gör den väldigt kontemporärt-möter-tradition, vilket jag gillar starkt!
Det som är synd är att Nanok inte sålt så bra (med Hamtun-mått mätt) och på grund av det är det förmodligen en one-off.
Nu återstår bara att vänta in leveransen i juni
![]()
Din jävel, jag har varit så sjuuukt sugen på den men inte slagit till, och nu menar du att jag ska behöva plågas med massa bilder på din?Efter mycket velande och funderande så har jag beställt en Hamtun Nanok!
Från början gillade jag den inte alls men Nanok har sakta, sakta vuxit och nu tycker jag den är helrätt på alla sätt. Bra storlek (39 mm och 10,6 mm tjock) och riktigt snygg! Den är ett välkommet tillskott i mikromärkesvärlden (som ju verkligen tokälskar dykarklockor - inget fel alls i det) med sin field/dress look med fullt utskriven dag och datum. Klockans design och färgerna på urtavlan gör den väldigt kontemporärt-möter-tradition, vilket jag gillar starkt!
Det som är synd är att Nanok inte sålt så bra (med Hamtun-mått mätt) och på grund av det är det förmodligen en one-off.
![]()
Yes!Körde du med härdat stål?![]()
Det låter 100 % korrekt jaDin jävel, jag har varit så sjuuukt sugen på den men inte slagit till, och nu menar du att jag ska behöva plågas med massa bilder på din?
Haha fy fan! Är den inte slutsåld btw? hur fick du tag i din?Det låter 100 % korrekt ja![]()
Bara ös på. Mycket trevlig så det kan inte bli förmycket bilder. Förresten nu när den är ganska gammal så kanske du vill sälja den? Jag kan lätta på dina bördor om du vill.
Precis, Indiegogo. Kampanjen är slut när som helst nu så jag kände att det var dags att beställa.Haha fy fan! Är den inte slutsåld btw? hur fick du tag i din?
Ställer mig etta i kön på att köpa din om du inte gillar den
Edit: såg nu att den finns via indiegogo
Efter mycket velande och funderande så har jag beställt en Hamtun Nanok!
Kul, den är fin
![]()
Dom hade en del coola klockor,men i största laget för min del
Din jävel, jag har varit så sjuuukt sugen på den men inte slagit till, och nu menar du att jag ska behöva plågas med massa bilder på din?
Snyggt! Jag önskar att jag hittade bortglömda klockor.Hittade denna i klocklådan idag. Hade nästan glömt bort den. En Kemmner Marine med Unitas/Eta.
![]()
![]()
Jag har nu monterat bandet från @Lindellc och jag är nöjd. Just den slitna look jag letade efter.Efter att ha letat fram ett av mina hemmagjorda band till en trevlig herre i den här tråden så hittade jag även dessa som jag gjort själv men som bara är liggande oanvända. Några andra mikrobröder som är sugna? Samtliga 20/20mm. Jag är långt ifrån proffs så de är inte perfekta på något sätt men de är inte förskräckliga heller. Längst till vänster är ett väldigt tunnt och mjukt mockaband, övriga i italienskt läder.
På bild, från vänster.
1. Mocka med en bred keeper.
2. Läder med svart kantfärg på band och keepers.
3. Läder med vaxade kanter samt svart kantfärg på keepers.
4. Läder med vaxade kanter och keepers i mocka.
Skicka ett pm om du är sugen. Eftersom jag i vanliga fall aldrig säljer band så är värde svårt att uppskatta. Därför skickar jag (Jag står för porto) banden till dem som vill ha och mottagaren får sedan swisha en valfri (liten) summa eller returnera bandet om de inte gillar det.
Any takers?
![]()
Helrätt! Snyggt band!
Jag blir oerhört glad (och lite stolt) att du gillar det
Efter mycket velande och funderande så har jag beställt en Hamtun Nanok!
![]()