• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite rastlös så kastar in dessa i bytes karusellen.

Heads up👍
13770.jpg
Screenshot_20211102_111520_com.android.chrome.jpg
9308.jpg

Dåliga bilder men kan trösta med att det gick snabbt att hitta dem i telefonen🤷‍♂️

Såg att Maranez fått in Samui och Samui vintage i mässing/koppar eller vad det nu är ("brass"). Jag reagerade på att baksidan var gjord i Titanium. Undrar om det bara var ett designval - att den gråare ytan passar bättre ihop med ovansidan? Eller finns det något korrosionsproblem med kontakt mellan stål/mässing?

298a26_fcfe279302bc4a38802ac0fc959a6cd6~mv2.jpg
Nja du slipper ju grön handled, alla mina bronsklockor har haft annat material på baklocket

Lat och bakfull kör jag om igen förra veckans Heads-up
Kanske kommer ett par till under dagen.
Jag har ju (minst) 3 nya mikro på väg in så det behövs lite rotation.

Mikro-Squale
Christopher Ward kronograf (aut med 7750)
Reverie Classic
Tactical Frog
Tag Formula 1 (kvarts)
Seiko 7548 (kvarts) med original z199 länk

20211127_114418.jpg
Seikon, vilket år är den från?

Nyhet från Wolbrook som jag missat. Specialpris t om 5 december.
Småtrevlig fieldwatch.

4.451kr SEK
SPECIAL LAUNCH PRICE:
15% offered + Free leather strap* until December 5th, 2021. Shipments start on January 17th, 2022.
*Add the leather strap of your choice to your cart, it will be made free at check-out.

This Outrider Professional field watch features a black dial with BGW9 Super-LumiNova®, the iconic flat tip hour hand, an impact resistant Hesalite crystal, a 316L stainless steel case with proprietary HexapleX® architecture - water resistant to 150m.
This black dial & white lum automatic explorer bracelet watch - powered by the Japanese automatic movement Citizen/Miyota 8315 - is presented on a beads of rice bracelet.
SPECIFICATIONS

Specifications of the Outrider Professional Bracelet Tool-Watch Black Dial &amp White Lum​

• Functions:
    • Centre Hours / Minutes / Seconds / Date
    • Date at 6 o'clock
    • Stop-seconds for accurate & precise time setting
  • Hands & dial:
    • “Roulette” black and red date disk
    • C7 Super-Luminova® on hands and indices
  • Crystal: Hesalite glass box with an inside “cyclops” magnifier above the date window
  • Case with HexapleX® Architecture:
    • Shock-resistant – ISO 6425
    • Screw-down winding crown and caseback
    • Water resistance: 15 ATM / 150m
    • Mono-bloc middle case
    • Drilled lugs for easy strap changes
    • Hand finished brushed and polished 316L stainless steel
  • Dimensions:
    • 39.5mm diameter x 48mm lugs to lugs x 14mm thickness
    • 20mm lug width
  • Assembled and regulated in France
  • Delivered with a green canvas & camel leather watch pouch
  • Outrider_Professional_Automatic_Watch_Black_Dial_White_Lum_Beads_of_Rice_Bracelet_21-OP-001-BO...jpg
    KC2_8170_S.jpg
    Outrider_Professional_Automatic_Bracelet_Watch_Caseback_31913368-d5e8-46f8-8a7d-390ebcc636ab.jpg

Bilagor

• Outrider_Professional_Automatic_Watch_Black_Dial_White_Beads_of_Rice_Bracelet_3.4_21-OP-001-BO...jpg
    Outrider_Professional_Automatic_Watch_Black_Dial_White_Beads_of_Rice_Bracelet_3.4_21-OP-001-BO...jpg
    297.1 KB · Visningar: 2
Nyhet från Wolbrook som jag missat. Specialpris t om 5 december.
Småtrevlig fieldwatch.

4.451kr SEK
SPECIAL LAUNCH PRICE:
15% offered + Free leather strap* until December 5th, 2021. Shipments start on January 17th, 2022.
*Add the leather strap of your choice to your cart, it will be made free at check-out.

This Outrider Professional field watch features a black dial with BGW9 Super-LumiNova®, the iconic flat tip hour hand, an impact resistant Hesalite crystal, a 316L stainless steel case with proprietary HexapleX® architecture - water resistant to 150m.
This black dial & white lum automatic explorer bracelet watch - powered by the Japanese automatic movement Citizen/Miyota 8315 - is presented on a beads of rice bracelet.
SPECIFICATIONS

Specifications of the Outrider Professional Bracelet Tool-Watch Black Dial &amp White Lum​

• Functions:
    • Centre Hours / Minutes / Seconds / Date
    • Date at 6 o'clock
    • Stop-seconds for accurate & precise time setting
  • Hands & dial:
    • “Roulette” black and red date disk
    • C7 Super-Luminova® on hands and indices
  • Crystal: Hesalite glass box with an inside “cyclops” magnifier above the date window
  • Case with HexapleX® Architecture:
    • Shock-resistant – ISO 6425
    • Screw-down winding crown and caseback
    • Water resistance: 15 ATM / 150m
    • Mono-bloc middle case
    • Drilled lugs for easy strap changes
    • Hand finished brushed and polished 316L stainless steel
  • Dimensions:
    • 39.5mm diameter x 48mm lugs to lugs x 14mm thickness
    • 20mm lug width
  • Assembled and regulated in France
  • Delivered with a green canvas & camel leather watch pouch
  • Outrider_Professional_Automatic_Watch_Black_Dial_White_Lum_Beads_of_Rice_Bracelet_21-OP-001-BO...jpg
    KC2_8170_S.jpg
    Outrider_Professional_Automatic_Bracelet_Watch_Caseback_31913368-d5e8-46f8-8a7d-390ebcc636ab.jpg

Den var riktigt fin men namnet? Douglas?! Hade en sån överdrivet dryg jävel i min närhet på högstadiet med samma namn

Dagens affordable. CW Sandhurst. En modell som jag spanat på länge utan att kunna bestämma mig för om tavlan är för spretig eller om den bara är cool. Efter att ha läst på lite om W10 modellerna och insett att det egentligen inte finns något original längre samt att denna "homage" egentligen bara lånat tavlan och inget annat så slog jag till. Sjukt bra på alla sätt och 10k med chronometer cert är minsann inte tokigt! Kan inte någon buda på min Olmsted nu också.... Det är en minst lika bra klocka men dom upptar samma plats i lådan...😁

Bilagor

• IMG_20211204_200429.jpg
    IMG_20211204_200429.jpg
    306 KB · Visningar: 4
Bra att veta, får nog bli en beställning. Är de tillräckligt mjuka så man kan klämma ihop dem till 19mm? Tropic var på backorder så får ev. införskaffa ett sådant sen.
Ja, det borde inte vara några problem. Det är quick release på dem men man kan alltid pilla bort de stiften och sätta dit vanliga 19mm istället.

Tillbaka
Topp