Tack! Har inte riktigt tröttnat ännu men hojtar när det är daxGrymt bra den där! Hojta om den ska flippas någon gång![]()
![Smiling face with smiling eyes :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Har inte riktigt tröttnat ännu men hojtar när det är daxGrymt bra den där! Hojta om den ska flippas någon gång![]()
Lite rastlös så kastar in dessa i bytes karusellen.
Heads up
![]()
Dåliga bilder men kan trösta med att det gick snabbt att hitta dem i telefonen![]()
En mkt enkel å trevlig pulsarVad är det där för nån?
Nja du slipper ju grön handled, alla mina bronsklockor har haft annat material på baklocketSåg att Maranez fått in Samui och Samui vintage i mässing/koppar eller vad det nu är ("brass"). Jag reagerade på att baksidan var gjord i Titanium. Undrar om det bara var ett designval - att den gråare ytan passar bättre ihop med ovansidan? Eller finns det något korrosionsproblem med kontakt mellan stål/mässing?
![]()
En mkt enkel å trevlig pulsar![]()
![]()
Ref få jag återkomma med. Diameter 38mm 20mm luggRef? Storlek (diameter, lugbredd)?
Jag tror de haft stål tidigare på de här - därför jag funderar...Nja du slipper ju grön handled, alla mina bronsklockor har haft annat material på baklocket
Seikon, vilket år är den från?Lat och bakfull kör jag om igen förra veckans Heads-up
Kanske kommer ett par till under dagen.
Jag har ju (minst) 3 nya mikro på väg in så det behövs lite rotation.
Mikro-Squale
Christopher Ward kronograf (aut med 7750)
Reverie Classic
Tactical Frog
Tag Formula 1 (kvarts)
Seiko 7548 (kvarts) med original z199 länk
![]()
Seikon, vilket år är den från?
Byte mot ett par *an *artinJavisstja, byteslördag it is!
Tar gärna emot förslag på denna
![]()
Tar gärna micros/affordables i byte ja, därav postenByte mot ett par *an *artin
Edit: Jag har censurerat namnet så ingen blir ledsen.
Vem det nu är som bestämmer vad som ska få postas i tråden.
De som Watchwear säljer är väldigt bra tycker jag men de finns tyvärr inte i 19mm.Någon som har tips på bra Tropic-style band? Helst i 19mm och kortare längd (20mm bör kanske gå att klämma in också). Joseph Bonnie, Woolbrook vilka mer finns det?
Den var riktigt fin men namnet? Douglas?! Hade en sån överdrivet dryg jävel i min närhet på högstadiet med samma namnNyhet från Wolbrook som jag missat. Specialpris t om 5 december.
Småtrevlig fieldwatch.
4.451kr SEK
SPECIAL LAUNCH PRICE:
15% offered + Free leather strap* until December 5th, 2021. Shipments start on January 17th, 2022.
*Add the leather strap of your choice to your cart, it will be made free at check-out.
This Outrider Professional field watch features a black dial with BGW9 Super-LumiNova®, the iconic flat tip hour hand, an impact resistant Hesalite crystal, a 316L stainless steel case with proprietary HexapleX® architecture - water resistant to 150m.
This black dial & white lum automatic explorer bracelet watch - powered by the Japanese automatic movement Citizen/Miyota 8315 - is presented on a beads of rice bracelet.
SPECIFICATIONS
Specifications of the Outrider Professional Bracelet Tool-Watch Black Dial & White Lum
- Functions:
- Centre Hours / Minutes / Seconds / Date
- Date at 6 o'clock
- Stop-seconds for accurate & precise time setting
- Hands & dial:
- “Roulette” black and red date disk
- C7 Super-Luminova® on hands and indices
- Crystal: Hesalite glass box with an inside “cyclops” magnifier above the date window
- Case with HexapleX® Architecture:
- Shock-resistant – ISO 6425
- Screw-down winding crown and caseback
- Water resistance: 15 ATM / 150m
- Mono-bloc middle case
- Drilled lugs for easy strap changes
- Hand finished brushed and polished 316L stainless steel
- Dimensions:
- 39.5mm diameter x 48mm lugs to lugs x 14mm thickness
- 20mm lug width
- Assembled and regulated in France
- Delivered with a green canvas & camel leather watch pouch
![]()
![]()
![]()
Bra att veta, får nog bli en beställning. Är de tillräckligt mjuka så man kan klämma ihop dem till 19mm? Tropic var på backorder så får ev. införskaffa ett sådant sen.De som Watchwear säljer är väldigt bra tycker jag men de finns tyvärr inte i 19mm.
![]()
Det vita är såklart bäst.
![]()
Watch geckos är bra.Någon som har tips på bra Tropic-style band? Helst i 19mm och kortare längd (20mm bör kanske gå att klämma in också). Joseph Bonnie, Woolbrook vilka mer finns det?
Haha, en som blev ledsen iaf.Byte mot ett par *an *artin
Edit: Jag har censurerat namnet så ingen blir ledsen.
Vem det nu är som bestämmer vad som ska få postas i tråden.
Hur är ändarna på Watchgeckos, sådär avskurna eller rundade?Watch geckos är bra.
Ja, det borde inte vara några problem. Det är quick release på dem men man kan alltid pilla bort de stiften och sätta dit vanliga 19mm istället.Bra att veta, får nog bli en beställning. Är de tillräckligt mjuka så man kan klämma ihop dem till 19mm? Tropic var på backorder så får ev. införskaffa ett sådant sen.
Hmm avrundade?Hur är ändarna på Watchgeckos, sådär avskurna eller rundade?