• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lasse ?

440C989F-453B-4233-BC85-F1DF8EC327F2.jpeg
Stål finns inte ännu, men jag menade att POLFARER fins en eller två kvar!

Stål finns inte ännu, men jag menade att POLFARER fins en eller två kvar!
Teille, jotka ette tiedä millainen mies voi;
Lasse Wirén - yksi parhaista koskaan eläneistä juoksijoista. :)

Bilden är på en av de bästa löpare som någonsin funnits;
- Lasse Wirén.
Tog guld på 5000 och 10.000 meter två OS i rad!
München -72
Montreal -76

Vilken hjälte!

Vet inte om du ville ha folks åsikter men jag hade utan tvekan valt den grå!
Tack, jag vill gärna höra åsikter :) funderade tom på en Poll. Grå är det smarta valet om jag någon gång vill flippa. Tyvärr också det tråkiga valet då jag gillar färgklickar i klädseln. Har t ex alltid haft färgglada strumpor mm för att bryta tristessen på jobbet. Här skulle det som vanligt vara kul att kunna testa innan köp, men det enda jag hittar är bilder/filmer med bedrövlig butiksbelysning med 1000 lampor som lyser som solar.

Tack, jag vill gärna höra åsikter :) funderade tom på en Poll. Grå är det smarta valet om jag någon gång vill flippa. Tyvärr också det tråkiga valet då jag gillar färgklickar i klädseln. Har t ex alltid haft färgglada strumpor mm för att bryta tristessen på jobbet. Här skulle det som vanligt vara kul att kunna testa innan köp, men det enda jag hittar är bilder/filmer med bedrövlig butiksbelysning med 1000 lampor som lyser som solar.
Tänk som så här, du går inte till jobbet med en färgglad kostym/outfit utan mer nedtonat med färgglada strumpor som en färgklick. På samma sätt kan du dressa upp eller ner den gråa genom val av band. Den gröna är nog svårare att matcha andra färger till :)

Tack :) den släpps imorgon men av någon konstig anledning råkade den läcka tidigare. Har varit svag för tidigare laxkronografen så när jag såg denna så var det bara att slå till. Ska vara ett nytt case på 36,5mm.
Screenshot_20211202-201447_Instagram.jpg

Bygger på pink dial project som Baltic gjorde.
02-Baltic-1068x712.jpg
Intressant med nytt case, kan vara en jättehit med aningen mindre. Egentligen enda svagheten med den tidigare boetten är de rakt utstickande bandhornen som i kombo med storleken gör att den inte smiter åt om handleden utan ligger lite som en planka. Det.kan man kanske undvika med denna. Kortare visare är också helt rätt. Sen är jag partisk men jag tyckte denna tavlan blev lite väl stökig med kontrasten i strukturen, sektormarkeringarna, stjärna och pulsationskala. Men det är en smaksak, grattis att lyckades knipa en!

Då tar vi en fredagsbild på en Micro från tiden innan det var coolt med Micros... Marcello C, Nettuno 3. Den mekaniska klocka jag har ägt längst, 15 år.

DSC_0428.JPG

Jag trodde jag hade skrivit en recension av den här, men det var visst på ett annat forum. Länk.

Jag lät fabriken serva den här Marcellon för ett par år sedan och kände mig nöjd med det, men i nyhetens behag från andra ur så har den använts ganska lite. Nu har jag dock fått fram den igen och stoppade den i Timegraphern. I fem av sex positioner går den tokstabilt +5 spd, men i en position (vertikal tavla, sexan uppåt) går den +8 spd. Godkänt på det stora hela tycker jag. ETA 2824-2, tillverkat 2006. Eller möjligen året innan, men garanticertifikatet är från början av 2006 om jag minns rätt.

Här finns den. https://revolutionwatch.com/hanhart...2-copperhead-for-revolution-and-the-rake.html
Hade nog slagit till om den inte vore i brons.
Det är en manuell variant av Selitta SW510. Det gör att den bli tunnare och mer bärbar.
Den här då? Iof väldigt tjock pga automatiken.

Den här då? Iof väldigt tjock pga automatiken.
Om den vore 39mm som det nya caset som de gjorde med Revolution så hade man förmodligen slagit till. 42mm blir lite för stort för oss som gillar nättare ur :) Den var väl också manuell? 13.3 mm tjocklek är inte alls så dåligt. De ligger väl kring 16mm när det är automat. Kommer säkert komma stål i 39mm så man får kanske knipa en då.

Senast ändrad:
Intressant med nytt case, kan vara en jättehit med aningen mindre. Egentligen enda svagheten med den tidigare boetten är de rakt utstickande bandhornen som i kombo med storleken gör att den inte smiter åt om handleden utan ligger lite som en planka. Det.kan man kanske undvika med denna. Kortare visare är också helt rätt. Sen är jag partisk men jag tyckte denna tavlan blev lite väl stökig med kontrasten i strukturen, sektormarkeringarna, stjärna och pulsationskala. Men det är en smaksak, grattis att lyckades knipa en!
Som du säger så kan det vara en hit eller miss. Jag gillar att den är av mer traditionell storlek. Det som jag är lite osäker på är bandbredden på 20mm. Tycker inte proportionerna är perfekta. Får se om det är ngt man reagerar/stör sig på. Har mailat Baltic och deras BoR ska passa så ev. kan man komplettera med denna.
Håller även med om tavlan. Första gången jag såg den så var det wow! men ju mer detaljbilder jag studerat så kan jag hålla med att det kanske blir lite mycket. Samtidigt så har jag kollat i 100ggr förstorning och jag tror inte att det upplevs lika irl. Tycker att Baltics starka sida är urtavlorna så förhoppningsvis ser den bra ut på armen. Det tog dem ändå 1,5år att ta fram modellen :bag: Återkommer med kort recension.

Jo, men faktiskt, du har lite "rätt" där.

Köper man från creation watches så slutar notan runt 2500 kr inkl moms tull osv.
Då blir en ny klocka bara 400 kr billigare än din begagnade...
Fortfarande 2500 inkl. Tull och moms rrån creation watches.
Helt ok, bra pris 🤷‍♂️
Om du är sugen så rekommenderar jag att du köper den därifrån för rean lär försvinna snart då alla andra som du refererade till har tagit bort det. Du sa ju tidigare att 2000 va i princip det priset AD sålde för. Skulle inte ha sänkt priset då min blev bokad i princip lika fort som den las upp 🤷‍♂️ Lär man sig att inte lyssna på folk här ibland.

Senast ändrad:
Helt ok, bra pris 🤷‍♂️
Om du är sugen så rekommenderar jag att du köper den därifrån för rean lär försvinna snart då alla andra som du refererade till har tagit bort det. Du sa ju tidigare att 2000 va i princip det priset AD sålde för. Skulle inte ha sänkt priset då min blev bokad i princip lika fort som den las upp 🤷‍♂️ Lär man sig att inte lyssna på folk här ibland.

Vi har också lärt oss någonting och det hade vi gjort redan innan denna diskussion:

@Rolexsearch gillar att hypea klockor och sedan försöka sälja dom dyrt.
Annonserar dom tom. som oanvända... fasten det är wristshoots i annonserna.

Detta var bara en bekräftelse på ett tidigare noterat beteende.

Tillbaka
Topp