Stål finns inte ännu, men jag menade att POLFARER fins en eller två kvar!Lasse ?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stål finns inte ännu, men jag menade att POLFARER fins en eller två kvar!Lasse ?
![]()
SnyggtGod morgon
Nu blev det fredag igen.
Provar med racingläder på Aevigen.
Är det så man snyggar till sig för julbord nu för tiden?
Inte helt säker på vad jag tycker
![]()
Teille, jotka ette tiedä millainen mies voi;Stål finns inte ännu, men jag menade att POLFARER fins en eller två kvar!
Tack, jag vill gärna höra åsikterVet inte om du ville ha folks åsikter men jag hade utan tvekan valt den grå!
Sämsta möjliga start på dagen, försov mig 45 minuter 2 av 3 kollegor är hemma på vab. fuckit det är fredag iallafall!
![]()
Är ditt jobb att klättra? Fett nice.Sämsta möjliga start på dagen, försov mig 45 minuter 2 av 3 kollegor är hemma på vab. fuckit det är fredag iallafall!
![]()
Helt rätt, anställd som Tarzan. Därav alla linor du serÄr ditt jobb att klättra? Fett nice.
Felpost fel tråd fel fel!Helt rätt, anställd som Tarzan. Därav alla linor du ser![]()
Tänk som så här, du går inte till jobbet med en färgglad kostym/outfit utan mer nedtonat med färgglada strumpor som en färgklick. På samma sätt kan du dressa upp eller ner den gråa genom val av band. Den gröna är nog svårare att matcha andra färger tillTack, jag vill gärna höra åsikterfunderade tom på en Poll. Grå är det smarta valet om jag någon gång vill flippa. Tyvärr också det tråkiga valet då jag gillar färgklickar i klädseln. Har t ex alltid haft färgglada strumpor mm för att bryta tristessen på jobbet. Här skulle det som vanligt vara kul att kunna testa innan köp, men det enda jag hittar är bilder/filmer med bedrövlig butiksbelysning med 1000 lampor som lyser som solar.
Intressant med nytt case, kan vara en jättehit med aningen mindre. Egentligen enda svagheten med den tidigare boetten är de rakt utstickande bandhornen som i kombo med storleken gör att den inte smiter åt om handleden utan ligger lite som en planka. Det.kan man kanske undvika med denna. Kortare visare är också helt rätt. Sen är jag partisk men jag tyckte denna tavlan blev lite väl stökig med kontrasten i strukturen, sektormarkeringarna, stjärna och pulsationskala. Men det är en smaksak, grattis att lyckades knipa en!Tackden släpps imorgon men av någon konstig anledning råkade den läcka tidigare. Har varit svag för tidigare laxkronografen så när jag såg denna så var det bara att slå till. Ska vara ett nytt case på 36,5mm.
![]()
Bygger på pink dial project som Baltic gjorde.
![]()
Då tar vi en fredagsbild på en Micro från tiden innan det var coolt med Micros... Marcello C, Nettuno 3. Den mekaniska klocka jag har ägt längst, 15 år.
![]()
Jag trodde jag hade skrivit en recension av den här, men det var visst på ett annat forum. Länk.
Sjukt fin! Vart hittade du den? Automatisk?Haha, nej.. Har inte riktigt dem likvida medlen även om det är för en god sak
Gillade även denna som de gjort med Hanhart. 39mm. 2kUSD
![]()
![]()
Gillar marinemastern. Hade själv gått på den gråa även om jag vanligtvis föredrar gröna urtavlor. Tycker gråa färgen gifter sig väldigt bra med stål vridringen.
Här finns den. https://revolutionwatch.com/hanhart...2-copperhead-for-revolution-and-the-rake.htmlSjukt fin! Vart hittade du den? Automatisk?
Den här då? Iof väldigt tjock pga automatiken.Här finns den. https://revolutionwatch.com/hanhart...2-copperhead-for-revolution-and-the-rake.html
Hade nog slagit till om den inte vore i brons.
Det är en manuell variant av Selitta SW510. Det gör att den bli tunnare och mer bärbar.
Om den vore 39mm som det nya caset som de gjorde med Revolution så hade man förmodligen slagit till. 42mm blir lite för stort för oss som gillar nättare urDen här då? Iof väldigt tjock pga automatiken.
![]()
417 ES, 42 mm
Our aim was to design the 417 ES to be as slim as possible so that it would be present on the wrist without appearing disproportionate.www.hanhart.com
Som du säger så kan det vara en hit eller miss. Jag gillar att den är av mer traditionell storlek. Det som jag är lite osäker på är bandbredden på 20mm. Tycker inte proportionerna är perfekta. Får se om det är ngt man reagerar/stör sig på. Har mailat Baltic och deras BoR ska passa så ev. kan man komplettera med denna.Intressant med nytt case, kan vara en jättehit med aningen mindre. Egentligen enda svagheten med den tidigare boetten är de rakt utstickande bandhornen som i kombo med storleken gör att den inte smiter åt om handleden utan ligger lite som en planka. Det.kan man kanske undvika med denna. Kortare visare är också helt rätt. Sen är jag partisk men jag tyckte denna tavlan blev lite väl stökig med kontrasten i strukturen, sektormarkeringarna, stjärna och pulsationskala. Men det är en smaksak, grattis att lyckades knipa en!
Inte längre. Nu är de uppe på 4k igen. Va bara en kort reaperiodSant, en snabb googling gav 2700 som bästa pris inom EU
Inte längre. Nu är de uppe på 4k igen. Va bara en kort reaperiod
Jo, men faktiskt, du har lite "rätt" där.
Köper man från creation watches så slutar notan runt 2500 kr inkl moms tull osv.
Då blir en ny klocka bara 400 kr billigare än din begagnade...
Helt ok, bra prisFortfarande 2500 inkl. Tull och moms rrån creation watches.
Helt ok, bra pris
Om du är sugen så rekommenderar jag att du köper den därifrån för rean lär försvinna snart då alla andra som du refererade till har tagit bort det. Du sa ju tidigare att 2000 va i princip det priset AD sålde för. Skulle inte ha sänkt priset då min blev bokad i princip lika fort som den las uppLär man sig att inte lyssna på folk här ibland.
Att köpa Fortis istället. Lika bra att sälja innan eventuellt beroende kommer.@Baramats Vad var det som tog emot med unimatic:en ?