• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dykarfredag 🎅
Trevlig helg!
AEA315E1-640E-4A90-BCEB-BDC68BEA4CC7.jpeg

inget krom och röd bezel, bättre än moderna rolex 🙈 Undra om rolex släpper en sub igen utan kromade index, det vore något…

Fortfarande 2500 inkl. Tull och moms rrån creation watches.
Hittar flertalet ställen runt 2700 inom eu om jag googlat ref och klickar på shopping, inte supersvårt direkt men grattis till bra affär 👍
Nja bra affär var det inte, jag förlorar 1000kr men jag var inte jättenöjd och tänkte sälja för priset jag köpte för men fick så mycket skit från Master så jag sänkte direkt till 2900 för att sälja i god KS anda men det spelar ju ingen roll för vissa bara fortsätter och hamra på då det inte egentligen handlar om KS anda utan snarare andra saker antar jag 🤷‍♂️
Vissa gillar bara o bråka.

• Like
Reactions: JCE
Ah, förstår precis hur det är. Lycka till med försäljningen :) Fortis är ett spännande märke jag tyvärr har allt för lite erfarenhet av. Får kika närmare på dem vid tillfälle. Är det deras senaste släpp du är sugen på ?
Yes, nya M-40 i grått eller grönt. Jag gillar Fortis, de 3-4 jag haft har utstrålat hög kvalitet men bara vissa av dem har kombinerat det med en design jag gillar. De gör mycket rätt just nu så då ska jag ge dem mina pengar tänkte jag.
Det finns eventuellt en klocka före i kön om jag får en chans att köpa, står i en kö…

Yes, nya M-40 i grått eller grönt. Jag gillar Fortis, de 3-4 jag haft har utstrålat hög kvalitet men bara vissa av dem har kombinerat det med en design jag gillar. De gör mycket rätt just nu så då ska jag ge dem mina pengar tänkte jag.
Det finns eventuellt en klocka före i kön om jag får en chans att köpa, står i en kö…
Jag tycker F-39 är galet snygg 😍
Screenshot_20211203-181939_Chrome.jpg

Väntar tålmodigt på att få tillbaka min TRI-01 från Tribus servicecentrum i Schweiz. Den är tydligen lagad nu ( skruv lös i urverket när jag fick den ) och ska genomgå en sista QC innan den skickas tillbaka till mig.

Lite trist givetvis med ett garantiärende från dag ett ( shit happens ) men å andra sidan har det varit intressant att få uppleva deras konsumenttjänst vilken har varit ”top notch” hittills. Snabb respons på mail, fick returpaketet upphämtad vid dörren samt uppdateringar så snart dom hade info.

Ska bli skönt när den sitter på handleden igen :) ( och gärna då mer än en minut ).

63D6B241-728C-41CB-A124-F5835A02BDA7.jpeg

OK, här är en rad i min klocklåda där jag funderar på rotation:

20211203_111307.JPG

Från vänster är det alltså Sekio SARB035, MALM Dalton Blue Chronograph 41 Limited Edition, Meraud Bonaire, Wempe Zeitmeister Quartz. Samtliga i minst fullset och god teknisk funktion.

Se detta som en förvarning på att jag planerar på säljannonser, åtminstone på Seikon och Wempen, men också är öppen för förslag på byten av alla fyra. Det jag är lite på jakt efter är nåt nytt i lådan helt enkelt men med prioritet för antingen nåt GADA-artat eller något dressigt. Just nu är jag lite extra svag för Art Deco och Sector Dial men ... sätt ett PM om du har lust att snacka om nåt. Dykare och kronografer är generellt sett lite mindre intressant för mig men inte omöjligt. :)

Lat och bakfull kör jag om igen förra veckans Heads-up
Kanske kommer ett par till under dagen.
Jag har ju (minst) 3 nya mikro på väg in så det behövs lite rotation.

Mikro-Squale
Christopher Ward kronograf (aut med 7750)
Reverie Classic
Tactical Frog
Tag Formula 1 (kvarts)
Seiko 7548 (kvarts) med original z199 länk

20211127_114418.jpg

Såg att Maranez fått in Samui och Samui vintage i mässing/koppar eller vad det nu är ("brass"). Jag reagerade på att baksidan var gjord i Titanium. Undrar om det bara var ett designval - att den gråare ytan passar bättre ihop med ovansidan? Eller finns det något korrosionsproblem med kontakt mellan stål/mässing?

298a26_fcfe279302bc4a38802ac0fc959a6cd6~mv2.jpg

Tillbaka
Topp