Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Legendarisk den där
Lycka till@MaBr ska sälja den till mig
( men han vet inte om det än )
Han vet varför - ett ädelt syfteLycka till
Dum fråga kanske, har det där bandet någon "historisk" koppling eller så, alltså inte flatventet som sådant utan själva gravyren eller vad det nu är?Gammal Seiko med nytt band
NopeDum fråga kanske, har det där bandet någon "historisk" koppling eller så, alltså inte flatventet som sådant utan själva gravyren eller vad det nu är?
Uncle's notes
It's no secret that the GL831 is my favorite strap. It's so supple and comfortable that I often forget to take it off when I go to bed. It just checks all the boxes for me as far as what a diver strap should be.
One day, I was looking down at it and reminiscing about how much I love it, when an idea came to me: What if I put some kind of pattern on it that turned it into a work of art? Like a tattoo for a diver strap! After sketching out a few pattern ideas, the "Irezumi" was born. Irezumi means "tattoo" in Japanese, and it's fitting because it looks like your rubber strap just got some ink!
Aha, då lärde man sig något nytt idag, tack! Vet inte riktigt vad jag tycker om det, kanske måste ha mer tatueringar på underarmarna först?
Troligen - tatueringar, manbun eller vegan. Innehar du alla 3 får du ett sånt band gratis då du låst upp hipster achievmentAha, då lärde man sig något nytt idag, tack! Vet inte riktigt vad jag tycker om det, kanske måste ha mer tatueringar på underarmarna först?
...då får jag ju ett gratisTroligen - tatueringar, manbun eller vegan. Innehar du alla 3 får du ett sånt band gratis då du låst upp hipster achievment
Jag velar fram och tillbaka hela tiden, egentligen borde jag bara slita av all plast, bruka den och sätta de där pissjobbiga första märkena på den för att sedan kunna njuta av den men ajajaj vad det tar emotJaså, du säljer Pelagosen @Glantzen ? Är det nu man ska säga "vad var det jag sa" eller nä
Ding ding ding we have a winner...då får jag ju ett gratis
Skämt åsido, du behöver inte svara men vad är det som inte riktigt klickar?Jag velar fram och tillbaka hela tiden, egentligen borde jag bara slita av all plast, bruka den och sätta de där pissjobbiga första märkena på den för att sedan kunna njuta av den men ajajaj vad det tar emot
Grymma band juAha, då lärde man sig något nytt idag, tack! Vet inte riktigt vad jag tycker om det, kanske måste ha mer tatueringar på underarmarna först?
Ja, det är det säkert. Japansk konst på en Scweijtsare kan väl dock diskuteras men det är en helt annan frågaGrymma band ju
Två grejer egentligen, den är som sagt ny (och skitdyr) så det tar emot att använda den, skick, värdeminskning bla bla bla.Skämt åsido, du behöver inte svara men vad är det som inte riktigt klickar?
Erkänn gärna att den är okomfortabel deluxe, det är ok att vara ärlig
Tilläggas skall dock att jag har ett svart/rött gummi liggandes i en varukorg…Två grejer egentligen, den är som sagt ny (och skitdyr) så det tar emot att använda den, skick, värdeminskning bla bla bla.
Sen har jag inte riktigt fått till passformen på länken, ja den har ”on the fly” justering men bara ett par hack, resten är återfjädrande för att ha den utanpå en våtdräkt. Rock n roll om man dyker men det gör ju inte jag annat än i poolen och där är det 28+
FattarTvå grejer egentligen, den är som sagt ny (och skitdyr) så det tar emot att använda den, skick, värdeminskning bla bla bla.
Sen har jag inte riktigt fått till passformen på länken, ja den har ”on the fly” justering men bara ett par hack, resten är återfjädrande för att ha den utanpå en våtdräkt. Rock n roll om man dyker men det gör ju inte jag annat än i poolen och där är det 28+
Hur är tanken att det där ska fungera? Jag antar att man ska dra på länken så att fjädern har maxbelastning (spännet utdraget till max) och sen dras det ihop när man kommer djupare och dräkten komprimeras.Fattar
Avskydde det fjädrande spännet från dag ett, fast det får man egentligen inte säga. Inte ett dugg rock n roll när man dyker heller kan jag meddela, ja om man nu inte vill tappa klockan på botten dvs.
Ja då är det en skitmärklig lösning, du om någon borde veta!Fattar
Avskydde det fjädrande spännet från dag ett, fast det får man egentligen inte säga. Inte ett dugg rock n roll när man dyker heller kan jag meddela, ja om man nu inte vill tappa klockan på botten dvs.
Vet inte riktigt men är inte ett dugg förvånad att Tudor inte använder det i större utsträckning. Många år sedan nu med minns det bara som "sladdrigt" och väldans osäkrat om du fattar?Hur är tanken att det där ska fungera? Jag antar att man ska dra på länken så att fjädern har maxbelastning (spännet utdraget till max) och sen dras det ihop när man kommer djupare och dräkten komprimeras.
Låter ju inget vidare tycker jag, man vill ju att det ska sitta säkert när man tar klockan med sig i vattnet. Har fått uppfattningen om att det skulle vara ett väldigt bra spänne men har aldrig testat det själv.Vet inte riktigt men är inte ett dugg förvånad att Tudor inte använder det i större utsträckning. Många år sedan nu med minns det bara som "sladdrigt" och väldans osäkrat om du fattar?