• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Låter ju inget vidare tycker jag, man vill ju att det ska sitta säkert när man tar klockan med sig i vattnet. Har fått uppfattningen om att det skulle vara ett väldigt bra spänne men har aldrig testat det själv.

Edit: Ska tilläggas att jag inte gillar länk när man man ska bada, snorkla eller dyka. Gummi känns mycket säkrare och man kan dra åt det riktigt hårt.
Tur att det medföljer ett gummi då (inkl dykarförlängning) 😃

Låter ju inget vidare tycker jag, man vill ju att det ska sitta säkert när man tar klockan med sig i vattnet. Har fått uppfattningen om att det skulle vara ett väldigt bra spänne men har aldrig testat det själv.
Har också noterat att det fått mycket ros men misstänker att det mesta kommer från "skrivbordsdykare"... eller så var det fel på mitt spänne vad vet jag 🤷
Hade en av de första Pelagosarna som kom -13 el -14, minns inte riktigt, kanske har utvecklats på senare år?

Har också noterat att det fått mycket ros men misstänker att det mesta kommer från "skrivbordsdykare"... eller så var det fel på mitt spänne vad vet jag 🤷
Hade en av de första Pelagosarna som kom -13 el -14, minns inte riktigt, kanske har utvecklats på senare år?
Ja, kan ju ha blivit bättre sen dess. Fattigt oavsett med tanke på vad en Tudor kostar. 🤨

• Like
Reactions: v0n
Dagens!
IMG20211207140410.jpg
Fan den där behöver jag ju byta till mig👀

Dum fråga kanske, har det där bandet någon "historisk" koppling eller så, alltså inte flatventet som sådant utan själva gravyren eller vad det nu är? 🤔
Nej inte mer än att Irezumi betyder just Tattoo på japanska och sedan den ikoniska Tsunamivågen som visar att klockan är Professional, ISO certifierad.

Om man vill nörda sig:

Glöm inte den vita! Tyvärr så är de limiterade till 150ex och ser ut såhär på baksidan. Sjukt fina och väldigt bra storlek i alla fall. 😊
PSX_20211208_072001.jpg
PSX_20211208_072012.jpg
De är faktiskt inte limiterade längre, annat än till tidsperioden de kommer säljas. De första 150 av varje färg skickas redan nästa vecka. Allt utöver det kommer ha en väntetid på upp mellan 4 och 6 månader. :)

Aha, där ser man, fel av mig. :bag: Man blir ju bra sugen på en. Väldigt fin, akrylglas och sjukt trevlig storlek!
Inte fel alls. Tror de ändrade sig i sista sekund när de insåg hur många klockor de kunde sälja.

Jag tycker modellen är skitsnygg och den som kan bära upp den borde seriöst överväga den. Limiterad och helrätt på alla sätt utom storleken.

Nytt från Triwa.

Skulle passa många på KS 😂
Släkting till Staffan Scheja.

Tillbaka
Topp