Den är den lilla, 36mm.Hur stor är den där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är den lilla, 36mm.Hur stor är den där?
Den är den lilla, 36mm.
45mm? Gjorde mig nyss av med min preproduction av samma modell på 42mm med Sellita och swiss made. Tror dock storleken på din hade tilltalat mig mer.Nytt för idag, känns riktigt bra
![]()
![]()
![]()
![]()
Skakade du verkligen igång den?Skakade igång Hemeln en stund på kvällskvisten. Lite synd den inte får så mycket handledstid längre, men jag vägrar göra mig av med den.
![]()
![]()
![]()
Jo jag skakade igång maskineriet istället för att dra upp den mekaniskt. Vadå då?Skakade du verkligen igång den?![]()
Jaha, den finns som automatisk också? Min är bara manuell, visste inte att den fanns med rotor också, my badJo jag skakade igång maskineriet istället för att dra upp den mekaniskt. Vadå då?
Såg dom där på kickstarter, har jag för mig. Gillade den med grön tavla. Det var ok pris men kunde inte förlika mig med namnet![]()
Vad vet vi om dessa ?
Thread 'Frågor & Svar om klockmärket Söner by Sweden' https://klocksnack.se/threads/frågor-svar-om-klockmärket-söner-by-sweden.60178/![]()
Vad vet vi om dessa ?
Gjordes ett fåtal tre registers med 7753 clone verk. Bara sett en till på nätet.Jaha, den finns som automatisk också? Min är bara manuell, visste inte att den fanns med rotor också, my bad![]()
45mm45mm? Gjorde mig nyss av med min preproduction av samma modell på 42mm med Sellita och swiss made. Tror dock storleken på din hade tilltalat mig mer.
Jomenvisst, jag funderar mer på utifall det finns någon som har något positivt alls att säga om denThread 'Frågor & Svar om klockmärket Söner by Sweden' https://klocksnack.se/threads/frågor-svar-om-klockmärket-söner-by-sweden.60178/
Fast den har du väl läst vid det här laget?
De är fräna, ’tvåregisterskronograferna’.Soffläge passar bra en söndag som denna
![]()
![]()
Tredje advent och julbandet är på!![]()
Tack uppskattas, går fortfarande att skrämma fram mej ur skuggorna... Är väl inte riktigt i mooden just nu.. Lite annat som snurrar i tomrummet mellan öronen.Det undrades just vart du tagit vägen..?!?
Kundrecensionerna verkar överlag vara positiva iaf. Anders Hultqvist ger t ex 5 stjärnor i betyg trots dåligt armband och att klockan förpassats till en låda.Jomenvisst, jag funderar mer på utifall det finns någon som har något positivt alls att säga om den![]()
Ja det känns som det går spikrakt uppåt för deras del, inte konstigt heller om man ser till finish och kvalitetskänsla på grejernaFormex verkar vara stekhett f.n, @Nilas har banat väg som den influencer av rang han är
Kul med utbytbar vridring även om det kanske inte är något nytt fenomen.
![]()
![]()
![]()
Formex REEF DW LE Automatic Chronometer 300M
Limited to just 33 pieces, this is a collaboration piece with the largests and most popular watch group on Facebook, the Diver's Watches Facebook Group.formexwatch.com
Jag tror dig, ser jäkligt bra ut helt klart. Går igång på smådetaljer som datumrutan och datumskivan, visarna ser grymt koola ut också. Vill haaa!Ja det känns som det går spikrakt uppåt för deras del, inte konstigt heller om man ser till finish och kvalitetskänsla på grejerna.
En åthutning ?Jag tror dig, ser jäkligt bra ut helt klart. Går igång på smådetaljer som datumrutan och datumskivan, visarna ser grymt koola ut också. Vill haaa!
Vad får man för liknande peng i trökiga klockaffären liksom?![]()
Ska man komma upp i något liknande av något märke som den breda massan känner till så räcker det nog inte med att lägga till 10'Jag tror dig, ser jäkligt bra ut helt klart. Går igång på smådetaljer som datumrutan och datumskivan, visarna ser grymt koola ut också. Vill haaa!
Vad får man för liknande peng i trökiga klockaffären liksom?![]()