• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag undrar hur många av alla dessa micros som säljs och den efter ett tag inte används. "Vanliga klockor" kanske oftare säljs till folk med en eller två ur som alltid används men vi som har lite för många har ju ofta de där uren som blir liggande....

Bild: Meraud Bonaire på Molequin Saffiano i Racing Green.

DSC_0440.JPG
DSC_0441.JPG
Jo du. Så är det ju tyvärr.. har 2 Tusenö som har varit omöjliga o sälja. Bra specs, superfinish, nyskick/i princip oanvända.. Men många är skeptiska och verkar hellre välja etablerade märken. Eller så är det bara modellen som inte duger. 🤦🏻‍♂️
Malm för ot..
237C5776-39B1-419D-B84D-597537B97033.jpeg

Jo du. Så är det ju tyvärr.. har 2 Tusenö som har varit omöjliga o sälja. Bra specs, superfinish, nyskick/i princip oanvända.. Men många är skeptiska och verkar hellre välja etablerade märken. Eller så är det bara modellen som inte duger. 🤦🏻‍♂️
Malm för ot..

Ironiskt att du postar just den när en MALM Dalton är en av de klockor jag skäms lite för att jag använder för sällan. :D

Edit: Min Meraud är inte innefattad i det där. Den använder jag gärna. :)

Fantastiskt fin. Gillar tavlan med texturen på innercirkeln👌
Slutsåld direkt eller?
Tack :) Jag gillade också de olika strukturerna men var orolig att det skulle bli för mycket. Måste dock säga att den känns helt magisk irl. Etienne vet vad han sysslar med :) Nya caset på 36,5mm bärs även väldigt bra.
Stämmer, sålde slut på 4 min. Det är dock lite sanning med modifikation. Av någon konstig anledning så "råkade" den läcka några dagar innan. Jag råkade se detta och klickade hem en i lugn och ro innan officiella släppet :D

Tack :) Jag gillade också de olika strukturerna men var orolig att det skulle bli för mycket. Måste dock säga att den känns helt magisk irl. Etienne vet vad han sysslar med :) Nya caset på 36,5mm bärs även väldigt bra.
Stämmer, sålde slut på 4 min. Det är dock lite sanning med modifikation. Av någon konstig anledning så "råkade" den läcka några dagar innan. Jag råkade se detta och klickade hem en i lugn och ro innan officiella släppet :D
Riktigt lyckad som sagt och förstår den sålde slut direkt. Den laxrosa färgnyansen ser perfekt avvägd ut och nästan så den går mot lite champagne som det ser ut på bilden. Optimalt då det lätt kan bli lite för mycket rosa annars enligt mitt tycke.
Perfekta nyårsklockan👍

Tillbaka
Topp