• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är bara vinterpälsen, den försvinner sen! 😅 För övrigt så är den där så jäkla läcker, speciellt med det vridringsinlägget. Synd bara att hon envisas med att köra den på länk så att jag inte kan låna den och dessutom så vägrar hon vitt gummit vilket är på gränsen till kriminellt! :rage:
Ursäkta en möjligen dum fråga men, inlägget på den där - är det en modd eller säljs den så också?
 
Jag har det också... tycker inte det är så farligt.
Men beror väl lite på hur bred arm man har också.... här på dryga 18 cm.
20220111_143835.jpg

20220111_143839.jpg

20220111_143852.jpg
Det spännet är inte alls lika bulkigt som deras BoR. Tror den jag hade var 22/22. Riktigt fläskig vid spännet 😬
 
På tal om BoR så sitter denna på armen (idag igen) och även om jag inte är ett fan av ändlänkarna så är de kantiga riskornen riktigt härliga. 😊
PSX_20220111_151956.jpg
Det är nog inte ändlänkarnas fel. Jag har kommit till slutsatsen att det är omöjligt att göra riktigt snygg ändlänksanslutning till skindiverboetters rakt skurna kant mellan bandhornen. Seikos SPB är prime example. Både där och här är det snyggt men långt från perfekt med länk till boetten.
 
Ursäkta en möjligen dum fråga men, inlägget på den där - är det en modd eller säljs den så också?

Rätt säker på att den är moddad med denna för de säljs väl bara med reliefbezel? 🙂
Japp, det stämmer mycket bra det! 😊 Har samma på min 1521 Full Lume också.
DSCF4300.jpg
 
Det är nog inte ändlänkarnas fel. Jag har kommit till slutsatsen att det är omöjligt att göra riktigt snygg ändlänksanslutning till skindiverboetters rakt skurna kant mellan bandhornen. Seikos SPB är prime example. Både där och här är det snyggt men långt från perfekt med länk till boetten.
Njae, det är mer att det är hanar vilket gör att tre av "kornen" på ändlänkarna blir sjukt långa som stör mig. Sen är ser det också lite märkligt ut att riskornen på länken är kantiga men de på ändlänkarna är helt runda. Funderar på att sätta dit en retro-länk med raka ändlänkar istället.
 
Tillbaka
Topp