• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trendar fältklockor just nu eller?

Titan 5
SW200
40mm

$430.00!

1644405532150.png


 
Riktigt jäkla snygg klocka och vilka bilder sedan! :woot:
Var längesen jag postade bilder på min Aquadive men här kommer det! Var ute vid havet i söndags och samlade sjöglas med dottern och då fick den följa med. 😊
DSCF6414.jpg

DSCF6420.jpg

DSCF6426.jpg

DSCF6421.jpg
Försöker hålla koll på köp o sälj för att se om det kommer ut någon men väääldigt sällan dessvärre. Antar att ägarna håller hårt i dem, vilket iofs är ett bra betyg😊
 
Försöker hålla koll på köp o sälj för att se om det kommer ut någon men väääldigt sällan dessvärre. Antar att ägarna håller hårt i dem, vilket iofs är ett bra betyg😊
Tror bara att det finns två eller möjligtvis tre på forumet faktiskt. Fördelen är att när de väl kommer ut till salu så brukar priserna vara väldigt bra, även utanför KS. Jag vet att jag håller jäkligt hårt i min i alla fall, älskar den! 😁 Hoppas att du hittar en för det behövs fler här. 😊
 
Tror bara att det finns två eller möjligtvis tre på forumet faktiskt. Fördelen är att när de väl kommer ut till salu så brukar priserna vara väldigt bra, även utanför KS. Jag vet att jag håller jäkligt hårt i min i alla fall, älskar den! 😁 Hoppas att du hittar en för det behövs fler här. 😊
Det gör du rätt i😊! Vart har man störst chans att hitta dem utanför KS tror ni?
 
Om man nu inte hittar någon Aqualung, finns det andra alternativ med liknande cushion case, som inte är rena homager till Doxa? Seiko turtle har jag testar, som annars skulle vara ett bra alternativ
 
Om man nu inte hittar någon Aqualung, finns det andra alternativ med liknande cushion case, som inte är rena homager till Doxa? Seiko turtle har jag testar, som annars skulle vara ett bra alternativ
Kanske nya NTH devilray. Finns i några olika färger.
 
Ett prisvärt vintage-alternativ:
yema_junior_1.jpg


OK, delvis skämtsamt menat. Men boettformen är faktiskt väldigt lik.
Snyggt! 👌Har den där också en inbyggd vägg..? Jämförelse mellan Doxa SUB 1200T, Doxa SUB 300, Synchron Military och Aquadive Bathyscaphe 100 Poseidon. Rätt kaxig boettsida på Aquadiven och SUB 300 ser ut som en bebis i det sällskapet. 😊 (Ledsen för gamla bilder).
DSCF5950.jpg

DSCF5944.jpg

DSCF5947.jpg

DSCF5943.jpg

DSCF5961.jpg

DSCF5953.jpg

DSCF5952.jpg
 
Snyggt! 👌Har den där också en inbyggd vägg..? Jämförelse mellan Doxa SUB 1200T, Doxa SUB 300, Synchron Military och Aquadive Bathyscaphe 100 Poseidon. Rätt kaxig boettsida på Aquadiven och SUB 300 ser ut som en bebis i det sällskapet. 😊 (Ledsen för gamla bilder).
DSCF5950.jpg

DSCF5944.jpg

DSCF5947.jpg

DSCF5943.jpg

DSCF5961.jpg

DSCF5953.jpg

DSCF5952.jpg
Intressant bild, men jösses Aquadiven ser ju ut som en jätte jmf med de andra!
 
Intressant bild, men jösses Aquadiven ser ju ut som en jätte jmf med de andra!
Japp, den käkar de andra till frukost. Bilderna visar också hur missvisande mått kan vara på pappret då den har samma diameter och höjd som både 1200T och Synchron, det skulle man knappt tro på om man inte såg dem bredvid varandra. 3mm längre lug-lug dock. Oavsett så bärs Aquadiven väldigt bra, även på min klena arm. 😊 (Också gamla bilder.)
dscf3245-jpg.15941710

dscf3240-jpg.15941711

psx_20210808_195333-jpg.16046925
 
En snabb spaning på WatchRecon gav vid handen två styck Aqualung Poseidon. 1100 jänkarbagis. Med lite tull, moms, skatt, frakt, admin och vad annat Pstnord kan tänka sig att smeta på är det väl ändå ganska rimligt allt taget i beaktning
Ja, tror att jag betalade runt 16,5K för min ny från Aquadive och då var den rejält nersatt i pris så absolut. De vanliga Bathyscaphe 100 kostar väl runt 25K nu om jag inte minns fel.
 
Tillbaka
Topp