Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som tillägg till tabellen så har Formex ythärdat sin Titanium grade 2 från 145HV till ca 900HV enl. deras hemsida.Titan grade 2 vs grade 5;
Den lär inte rosta iallafall.
Jaså du satt på fler catalina du snyggt band! Original?Jag hörde Bronsdag
Jaså du satt på fler catalina du snyggt band! Original?
Ja, Brons Catalinan släpper jag nog aldrigJaså du satt på fler catalina du snyggt band! Original?
Tack så mycket!Blev banne mig en beställning på en Monchard idag. Nya tuxedo-tavlan är för fin för att låta bli. Första Moncharden för mig, men hört mycket gott och @Jungelbobo lovordar den ju här:
Monchard Pulsation Chronograph – Doing Time
www.doingtime.se
Riktigt jäkla snygg klocka och vilka bilder sedan!
Försöker hålla koll på köp o sälj för att se om det kommer ut någon men väääldigt sällan dessvärre. Antar att ägarna håller hårt i dem, vilket iofs är ett bra betygVar längesen jag postade bilder på min Aquadive men här kommer det! Var ute vid havet i söndags och samlade sjöglas med dottern och då fick den följa med.
Ja jag försökte locka till mig @eastwood s häromveckan, men den satt också säkert. Kanske finns fler på forat iofs men det är de två jag känner tillFörsöker hålla koll på köp o sälj för att se om det kommer ut någon men väääldigt sällan dessvärre. Antar att ägarna håller hårt i dem, vilket iofs är ett bra betyg
Tror bara att det finns två eller möjligtvis tre på forumet faktiskt. Fördelen är att när de väl kommer ut till salu så brukar priserna vara väldigt bra, även utanför KS. Jag vet att jag håller jäkligt hårt i min i alla fall, älskar den! Hoppas att du hittar en för det behövs fler här.Försöker hålla koll på köp o sälj för att se om det kommer ut någon men väääldigt sällan dessvärre. Antar att ägarna håller hårt i dem, vilket iofs är ett bra betyg
Det gör du rätt i! Vart har man störst chans att hitta dem utanför KS tror ni?Tror bara att det finns två eller möjligtvis tre på forumet faktiskt. Fördelen är att när de väl kommer ut till salu så brukar priserna vara väldigt bra, även utanför KS. Jag vet att jag håller jäkligt hårt i min i alla fall, älskar den! Hoppas att du hittar en för det behövs fler här.
Ebay, C24 och WatchRecon så har du täckt in det rätt bra. Bara att sätta bevakning!Det gör du rätt i! Vart har man störst chans att hitta dem utanför KS tror ni?
Nytt på G från Nodus.
Avalon 2.
Kanske nya Nodus Avalon? Har citerat in @Nicke75 här ovan där han postat lite info. Jag hade första generationen och älskade den boetten.Om man nu inte hittar någon Aqualung, finns det andra alternativ med liknande cushion case, som inte är rena homager till Doxa? Seiko turtle har jag testar, som annars skulle vara ett bra alternativ
Tack för tipset! Den ser köttig utKanske nya Nodus Avalon? Har citerat in @Nicke75 här ovan där han postat lite info. Jag hade första generationen och älskade den boetten.
Tur att det inte vart bandsalladLåtsasdykaren och jag gör en sallad
Haha ja verkligenTur att det inte vart bandsallad
Kanske nya NTH devilray. Finns i några olika färger.Om man nu inte hittar någon Aqualung, finns det andra alternativ med liknande cushion case, som inte är rena homager till Doxa? Seiko turtle har jag testar, som annars skulle vara ett bra alternativ
Fanns faktiskt en ute nu…Det gör du rätt i! Vart har man störst chans att hitta dem utanför KS tror ni?
Ett prisvärt vintage-alternativ:Om man nu inte hittar någon Aqualung, finns det andra alternativ med liknande cushion case, som inte är rena homager till Doxa? Seiko turtle har jag testar, som annars skulle vara ett bra alternativ
Snyggt! Har den där också en inbyggd vägg..? Jämförelse mellan Doxa SUB 1200T, Doxa SUB 300, Synchron Military och Aquadive Bathyscaphe 100 Poseidon. Rätt kaxig boettsida på Aquadiven och SUB 300 ser ut som en bebis i det sällskapet. (Ledsen för gamla bilder).Ett prisvärt vintage-alternativ:
OK, delvis skämtsamt menat. Men boettformen är faktiskt väldigt lik.
Intressant bild, men jösses Aquadiven ser ju ut som en jätte jmf med de andra!Snyggt! Har den där också en inbyggd vägg..? Jämförelse mellan Doxa SUB 1200T, Doxa SUB 300, Synchron Military och Aquadive Bathyscaphe 100 Poseidon. Rätt kaxig boettsida på Aquadiven och SUB 300 ser ut som en bebis i det sällskapet. (Ledsen för gamla bilder).
Snygg klocka är den i alla fall och förstår likhetenEtt prisvärt vintage-alternativ:
OK, delvis skämtsamt menat. Men boettformen är faktiskt väldigt lik.
En snabb spaning på WatchRecon gav vid handen två styck Aqualung Poseidon. 1100 jänkarbagis. Med lite tull, moms, skatt, frakt, admin och vad annat Pstnord kan tänka sig att smeta på är det väl ändå ganska rimligt allt taget i beaktningEbay, C24 och WatchRecon så har du täckt in det rätt bra. Bara att sätta bevakning!
Japp, den käkar de andra till frukost. Bilderna visar också hur missvisande mått kan vara på pappret då den har samma diameter och höjd som både 1200T och Synchron, det skulle man knappt tro på om man inte såg dem bredvid varandra. 3mm längre lug-lug dock. Oavsett så bärs Aquadiven väldigt bra, även på min klena arm. (Också gamla bilder.)Intressant bild, men jösses Aquadiven ser ju ut som en jätte jmf med de andra!
Ja, tror att jag betalade runt 16,5K för min ny från Aquadive och då var den rejält nersatt i pris så absolut. De vanliga Bathyscaphe 100 kostar väl runt 25K nu om jag inte minns fel.En snabb spaning på WatchRecon gav vid handen två styck Aqualung Poseidon. 1100 jänkarbagis. Med lite tull, moms, skatt, frakt, admin och vad annat Pstnord kan tänka sig att smeta på är det väl ändå ganska rimligt allt taget i beaktning