• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ska jag beställa denna? Svara bara ja eller nej. Den första som svarar lyder jag. Så visar jag klockan i tråden om det blir ett ja.

Beställ den vita istället så kan du sälja den till mig sedan när du tröttnar😉
Edit: Svarade inte Ja eller Nej så kan bortse från detta.
 
Ollech & Wajs
IMG_20220208_194805_edit_185537549618042.jpg
 
Hur upplever du din Ginaultlänk efter en tids användning?
Posta gärna lite fler bilder på den :)
Den är fantastisk, nuff said 😁

Mer premium än exemplet ovan som jag hade som inkörsport och kommer testa på SFIV (Sea4th). Glide Lock uppskatttas plus att Ginault har snygg taper till spännet. Vilket även den billigare länken har, plus rassel.

36379EDD-68A1-4D9A-9A9D-64F912FB4F22.jpeg

På Ginault.
 
Den är fantastisk, nuff said 😁

Mer premium än exemplet ovan som jag hade som inkörsport och kommer testa på SFIV (Sea4th). Glide Lock uppskatttas plus att Ginault har snygg taper till spännet. Vilket även den billigare länken har, plus rassel.

36379EDD-68A1-4D9A-9A9D-64F912FB4F22.jpeg

På Ginault.

Hur är oystern gentemot Ginaulten vid ändlänkarna, sitter den jämnare vid hornen 🤔?
 
Ja, den rassliga billiga sticker upp och tar i bezeln, därav mitt finlir (not) med tång för att trycka till ändlänkarna för att den inte skulle förstöra bezeln.

Det är ju då man tar fram Dremel, hade det funkat att få den bra då om man tog lite på ändlänkens topp tror du samt är ändlänken rakare än Ginaultens 🤔?
Vill helst ha något som följer jämnt med hornen.
 
Det är ju då man tar fram Dremel, hade det funkat att få den bra då om man tog lite på ändlänkens topp tror du samt är ändlänken rakare än Ginaultens 🤔?
Vill helst ha något som följer jämnt med hornen.
Här ett montage av den billiga från T&T. Går säkert att få tightare om man trixar men det är direkt ur boxen. 19mm länk på 38,5mm boett.
1644350424081.png
 
Det är ju då man tar fram Dremel, hade det funkat att få den bra då om man tog lite på ändlänkens topp tror du samt är ändlänken rakare än Ginaultens 🤔?
Vill helst ha något som följer jämnt med hornen.
Svårt att tro att det finns någon annan som lirar bättre än Ginaultlänken. Watchgeko hade en länk som jag postade tidigare, som ser ut att följa bandhornen jämnare men finns nu bara att köpa utan curved ändlänkar.
 
Svårt att tro att det finns någon annan som lirar bättre än Ginaultlänken. Watchgeko hade en länk som jag postade tidigare, som ser ut att följa bandhornen jämnare men finns nu bara att köpa utan curved ändlänkar.

Nja, finns säkert något alternativ som funkar bättre vid hornen om man vill och kan mixtra lite. Direkt ur boxen ska man nog inte räkna med men får man jobba lite med det så...🤔🙂
 
Nu är nya Formex field släppt. Pris 7-8,6k beroende på band (dock ingen länk). 41mm, 46,6 L2L. Vet inte vad jag tycker 🤔 det är inte kärlek vid första ögonkastet. Finns i ett antal olika färger.
A5312BBD-592F-448B-AF8E-5E0D3450E0E6.jpeg
Köp den och känn efter vettja :)

Kardborreband - låter ju lite bättre med det engallska namnet velcro.
Tänker direkt på ungarnas skor när de var små.
-Snacka om microjusteringsmöjligheter
1644395084939.png
 
Tillbaka
Topp