• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God morgon
Tisdag morgon och kaffemuggen är heltom.
Men klockan är trevlig

20220215_060220.jpg
 
Har inte burit min Tribus på ett tag då jag inte är så förtjust i deras band. De är i bra kvalitet men passar bättre på personer med lite grövre handleder än mig.

Således jagade jag runt efter ett trevligt alternativ. Som av händelse introducerades Formex nya fieldwatch i samma veva och jag fick syn på bandet den kommer med. Ett kardborreband som verkade sjysst. Lade en beställning och idag kom bandet fram.

Tyckte att det blev rätt så bra och klockan är bekväm på handleden.

83273EB8-DB8F-43D2-902F-A9AA36427B14.jpeg
9DF6DAE5-1222-4ED9-8F4B-DC5D83A97858.jpeg
40ECF0F8-A4E5-49E2-8289-9EBFFF034EFA.jpeg
 
Grym men trodde den var ”mindre” men det riktigt bra ut! Fin finish osv 😊
Tack, förvånad själv :) Den är riktigt snyggt tillverkad faktiskt och lite skumt att den ser ut som en liten slimmad casual klocka och bärs som en 40a när den väger 180g plus, är 14mm tjock, har 51,5 lug2lug och är 44mm i diameter ex krona och 48 ink :D Men den mäter bara 40 över bezel och bandfästet sitter sjukt långt in på bandhornen så det är nog därför den känns så liten.

Tack till @CptSlow för att jag fick köpa den :)
 
Tillbaka
Topp