• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag hämtade ut en Traska commuter mint igår. Tavlan är ljuvlig och klockan är fin men jag vet inte om det klickar. Ska ge den en dag eller två på armen så får vi se sen.
IMG_5722.jpg

IMG_5718.jpg
Nice! Såg att Commutern även finns med no date option nuförtiden vilket är välkommet.
 
Jag hämtade ut en Traska commuter mint igår. Tavlan är ljuvlig och klockan är fin men jag vet inte om det klickar. Ska ge den en dag eller två på armen så får vi se sen.
IMG_5722.jpg

IMG_5718.jpg
Känns som man skulle gjort lite mer med glasringen för tavlan känns jättestor och äter upp klockan lite grand. Annars ett jäkligt bra bra "kul standardklocka"-alternativ.
 
Nice! Såg att Commutern även finns med no date option nuförtiden vilket är välkommet.
Stämmer bra. Jag tycker dock att den är bättre med datum. Jag föredrar egentligen no date men tycker att tavlan i det här fallet blir lite mer "spännande" med datum kl. 6. Tycker även att det tillför något till designen som gör klockan mer egen och lite mindre lik en viss annan klocka.
 
Känns som man skulle gjort lite mer med glasringen för tavlan känns jättestor och äter upp klockan lite grand. Annars ett jäkligt bra bra "kul standardklocka"-alternativ.
Håller helt med. Jag tror att det tjocka safirglaset bidrar ytterligare till att tavlan upplevs utgöra en stor del av ytan. En fördel är att den bärs något större än sina mått. En nackdel är mindre karaktär (tyngd, presence) jämfört med exempelvis explorer, bb36 eller Serica 4512 som visserligen är större men som enligt mig har lyckats mycket bra med just det. Men det är en trevlig klocka med en mycket trevlig tavla.
 
Vill passa på att kasta lite mer kärlek till @JohnMonchard
Har använt denna som vardagsklocka då och då men när jag hittade ett band som var 💯 så används den titt som tätt.
6E198A98-317A-4364-91D2-FE0BF5F0654E.jpeg


Sen har jag adderat ytterligare en Monchard till samlingen, supernöjd med den också.
qev8Wnd.jpg
GMTn är vass !! Har inte sett den förrän nu. Den borde vara självskriven på den Tyska marknaden bla.
Har detaljer och helheter i formgivning som tilltalar mig. ( den klarar sig även om en del slarvar med att redovisar bägge visarna)
Och så en eloge till den starka loggan !!
 
Tillbaka
Topp