• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Super-Crille!

IMG20220314220019__01.jpg
 
Hittade ingen Helmtråd så jag hoppas jag är i hyfsat rätt tråd nu. Glömde av att jag ställt mig på väntelista på Helm Vanuatu men nu fick jag ett mail att jag har 48h på mig att köpa en.

Någon som provat en och har input? Velar lite här o nu

maxresdefault.jpg

Jag har en Vanuatu och är väldigt nöjd. Det enda jag kan klaga på är att ringen är liiite ocentrerad och att själva finishen på klockan är lite ”rå”. Det senare kan ju förvisso vara en fördel, smaksak. Väldigt rejäl klocka på ett positivt sätt. Sålde min Sinn U1…
 
Världsklass på den du!
Även RZE såg jag har en "äkta" Supercompressor på gång, ser ganska trevliga ut 🤙🏼
W2_1800x1800.jpg

 
Världsklass på den du!
Även RZE såg jag har en "äkta" Supercompressor på gång, ser ganska trevliga ut 🤙🏼
W2_1800x1800.jpg

Läcker färgsättning på den där och perfekt storlek. 👌 Sjukt najs med full-lume och titan med.
 
Världsklass på den du!
Även RZE såg jag har en "äkta" Supercompressor på gång, ser ganska trevliga ut 🤙🏼
W2_1800x1800.jpg

För mina ögon ser det bra ut måste jag säga! Eget utan att vara överdrivet. Fina proportioner.
1.8452_1080x.jpg

Edit alla kan ju inte vara lika sprudlande färgglada som @MaBr . 😂 jag gillar den svarta.
 
Hade varit denna eller den gula för min del, de andra är lite tråkiga tycker jag. Den du postade med ett turkost band till sommaren, hade suttit som en smäck och ger fina Zissou-vibbar. 😊
Hade förmodligen köpt diwekt om de bara hade behållit NH-verket (ja, jag är töntig :bag: )
 
Hej och välkommen till tråden (som alltid säger köp).
1, Esbjorn watches har en gammal review på Vanatu som talar för sig själv, köp bara :)

2, jag har nog endast läst bra saker om Helm och Vanatu.

Jag har haft en.
Väldigt mkt klocka för pengarna!
Jag upplevde dock spännet på länken som väldigt (för) stort...
Den passar dock väldigt bra på isofraneish

Jag har en Vanuatu och är väldigt nöjd. Det enda jag kan klaga på är att ringen är liiite ocentrerad och att själva finishen på klockan är lite ”rå”. Det senare kan ju förvisso vara en fördel, smaksak. Väldigt rejäl klocka på ett positivt sätt. Sålde min Sinn U1…
Uppskattar alla svar. Har några timmar kvar att bestämma mig, gillar Vanuatun men har inte haft några köptankar alls då jag känt mig nöjd med min trio den senaste tiden.
 
Uppskattar alla svar. Har några timmar kvar att bestämma mig, gillar Vanuatun men har inte haft några köptankar alls då jag känt mig nöjd med min trio den senaste tiden.
Jag har en Vanuatu som jag köpte beggad här på KS. Gillar den som fasen men kan skriva under på att spännet är av större modell.

Jag har har rätt tunna handleder så på mig sitter den stort men upplever ändå att passformen är bra. Länken är riktigt fin i mitt tycke men likt klockan i övrig är den också ganska grov. Helm säljer trevliga band också och jag har haft min på både skinn och canvas. Du kan även köpa deras andra länkar med endlinks som passar Vanuatun om du gillar stilen på dem bättre.

För pengarna man betalar för dem tycker jag inte att det är något att fundera på och säger KÖP, om du ångrar dig när den dyker upp så brukar de gå fort att sälja vidare för samma pengar. Både här på KS och i FB-gruppen för Helmklockor.


546B99AF-79A0-401B-8869-9F2B091905BB.jpeg
4C44C4A0-51AB-4841-BBB3-995579A2E9FF.jpeg
 
Jag har en Vanuatu som jag köpte beggad här på KS. Gillar den som fasen men kan skriva under på att spännet är av större modell.

Jag har har rätt tunna handleder så på mig sitter den stort men upplever ändå att passformen är bra. Länken är riktigt fin i mitt tycke men likt klockan i övrig är den också ganska grov. Helm säljer trevliga band också och jag har haft min på både skinn och canvas. Du kan även köpa deras andra länkar med endlinks som passar Vanuatun om du gillar stilen på dem bättre.

För pengarna man betalar för dem tycker jag inte att det är något att fundera på och säger KÖP, om du ångrar dig när den dyker upp så brukar de gå fort att sälja vidare för samma pengar. Både här på KS och i FB-gruppen för Helmklockor.


546B99AF-79A0-401B-8869-9F2B091905BB.jpeg
4C44C4A0-51AB-4841-BBB3-995579A2E9FF.jpeg

Jag hade ett ännu större spänne på min med sån inbyggd microjustering likt Certinas dykare.
 
ja precis, passar nog bäst på handleder +20cm
gärna 22 cm 😅
Haha ja jag satt precis och tänkte att med det spännet till den klockan skulle det inte bli mycket plats över för den faktiska länken på min arm 😂

Halvrelaterad fråga till allmänheten: deras nya Miyako - hiss eller diss? Står på tur att beställa en nästa runda och var först tvärsäker på att jag behövde en men nu vete fasen var jag står längre 🤔

EEC66AE6-0006-4E96-9F37-D8F49E2AE677.jpeg
 
Haha ja jag satt precis och tänkte att med det spännet till den klockan skulle det inte bli mycket plats över för den faktiska länken på min arm 😂

Halvrelaterad fråga till allmänheten: deras nya Miyako - hiss eller diss? Står på tur att beställa en nästa runda och var först tvärsäker på att jag behövde en men nu vete fasen var jag står längre 🤔

EEC66AE6-0006-4E96-9F37-D8F49E2AE677.jpeg

diss, gillar den inte alls. Tycker helm har andra roligare klockor och blaincpaindesignen görs snyggare av andra 🤷‍♂️
 
Haha ja jag satt precis och tänkte att med det spännet till den klockan skulle det inte bli mycket plats över för den faktiska länken på min arm 😂

Halvrelaterad fråga till allmänheten: deras nya Miyako - hiss eller diss? Står på tur att beställa en nästa runda och var först tvärsäker på att jag behövde en men nu vete fasen var jag står längre 🤔

EEC66AE6-0006-4E96-9F37-D8F49E2AE677.jpeg
Skräddaren säger nej :stop: Diss mao, tjåkig och stökig design...samt datumfönstret på det. Tjöööp!
 
Skräddaren säger nej :stop: Diss mao, tjåkig och stökig design...samt datumfönstret på det. Tjöööp!
Haha älskar att du ändå landar i ett ”Tjööp!” 😄


diss, gillar den inte alls. Tycker helm har andra roligare klockor och blaincpaindesignen görs snyggare av andra 🤷‍♂️
Ja, ni har nog rätt - och jag hade nog det jag med när jag passade på den förra rundan, men upptäckte att jag tydligen lyckats köa två ggr av misstag och fick en chans till att ångra mig 😅

Bara för att det är lång kö betyder kanske inte det att det folk köar till nödvändigtvis är så himla fantastiskt alla gånger

Tack för era synpunkter och klokskap 🙏🙂
 
  • Love
Reactions: v0n
Världsklass på den du!
Även RZE såg jag har en "äkta" Supercompressor på gång, ser ganska trevliga ut 🤙🏼
W2_1800x1800.jpg


Kul att flera märken gör "tekniska avvik" från standard dykare.
Har inte provat några RZE själv men har förstått att det skall vara grejer.
Blev inte hel kompis med de vassa kanterna på framsidan av boetten så jag kommer nog avstå denna.
 
Tillbaka
Topp