• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Solen skiner
Hängmattan är klar.
Sommarklocka deluxe på armen.

IMG20220605102139__01.jpg

Inga problem Olle. 🍻

Lite vassa kanter på insidan av bandhorn som vanligt från SM. Skulle gärna ha haft mer motstånd på vridringen och lite mer höjd på applicerade index. Annars finns det ingenting att klaga på. Och jag är en petig jävel.

Detaljkvalitén är sjukt hög.
Borstning, keramiska inlägget, visare och applicerade index... Det är något med den sterila minimalismen i kombo med SM's känsla för detaljer som funkar så bra. 🤌🏼

Slängde på ett fluoro gummi och efter det blev SN-086G min mest burna klocka senaste veckorna. Enda klockan som lyckades få mig att lägga ner Ginault OR2 i lådan.

Inte ens min Grand Seiko lyckades med det konststycket.
Du säljer in den bra måste jag säga :)

Matchar gräsklipparna. Valde de varmaste timmarna för extra lidande.
IMG20220605125904.jpg
OT, känsliga personer kan scrolla vidare, obs!
Gör som danskarna och Bonderöven och låt det växa! jepp, vi har givetvis hakat på trenden, lite ovant i början men nu älskar vi det (även grannarna)

Det är inte tjyvarna man skall akta sig för, det är klocksnobbarna som kan komma hem till dig och läxa upp dig för att du kallat Steinhart för en ”hommage” ;) Innan du vet ordet av det sitter du bakbunden på en stol mitt i en sal någonstans i Stockholm omringad av mask och rolexbeklädda herrar som talar i tungor under stearinljus

Jag gillar att vara den enda med självförtroende i en sal full av ängsliga själar...

Det är ett trevligt och lättburet ur som jag tror att du kommer att gilla. Btw..., jag har ju köpt två ur av dig, ett Pulsar digital och ett San Martin bronze "Willard med grön tavla" (då jag "hette" Listige Lasse). SM har jag använt en hel del och är vrålnöjd. Pulsaren ligger mest i lådan. HaGoKväll!
Ska bli kul få hem en med om än med blå/svart tavla 🤓

Casio ”Speedmaster” för mig ikväll…
5747E386-A0CC-43A3-8740-2D9493255E92.jpeg

Tillbaka
Topp