Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad anser du själv att du har av värde att tillföra i tråden ?Tack för era korta och koncisa svar. Men man kan förvänta sig mera uttömmande svar från era inlägg!
På intet sätt brukas versal begynnelsebokstav i språkbeteckning, språk eller dialekt i det svenska språket. Ehuru du redan besitter kunskapen eller ej kan endast du själv besvara. Ditt forcerade, inkorrekta och ålderstigna språkbruk tyder dock på det senare.
Vänligen notera min glada figur:![]()
Läs inlägg 145.010 mflVad anser du själv att du har av värde att tillföra i tråden ?
Jag var inte 100 att du var seriös. Var inte Seikon en keeper?För övrigt en helkass Byteslördag igår!
Var det någon som fick till nått, här är allt kvar, inte ens ett skambud trillade in![]()
Du skriver i inlägg nr 145.010 att ”Batteriklockor får men säkert inte skriva om här”Läs inlägg 145.010 mfl
Jag undrar varför klockornas utseende är det enda som kommenteras. Boett, urtavla och visare är tydligen det viktigaste när en klocka ska förevisas. Inte ett ord om urverket och hur rätt klockan går i förhållande till ett atomur Om klockan går 40 sekunder för sakta på ett dygn spelar ingen roll.
Jag tycker att vi börjar omByter man klocka minst en gång per dag, så har jag full förståelse för att tidvisningen är av ringa intresse. Då blir klockan uteslutande en dekoration på armen, det kan också vara trevligt. Själv har jag en Longines spirit kronometer inköpt från AD i Örebro. I den sitter ett ETA 2892 modifierat av ETA med bl: silikonbalans och spiral. Denna kaliber och klocka gör själ för namnet kronometer. Avviker minus en till fyra sekunder per dygn. OBS sitter på armen dygnet runt. Har även en Oris BC3 av äldre modell inköpt 2003 av AD. I den sitter ett ETA 2836-2 som inte är ett underverk bara ett urverk, dvs: den duger att ha på armen. På tal om underverk vill jag rekommendera å det bestämdaste en Omega constelation kronometer kvarts cal: 1333. Den avviker ca: tre sekunder per månad. Den kalibern tillverkades under åren 1980-84 i ca: 85000 exemplar. Men det är en batteriklocka, och sådana får men säkert inte skriva om här.
Fick byte om till Nethuns då den tidsmässiga avvikelsen på Glycinen jag startade dagen med blev outhärdlig
![]()
Alla är alltid en keeper tills man ändrar sigJag var inte 100 att du var seriös. Var inte Seikon en keeper?![]()
Då min scuba 500 känns som den väger en del måste denna best vara ett rejält bojsänkeMen också så bra på många sätt, grönt och lite orange är en utmärkt kombo. Inte ens vitt datum förstör utan känns som det endast tillför något i detta fall!
Jag fick lite vibbar åt hållet mot @nöt ’s häftiga tidmätare innan jag kopplade heltVostok 2414 på Haveston nato
Gångavvikelse: Absolut!
Quickdate:
Tjocklek packning:
![]()
Fick alltid höra att det är insidan som räknas!Jag fick lite vibbar åt hållet mot @nöt ’s häftiga tidmätare innan jag kopplade helt![]()
Du vet vad Jim Carrey säger i ”Liar liar”
Jag kan på intet sätt kalla min förväntan för aggressiv. Jag övertygad om att svenska är ett komplicerat språk. Men jag lägger inte till några löjliga figurer i form av tummen upp eller ett rött hjärta. De ingår inte i Svenska språket.
Svenska är sannerligen komplicerat. Kanske därför du glömt ett "är" och felaktigt stavat svenska med stort S två gånger?Tack för din glade figur. Förstår inte din första kommentar. Att mitt språkbruk är inkorrekt och ålderstiget, men det är Svenska på det sätt jag skriver! Men nu är vi otroligt långt borta från mitt första inlägg man kan komma. Det är inte mitt sätt att skriva jag vill ha svar på.
Vet inte om jag håller med om ditt påstående, har läst mycket i tråden och det är många gånger som urverken omnämns, diskuteras osv. Att det kanske oftare pratas om det yttre utseendet är i mitt tycke inte så konstigt, då många billigare klockor använder sig av enklare 3:e-partsverk som ofta i sig inte är jätteroliga eller har diskuterats uttömmande antingen här eller på andra delar av forumet/internet. Så då väljer många att fokusera på färger, designspråk, homage-referenser eller annat. Inte så konstigt.Jag undrar varför klockornas utseende är det enda som kommenteras. Boett, urtavla och visare är tydligen det viktigaste när en klocka ska förevisas. Inte ett ord om urverket och hur rätt klockan går i förhållande till ett atomur Om klockan går 40 sekunder för sakta på ett dygn spelar ingen roll.
Smakade fiskDjefla kannibal.![]()
![]()
Riktigt härliga pjäser! Många modeller där man har på villhöverlistan. Du kan ju alltid sätta ihop bilder med program som layout eller liknande för att på så sätt få 4 bilder i en bild till exempelUpptäckte att man ”bara” kan posta 30 bilder i ett inlägg så jag fick rensa lite…
Tänkte dela med mig av de klockor jag haft som fortfarande gärna hade fått finnas i lådan om ekonomin hade tillåtit.
Majoriteten är ändå Micros eller affordables även om en och annan dyrare pjäs passerat.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hört talas om såntRiktigt härliga pjäser! Många modeller där man har på villhöverlistan. Du kan ju alltid sätta ihop bilder med program som layout eller liknande för att på så sätt få 4 bilder i en bild till exempel