Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är riktigt fin den där, kan tänka mig att den ser grym ut på en uppsjö av band.Jag bombar på med en till.
![]()
Hahaha, förlåt då! Du har ju jättefina klockor så du har väl inget att klaga på..?Men för helvete lägg av. Jag kände mig så nöjd ända till du postade detta.
Skojar mest. Men gräset var så himla grönt just i din låda!Hahaha, förlåt då! Du har ju jättefina klockor så du har väl inget att klaga på..?![]()
Har själv inte varit nere på några djup att tala om men hur funkar det, att orange inte går att läsa särskilt djupt visste jag, men det lär väl inte bli osynligt? Snarare skifta i färg eller? Blir en orange urtavla osynlig efter 25 fot och det är därför omöjligt att läsa tiden?James Stacy skrev om det i Hodinkee för ett tag sen: https://www.hodinkee.com/articles/what-you-should-know-before-buying-your-first-dive-watch![]()
Vad jag förstod blir olika färger grå efter olika djup, huruvida dom blir omöjliga att läsa vet jag inte, men skulle tro att dom blir svårare att avläsa iaf. Har tyvärr aldrig testat att jämföra färger men det ger mig skäl att ta med flera klockor utomlands i sommarHar själv inte varit nere på några djup att tala om men hur funkar det, att orange inte går att läsa särskilt djupt visste jag, men det lär väl inte bli osynligt? Snarare skifta i färg eller? Blir en orange urtavla osynlig efter 25 fot och det är därför omöjligt att läsa tiden?
Hatten av!VARNING! Följande inlägg kan upplevas som stötande (men det var @Nikk som bad om det så ni får ta det med honom).
Nåväl, dåliga bilder men här kommer en liten "state of the collection". Allt är inte affordable men det som inte är det är i alla fall micro.
Först ut är såklart Squale!
![]()
Sen har vi Rick Marei-samlingen. Har inte tänkt på att jag har så många sen tidigare men jag gillar uppenbarligen det han gör.
![]()
Sen lite blandade dykare med några riktigt exklusiva pjäser från @v0n, @KlockTotte, @Gummo och @Ehrnholm.
![]()
Sen har vi lite field-, flieger- och tåg-klockor (eller nåt, jag vet inte).
![]()
Blandade godbitar, de där som är kul men som inte används så ofta. Alpinisten råkade hamna här också för den har FruBr lagt vantarna på så jag glömde bort den.
![]()
Sist men verkligen inte minst, några G-Shock. Var omöjligt att ta en vettig bild så det fick bli två.
![]()
![]()
Kanske crafterblue eller borealis? men jag låter gummiproffsen i tråden svara på detta.![]()
Ny dag ny klockaTurtle STO.
Gör sig fint på jubilee, något bra tips på gummi till denna?
Haha, väldigt snällt av dig!Hatten av!
Det ser dock ut som en av tågklockorna längtar tillbaka till tunneln?
Jag kan hjälpa till med det![]()
Borde egentligen inte uttala mig när jag knappt sett vatten på bild ensVad jag förstod blir olika färger grå efter olika djup, huruvida dom blir omöjliga att läsa vet jag inte, men skulle tro att dom blir svårare att avläsa iaf. Har tyvärr aldrig testat att jämföra färger men det ger mig skäl att ta med flera klockor utomlands i sommar![]()
Härligt kombination med bandet, vart hittar man det?Dubbelpostar lite
![]()
![]()
Lite det jag fiskar efter. Mao så tycker jag att författaren överdriver en smula ang den orangea tavlan.Borde egentligen inte uttala mig när jag knappt sett vatten på bild ens
Men vad jag fattat så är det väsentligaste att det är ordentlig kontrast mellan visarna och tavlan. Färgen på tavlan kvittar nog egentligen.
Blått waffle från watchwear kanske? Eller oranget för den delen.![]()
![]()
Ovan blev riktigt lyckat från @Kråksaltarn i mitt tyckeFick bli lite kärlek till beach beatern nu när sommaren är i antågande..
Navy Crafter Blue på SRPB11 Blå lagunen:
![]()
Jag undrar varför klockornas utseende är det enda som kommenteras. Boett, urtavla och visare är tydligen det viktigaste när en klocka ska förevisas. Inte ett ord om urverket och hur rätt klockan går i förhållande till ett atomur Om klockan går 40 sekunder för sakta på ett dygn spelar ingen roll.Snacka om "affordable"! Den här ryssen köpte jag för 600 kronor här på KS för tre helt problemfria år sedan. En riktigt trevlig och stryktålig dinka.![]()
du kan väl posta lite sån info om dina klockor?Jag undrar varför klockornas utseende är det enda som kommenteras. Boett, urtavla och visare är tydligen det viktigaste när en klocka ska förevisas. Inte ett ord om urverket och hur rätt klockan går i förhållande till ett atomur Om klockan går 40 sekunder för sakta på ett dygn spelar ingen roll.
Urverk diskuteras också från och till. Om du läser både här i tråden men även på övriga forumet så kommer du hitta mycketJag undrar varför klockornas utseende är det enda som kommenteras. Boett, urtavla och visare är tydligen det viktigaste när en klocka ska förevisas. Inte ett ord om urverket och hur rätt klockan går i förhållande till ett atomur Om klockan går 40 sekunder för sakta på ett dygn spelar ingen roll.
Vostokmod 710059. Verk 2416B, ligger på +2 SPD efter ruckning. Verket (lowbeat) sägs vara extremt stryktåligt och hålla länge utan service. Kan intyga att det tål en del, har använt klockan som ultrabeater vid grovjobb och den har än så länge inte klagat. Arbetshäst och slitvarg i ett. PR ca 31 tim. Det jag ogillar är att datum saknar quickset. Smällar man får ta för den pengen tänker jag.![]()
Skulle skriva nåt men kommer inte på nåt vettigt.